Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Abuztua: Berroak

Ibaien ertzetan hazten den antioxidatzaileen iturri bikaina da barazki hau.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2006ko abuztuaren 07a

Berroak oso landare basatiak dira, eta karraskarien familiakoak dira, azak bezalaxe. Antzinako urteetan belar txarra zela uste zen, baina gaur egun goi-sukaldaritzan nazioarteko ospea duen landarea da.

Guztien eskura

Berroak uretan modu espontaneoan hazten diren barazki bakarretakoak dira. Modu basatian hazten dira ur geldoetan edo ur-laster gutxikoetan, iturburu, erreka eta ibaiertzetan. Landare horiek erosteko ibaiertzetara hurbiltzen direnek berro freskoen benetako zaporea izango dute. Usain bereizgarria eta zapore mingotsa dute, baina gozotasun puntua dute, eta horrek ziapearen zaporea gogorarazten du hein batean; berroak oso hazita daudenean biltzen badira, hostoak pikantsuegiak izaten dira.

Gero eta errazagoa da berro freskoak aurkitzea supermerkatuan. Kasu horretan, komeni da esku fresko, hosto berde eta osasuntsukoak hautatzea eta zurtoin gogorrak kentzea. Berroak ere saltzen dira, garbiak, poltsetan ontziratuak eta kontsumitzeko prest. Elikagai horretatik loreak eta hostoak erabiltzen dira. Biak biltzen dira
landarea loratzen ari denean. Hostoak
bospasei orritxo biribilduz osatuak, errukulakoaren oso antzekoak. Loreak txikiak dira, zuriak, eta lau petalo dituzte. Fruitua lehorra da, egun gutxitan ernetzen diren hazi hori-gorrixkekin.

Bitamina eta antioxidatzaile ugari

Landare hori oso kantitate txikitan kontsumitzen da, eta, ondorioz,
nutrizio balioak ez du ia eraginik dietan. Hala ere,
antioxidatzailetan aberatsenak diren barazkiak, hala nola C bitamina, beta-karotenoa.
edo A bitaminaren eta E bitaminaren aldekoa. Zehazki,
20 g berro, eguneko errazio gomendatuaren% 20
C bitamina, heldu batentzat. Barazki hauek ere
azido folikoa. Gainera, kopuru bat du
ez da zuntzik batere baztergarria, heste-igarotzea hobetzen baitu.

Aldi berean zapore mikatz eta mina duenez,
digestioa hobetzeko instalazio bikaina,
digestio-jariakinak.

Gero eta langile gehiago

Oro har, landare hori gordinik jaten da, entsaladetan. Berro freskoak elikagarriagoak dira, gainerako barazkiak bezala. Egoste-prozesuan bitamina asko galtzen dira
eta konposizioan agertzen diren mineralak. Horregatik, aukera bat
mantenugairik gal ez dadin, sukaldean aritzea da
lurruna.

Berroaren hostoek entsaladei apaintzeko eta zapore berezia emateko balio dute , ogitartekoak eta saltsak.
Gainera, haragia, arraina laguntzeko erabiltzen dira.
eta pasta- edo arroz-platerak. Beste kasu batzuetan,
zopekin eta kremekin gertatzen den bezala .

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak