Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Afaltzen badut, argalduko naiz?

Afaria ez gainditzea argaltzeko estrategia baliagarria izatea ez dago ebidentzia sendorik

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2015eko abuztuaren 12a
img_dejo cenar hd

Esaera ezagun batek gosaldu eta errege gisa gosaltzeko, printze gisa bazkaltzeko eta eskale gisa afaltzeko gonbita egiten du. Baina ez da afaltzea fruitutzat eta sinbolikotzat hartzea proposatzen duen bakarra; beraz, ez da harritzekoa pertsona askok modu arinean afaltzea. Gizentasunari aurrea hartzea du helburu, artikulu honetan azaltzen den bezala, gai horri erantzun nahi baitio: Ba al du zentzurik afariak epe luzera izan duen bilakaera kontrolatu nahi bada?

Img dejo cenar 01
Irudia: belchonock

Atsotitzak ez dira ebidentzia zientifikoak

Espainiako hizkuntzak dituen milaka atsotitzetatik ehunka dira elikaduraz hitz egiten dutenak. Logikoa da, pertsona gehienek (ez guztiek, zoritxarrez) egunero eta behin baino gehiagotan jaten dutelako. Afariei dagozkien herri horien artean, denek aho batez aholkatzen dute afaltzea arriskutsua dela, sei adibide ezagun hauek berrikustean egiazta daitekeen bezala:

  • 1. Gutxi jaten du eta afaltzen du, gorputz osoaren osasuna urdaileko bulegoan egiten da.
  • 2. Gehiago hil zuen afaria, Avicena zena.
  • 3. Afari ederra, inoiz ez gau ona.
  • 4. Afari baino afari gehiago egiten dituzte.
  • 5. Arkume errea afaldu, ez galdetu zertaz hil zen.
  • 6. Afari gutxi egin, gehiago jan, lo egin eta biziko zara.

Testu honen helburua ez da atsotitz horien egiazkotasuna aztertzea edo, bestela, gezurtatzea (kasu horretan, beharrezkoa litzateke “Jende atsotitz, jende enbutista” batengana joatea), baizik eta errebisatzea afaldu ezean, pisu-kontrolean kontuan hartu beharreko estrategia da. Planteamendu hori ez da aipatzen aipatu horietan, eta ez dirudi beste inon jaso denik, nahiz eta pertsona askoren buruan oso ideia presente bat den.

Era berean, gosaltzen ari da (“errege batek bezala gosaltzen du…”), eta horrek esan nahi du, 2014ko urtarrilean, “garrantzitsua al da gosaria”. ‘. Hausnarketa hau egin zen: “Gure osasuna eta pisua eguneko otordu bakar batera (kasu honetan, gosariarekin) fidatzea, fitxa guztiak erruletaren zenbaki bakarrean jartzea da: arrakastarako aukerak minimoak dira eta apustua ongi ateratzen zaigula ez dago bermatuta”. Orain arte azaldu dugunari gehitu behar zaio, bestalde, afariak gizentasun-arriskua izan duela, hurrengo atalean zabaldu den moduan.

Afaldu, gizendu?

Oheratu aurretik jatea lagungarria da pisua handitzen laguntzeko, hainbat web orritan sustatuta, eta, gainera, ez oso liburu gutxi, “gaueko kaloriek egungoak baino gehiago gizentzen dituztela” ziurtatzen baitute. Kontseilua “moda-dieta” batetik badator, are gehiago areagotzen da eszeptizismoa, Harvardeko Unibertsitateko (AEB) Walter Willlet irakasleak aholkatzen duen bezala. ).

Nolanahi ere, “enigma” hori ebazteko, ezinbestekoa da Krista Casazza doktorea aipatzea Birminghameko (AEB) Alabamako Unibertsitateko ikertzailea. ), “Obesitatearen ikerketa arloan ohiko sinesmenen ebidentzia zientifikoak” (Weighing the Evidence of Common Beliefs in Odisesity Research). Bere lana Critical Reviews in Food Science and Nutrition aldizkarian jasotzen da, obesitateari lotutako gai asko aztertzen ditu eta azterketa zientifiko zorrotza egiten du.

Eskura dauden ikerketak aztertu ondoren, Casazzak eta bere lankideek ondorioztatu dute ez dagoela ebidentziarik afarian kontsumitutako kaloriek obesitatea sustatzearen ideia babestu edo gezurtatzeko. Azterketa horretatik ondorio garbi bat ateratzen da: gehiegizko kaloria kopurua arriskutsua da, baldin eta helburua gorputz-pisua kontrolatzea bada, baina arrisku hori ez da desberdina kaloria horiek hartzen diren orduaren arabera.

Hau da, gauean kaloria asko baina nutrizio-dentsitate txikia duten elikagai asko aukeratzen badira, gantz hori gantz moduan biltegiratuko da, baina berdin gertatuko da egunean zehar elikagai horiek aukeratzen badira. Horrela, 21:00etan afaldu ezin izan bada, ez da ezer gertatuko afaria 23:00etan hartzen bada. Gai honetan Jacquelyn Rudis doktorea sakontzen du bere artikuluanEgia ala gezurra? Gauez jateak pisua irabaziko dizu‘.

Pisuaren kontrola: azaltzeko erraza, inplementatzen zaila

Oso erraza da epe luzera pisu gehiago hartzea, baina, aldi berean, zaila da hori ezartzea, gastatzen diren kalorien artean oreka lortzea bezala. Gai zail horri buruz, ‘Las kalorías contán’ artikuluan sakondu zen jada.

Ez da ahaztu behar, azkenik, elikadurak gorputz-pisuari eragiteaz gain, eragin nabarmena duela gaixotasun kroniko askoren arriskuarengan. Horregatik, elikagaien kaloriaz edo gorputzeko gantzaz arduratzea baino gehiago, merezi du ahaleginak egitea epe luzera ohitura dietetiko onak izaten jarraitzeko.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak