Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

7 akats, haurrekin eta nutrizioarekin egin behar ez direnak

Zure seme-alabak plater garbia uztera behartzea edo haiek zigortu edo janariarekin saritzea nutrizio-akatsak dira, eta ez duzu erori behar.

Gure seme-alabak elikadura osasungarrian hezi nahi ditugu, eta elikadura osasuntsua izateko modurik egokienak ezagutu eta praktikan jarri. Pazientzia ere hartuko dugu, eta gure sukaldea prestatuko dugu, oraindik haur txikiak direnean janariarekin jolasten uzteko. Baina guraso gisa ikasten dugunean, nutrizio-akats batzuk ere izaten ditugu. Horiek saihesteko, erreparatu zure seme-alabekin egin behar ez dituzun akats horiei, eta jakin ezazu zer eduki behar duen haurrentzako menu osasungarri batek.

Ez erori nutrizio-akats horietara

  • 1. Produktu ultraprozesatuak eta azukredunak elikaduraren protagonista bihurtzea, frutak, barazkiak, arrainak eta haragia baztertuta. Helburua janari osasuntsua sustatzea da. Produktu ultraprozesatu eta azukredunak behin eta berriz erabiltzeak, osasunerako kaltegarria izateaz gain, zapore artifizialen mende jar dezake haurren ahosabaia, elikagaiei (barazkiak, frutak, lekaleak edo arrainak) higuina eragiten baitie.
  • 2. Ez utzi haurrei inoiz aukeratzen. Ameriketako Pediatria Elkarteak familiei gomendatzen die kontuan har ditzatela haurrek ohitura osasungarriak lantzeko dituzten lehentasunak; hau da, frutekin, barazkiekin, egoskariekin eta arrainekin maniobra-tarte bat izateko aukera eman behar die, aurkezteko modua eta errezetak aldatuz, haurrek dieta osasungarri baten funtsezko taldeekiko jarrera desatsegina izan ez dezaten. Hori bai, nutrizionistek gogorarazten dute zenbait zaporetara ohitzeko prozesuak denbora behar duela. Pazientzia.
  • 3. Haurrak inoiz ez sartzea sukaldaritzako elaborazioetan. Sukaldean parte hartzeak erakartzen ez dituzten elikagaiekiko jarrera hobetzen du. Nutrizionistek gomendatzen diete familiei seme-alabek platerak prestatzen parte har dezatela ahal duten guztietan, jarduera horretan oso modu eraginkorrean ikusten baitute komeni ez zaizkien elikagaiekiko erakarpena. Irudia:
    Sukaldari txikia severyanka
  • 4. Platera garbi uztera behartzea. Gizakiak hambre-asetasuna izeneko sistema primarioa du. Hipotalamoan dauden neurona-zentro batzuk dira, eta organismoak gosea edo egarria sentiarazten duen agindua ematen dute. Horregatik, gose fisikoa identifikatzea eta gosea emozioz edo ohituraz bereizten jakitea funtsezkoa da helduaroan hartzen duten elikagai kopurua erregulatzeko gai izatera iristeko. Horretarako, haurrak direnetik lortu behar da zeinu horiek ulertu eta errespetatzea.
  • 5. Janariarekin zigortu edo saritzea. Ez da gomendagarria honelako adierazpenak erabiltzea: “gaizki portatu zara; beraz, barazkiak afalduko dituzu”, “jaten ez baduzu, afaldu” edo “ohean afaldu gabe”. Ezta: “ondo portatzen bazara, postre-izozkia” edo “gaur hanburgesategi honetan afalduko dugu, primeran portatu zaretelako”. Ohitura osasungarriak sortzeko eraginkortasunik ez izateaz gain, jokabide horrek berarekin dakar haurrak elikadura osasuntsu eta orekatua eta osasunarentzat kaltegarritasun gutxien duten produktuekin eta portaera onarekin lotzea. Haurren nutrizioaren helburua ez da une jakin batean obeditzea, elikatze orekatuarekin harreman sendoa sortzea baizik.
  • 6. Jaten ari diren bitartean elikaduraz hitz egitea. Tomate edo mihi-arrain bat jaten den bakoitzean, ez dago zertan kontatu plater horrek zer bitamina dituen edo nola eragingo dion bere organismoari. Nutrizionistak eta dibulgatzaileak, hala nola Julio Basulto, nabarmentzen dute ezen, nutrizioaren garrantziaz hitz egin arren, funtsezkoa dela, ez janariaren unea, ez afariarena, ez direla agertoki hoberenak azalpen horiek emateko.
  • 7. Mahaian dramak eragitea. Familiako janaria partekatzeko eta gustura egoteko unea da. Saihestu egin behar da haurrek janaria tentsioarekin lotzea. Funtsezkoa da mahaian giro ona sustatzea eta janariaren momentuaren inguruan sentsazio onak sortzea.

Nolakoa izan behar du menu osasungarria zure seme-alabentzat

Haurrentzako menu osoa

_______

Eduki gehiago ikusteko, jo papereko aldizkarira.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak