Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Afari arinak eta elikagarriak bero egunetan

Afari arina eta elikagarria egiteko, gantz ase eta kaloria gutxiko platerak hartu behar dira kontuan, oso gozoak ez direnak eta barazkien eta fruten bidez hidratatzen direnak.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2021eko uztailaren 21a
cenar ligero en verano Irudia: Nitrub

Udan, elikadura-ohiturak aldatu egiten dira. Urteko sasoi honetan kontsumitzen diren produktuak eta neguan kontsumitzen direnak desberdinak dira: neguko menuetan zopak, pureak eta plater landuenak dira nagusi, eta udan, berriz, prestatze fresko eta errazak. Klima hobetzeak eta orduak gehitzeak aire zabaleko jarduera gehiago programatzera bultzatzen du; hala, gauez ere, erraz egiteko moduko platerak eta freskagarriak bilatzen dira, beroa arintzeko. Hona hemen zergatik den garrantzitsua afari arin eta elikagarriak egitea, aste osorako adibide zehatzak eskaintzen dira eta afari elikagarria zer ez den zehazten da.

Zergatik afaldu behar dugu arin?

Afaria lo egin aurreko azken bazkaria da; beraz, ez da gomendagarria afari oparoak eta gehiegizko energetikoak egitea oheratu aurretik. Gainera, askotan, udak lagundu egiten du pisua irabaztea eragin dezaketen ohiturak desantolatzen, eta ez da komeni elikagai oso koipetsuak edo hiperkalorikoak neurriz gain hartzea.

Udan, oro har, ohiko erritmoa galtzen da: ohetik jaikitzeko eta lotara joateko ordua aldatu egiten da, eskolako ordutegiak desagertu egiten dira eta laneko ordutegiak askotan aldatzen dira, ariketa fisikoa egiteari uzten zaio aldizka… Horregatik guztiagatik, komeni da denbora pixka bat gordetzea jarduera fisikoren bat edo ariketaren bat egiteko eta elikadura-ohiturak eta hartuneak antolatzeko eta berregituratzeko. Egoera horretan, afari arinak dira gomendagarriak, hau da, kaloria gutxiko afariak, koipe eta elikagai hiperkaloriko gutxikoak eta gozoegiak ez direnak.

  • Udan pisua hartzea: oporrek 2 kilo oroigarri uzten dizkizutenean

Zergatik izan behar dute elikagarriak?

Nutrizio-eskakizunak ez dira aldatzen udatik negura; beraz, kalorien, proteinen, karbohidratoen eta koipeen ekarpena negutik udara arte mantendu behar da, non eta ez duen erabat bereizten egiten den jarduera fisikoaren maila. Horrek esan nahi du elikagaiek energia- eta nutrizio-baldintzak bermatu behar dituztela, bai neguan bai udan.

Aldiz, premia hidrikoak, eta, beraz, elementu mineral batzuenak, handitu egin daitezke, batez ere izerdia handitzen bada. Horregatik, barazkiak, barazkiak eta frutak ur ekarpen ona duten bazkari eta afariak gomendatzen dira.

  • Hauek dira ur gehien duten eguneroko frutak

Afari arinak eta elikagarriak diseinatzeko, gauza hauek bermatu behar dira:

  • Aberatsak izan behar dute barazkietan eta frutetan.
  • Ez dute koipe askorik izan behar.
  • Elikagai proteikoen eta karbohidrato ugariko elikagaien eduki ertaina izan behar dute.

Zer ez da afari arina eta elikagarria?

Elikatze-hartze desorekatuak edo nutrizio-urritasunak eragin ditzaketenak ezin dira janari arin eta elikagarritzat hartu. Beraz, ez litzateke egokia izango fruta egunero afaltzea edo gauero ogia tomatearekin eta hestebetearekin jatea, elikadura-egiturak baitira, eta horrek desoreka eragin baitezake elikaduran. Horrek bitamina- eta mineral-falta eragingo du batzuetan, eta proteina- edo zuntz dietetiko-gabezia beste batzuetan. Horregatik, garrantzitsua da dietista-nutrizionistari galdetzea, dietaren nutrizio-orekari buruzko zalantzarik izanez gero.

Afari arin eta elikagarrien adibideak… aste osorako!

Hona hemen aste osorako afari arin eta elikagarrien adibide batzuk:

  • Astelehenetan. Tomate-zopa eta angurria. Txerri-solomoa plantxan patatatxo labean erreta. Jogurt gaingabetua.
  • Asteartea. Kanonigoen, erremolatxaren eta soja-kimuen entsalada. Legatza papillote erara, baba zuriekin. Meloia.
  • Asteazkena. Udako entsaladilla (patata, leka berdea, azenarioa, ilarrak, tomatea, arrautza gogorra eta atuna; oliba-olioarekin). Fruta-mazedonia gazta fresko (koipe gutxikoa) irabiatuarekin.
  • Osteguna. Zainzuri zuriak. Indioilar-bularkia arroz basatiarekin. Marrubiak.
  • Ostirala. Kinua salteatua berenjenarekin eta kalabazinarekin. Tortilla frantsesa. Abrikota.
  • Larunbata. Gazta freskoaren entsalada eta tomatetxoak. Landare-proteinazko hanburgesa. Aranak.
  • Igandea. Porru- eta tipula-krema hotza. Mihi-arraina plantxan. Meloia.

Etiketak:

afari Dieta

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak