Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

7 gauza jakin behar dituzu proteina-irabiakiei buruz

Muskulua irabazteko eta gorputz eskultorikoa lortzeko balio ez duen produktu gisa saltzen dira, baina haien kontsumoak baditu arriskuak.

Img cosas batidos proteina hd Irudia: Bavl

Img cosas batidos proteina hd

Proteina-irabiakiak muskulua irabazteko eta gantzak ia esfortzurik gabe erretzeko konponbide magiko gisa aurkezten dira. Ekoizleek diotenez, gorputz eskulturala lortzen laguntzen duen produktu gogaikarri, eroso eta zaporetsua. Errezeta? Proteinak eta karbohidratoak dituen konbinatu likido bat da, eta edaten duena Sansón agortezin moduko bat bihurtzen du. Edo ez? Hartu aurretik, zazpi zalantza hauek argitzea komeni da:

1. Zer dira proteina-irabiakiak?

Proteina-irabiakiak proteinak edo aminoazido isolatuak erabiliz egindako elikagai-gehigarria dira. Elikagai horiek gozagarri eta zaporeemaile ugarirekin nahasita daude, eta, batzuetan, zuntz ugariko zerealak izaten dituzte. Formatu likidoan edo hautsetan egon daitezke, eta urarekin edo esnearekin berreratzen dira.

2. Zer osagai ditu?

Gehien saltzen diren irabiakiak behi-esnearen serumetik ateratako proteinazkoak dira (whey protein). Batzuek arrautzatik, ilarretik edo sojatik datorren proteina eskaintzen dute. Gehigarri horren %70 inguru proteinak dira, baina gantzak eta laktosa ere baditu.

3. Arriskuren bat dakarte?

Oso zaila da proteina hartzeak kontsumitzaileari albo-ondorioak eragitea. Mantenugai horren oso dosi altuak hartu behar dira hori gerta dadin, eta, hori gertatuz gero, epe luzera hartuko da. Proteina gehiegi izateak gibeleko eta giltzurrunetako arazoak eragin ditzake, baita azido urikoaren maila handitzea ere, baina horretarako kantitate handiak hartu behar dira. Ez da ez erabilgarria ez osasungarria gure gorputza proteinen energia-iturria lortzera ohitzea.

4. Arretarik hartu behar da?

Bai. Lehenik eta behin, funtsezkoa da dietista-nutrizionista profesional batek haren kontsumoari buruzko aholkuak eta aholkuak ematea, produktu-mota gainbegiratzeaz gain. Ez da inoiz kontrolik gabe autoadministratu behar. Gainera, saltzeko baimena duen denda batean erosi behar da, eta marka eta osaera ezagutu behar dira, etiketan adierazita egon behar baitute.

5. Orduan, eraginkorrak al dira proteina-irabiakiak?

Img batido dieta hd
Irudia: USDAgov

Proteinak hartzen dituenaren helburua bere dietan proteinak handitzea bada, proteinak erabiltzeak ez du zentzurik. Ondo jaten bada eta askotariko elikagaiak sartzen badira, komeni da ez edatea, elikaduraren bidez lor baitaiteke proteina gehigarri hori. Egunero haragi, arrain, fruitu lehor eta esneki errazio bat edo bi kontsumitzen badira, nahikoa da.

6. Edaten baditut, muskulua irabazten dudala bermatzen dut?

Ez. Proteina bezalako substantzia batek muskulu-masa fabrikatzeko bide jakin batzuk estimulatzeak ez du esan nahi masa hori kontsumitzen duen orok muskulua sortzen duenik. Hau ez da gehigarri miraria. Gorputzak muskulu-zuntza egin dezan, zenbait jarraibide bete behar dira (elikadura osasuntsua eta askotarikoa, ariketa fisikoa eta entrenamenduak, atsedena), aditu batek gainbegiratuta.

7. Nola merkaturatzen dira proteina-irabiakiak?

Produktu horiek hiru modutan saltzen dira:

  • 1. Proteina-kontzentratua. Irabiatze hori esne-gazuraren lehenengo prozesaketatik lortzen den proteinaz osatuta dago. Merkeena eta salduena eta gomendatuena da. Proteinaz gain (%60 inguru), produktu honek koipea eta kolesterola ere baditu (maila baxuetan), baita karbohidrato kopuru handi samarra ere.
  • 2. Proteinaz isolatua. Lehenengo proteina-kontzentratutik abiatuta, koipe eta laktosa gehiago ezabatzen da. Horrela, produktu handiago bat lortzen da
    proteina-portzentajea (% 95era irits daiteke). Irabiaki hori kontzentratua baino garestiagoa da, konplexuagoa baita. Normalean, errazago digeritzen da.
  • 3. Proteina-hidrolizatua. Produkturik garestiena da. Proteina-hidrolisia lortzen da, eta, horri esker, gehiago eta hobeto asimilatzen da irenstean. Hau da:
    adituek gehien eskatzen duten gehigarria, prezio altua dela eta, diru gehiago lortzeko saltzen baita maiz.

Img portada consumer noviembre 2018
Eduki gehiago ikusteko, kontsultatu inprimatutako aldizkaria.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak