Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Aerofagia-kasuetarako aholku praktiko batzuk

Flatulentzia elikatze egokiaren bidez prebenitu edo arindu daiteke, eta flatulentotzat jotzen diren elikagaien digestio-erraztasuna hobetu, sukaldaritzako teknika eta gozatze egokienen bidez.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2001eko ekainaren 20a

Flatulentzia edo meteorismoa hesteetako gehiegizko gas bat da, hesteetako
espasmoak eta distentsio abdominala eragiten dituena (abdomena puzten da).Hesteetako
gasa irenstean edo irenstean sortzen da, eta hesteetako floraren bakterioek
sortzen dute normalean. Denok
ditugu gasak maila
batean edo bestean, nahiz eta pertsona batzuk besteak baino sentikorragoak izan.

Askotan, gehiegizko
gasarekin batera, azkar edo presaka jaten da, aire gehiegi
irensten da jaten den bitartean (batzuetan,
estresarekin eta antsietatearekin lotuta), indigestioa egiten da, elikaduran
bat-bateko aldaketa gertatzen da zuntzari dagokionez, eta karbohidrato ugariko elikagaiak gehiegi
kontsumitzen dira (arroza, elikadura-pastak, patata, ogia, zerealak, galletak, etab.). ), hesteetako
flora desorekatzen duten
antibiotikoak erabiltzea eta elikagai haizetsuak hartzea (gasa sortzen duten elikagaiak
eta usaina sortzen dutenak)… Beste batzuetan, ordea, zenbait asalduraren edo gaixotasunen
beste sintoma bat da; besteak beste, noizbehinkako
idorreria edo idorreria kronikoa, laktosarekiko intolerantzia (esnea
hartzen bada, digestio-arazoak sortzen dira), gastritisa,
urdaileko ultzera eta crohn-en gaixotasuna (gaixotasun horretan hestearen
hantura gertatzen da, eta digestio-aparatuko beste gune batzuei eragin
diezaieke).

Aholku praktiko batzuk…

– Gomendatzen da elikagaiak ondo murtxikatzea, likidoak astiro jan eta
edatea, bereziki edari gasdunak.–
Ez egin janari oparoegirik edo gozagarri handirik. – Digestioari laguntzen dioten

usain-belarrak erabili: erromeroa, salbia, ezkaia,
mihilu- edo mihilu-hazi freskoak (tipularen antzeko erraboila), toronjila, alkarebea, udako xakea… –

Saihestu elikagai edo plater oso koipetsuak: gaizki
egindako janari frijituak eta arrautza-irinetan pasatuak (olio gehiegi dutenak), gisatuak
eta
gantza estofata koipetsuak, hotz-saltsa gehiegi dutenak. )–


Egosi ondo pasta, digestio-arazoak sor ez ditzan, eta saiatu baguette motako
ogi egin berria, barazki flatulentoak eta
animalia-jatorriko osagai koipetsuak
dituzten egoskari osoak saihesten (hobe da barazkiak eta arroza edo patata jatea).

– Luzaroan beratzen bada (8 ordu baino gehiago) eta egoste-erdian irakiten
bada, lekaleek flatulentzia sortzeko arriskua txikiagoa da.
Hala ere, txarto sentitzen badute, saiatu txinotik edo puregailutik pasatzen.–
Jogurtak baditu hesteko flora orekatzen
laguntzen duten bakterioak, eta, beraz,
bereziki gomendatuak daude.- Kafea,
deskafeinatua eta tea menda-, anis-, sasiale- edo mihilu-infusioen

bidez ordeztea edo anis-pikor berde,

mihilu edo babarrun-zartaginaren bidez odolustatzea

Egokiena zuntz ugariko elikagaiak
gero eta gehiago edo maizago kontsumitzea da:
barazki prestatuak, osorik edo purean,
txinotik edo puregailutik pasatu gabe, eta entsaladak, fruta freskoak, aipatutako jarraibideen
arabera prestatutako lekaleak, zereal integralak,
fruituak eta fruitu lehorrak.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak