Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Afari arinak eta nutritiboak bero egunetarako

Afari arin eta nutritibo bat egiteko, gantz eta kaloria gutxiko platerak egin behar dira, oso gozoak ez direnak, eta berdurak eta frutak hidratatzen dituztenak

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2015eko ekainaren 26a
img_verter aceite ensalada hd

Udaren hasieran elikadura-ohiturak aldatzen dira. Urte-sasoi honetan kontsumitzen diren produktuak ez dira neguan hartzen direnak bezalakoak; neguan, aldiz, zopak, pureak eta plater landuenak izaten dira nagusi; udan, berriz, prestakin freskoak eta erraz prestatzen direnak. Klima hobetzeak eta orduak igotzeak aire zabaleko jarduera gehiago programatu behar izaten ditu, eta, horrela, gauetarako ere plater errazak bilatzen dira, beroa arintzeko. Jarraian azaltzen da zergatik den garrantzitsua afari arinak eta nutritiboak egitea, aste osorako adibide zehatzak eskaintzen dira eta afari elikagarria zer ez den zehazten da.

Img verter aceite ensalada
Irudia: Nitrubia

Zergatik afaldu arina?

Img
Irudia: CONSUMER EROSKI

Lo egin aurreko azken bazkaria da afaria, eta, oheratu aurretik, ez dira komeni afari oparoak eta gehiegi jatea. Gainera, askotan, udan ohitura batzuk galtzen dira, eta horrek pisua irabaztera bultza dezake; beraz, ez da komeni elikagai oso koipetsuak edo hiperkalorikoak gehiegi jatea.

Udan, normalean, ohiko erritmoa galtzen da: ordu batetik bestera ohetik jaikitzeko eta lotara joateko ordua aldatzen da, eskola-ordutegiak desagertu egiten dira eta lanegunak askotan aldatzen dira, fisikoki ariketa fisikoa egiteari uzten zaio… Horregatik, komeni da denbora apur bat gordetzea jarduera fisiko edo ariketen bat egiteko, eta elikadurako ohiturak eta hartuneak antolatu eta berregituratzeko. Egoera horretan, afari arinak gomendatzen dira, hau da, afariak, kaloria gutxikoak, koipe gutxikoak, eta elikagai hiperkalorikoak eta produktu gozoegiak dituztenak.

Zergatik izan behar dira afari elikagarriak?

Img
Irudia: CONSUMER EROSKI

Nutrizioaren ikuspegitik, ez dira uda batetik negura aldatzen; beraz, kaloriak, karbohidratoak, karbohidratoak eta gantzak neguan berdin-berdin mantendu behar dira, non eta ez den oso modu zorrotzean egiten ariketa fisikoa. Horrek esan nahi du elikagai-hartuneek energia- eta nutrizio-eskakizunak bermatu behar dituztela, bai neguan, bai udan.

Aldiz, behar hidrikoak eta, beraz, elementu mineral batzuk handitu daitezke, batez ere izerdia handitzen bada. Hori dela eta, komeni da bazkariak eta afariak egitea, non berdurak, barazkiak eta frutak ongi ematen diren.

Afari arinak eta elikagarriak diseinatzeko, gauza hauek ziurtatu behar dira:

  • Barazkietan eta barazkietan aberatsa izan behar dute.
  • Ez dute gantz asko eduki behar.
  • Proteina-elikagaietan eta karbohidrato ugariko elikagaietan eduki behar dute neurrizko edukia.

Zer ez da afari arin eta nutritiboa?

Elikagai desorekatuak edo nutrizio-urritasunak eragin ditzaketenak ezin dira janari arin eta nutritibotzat hartu. Beraz, ez litzateke egokia izango fruta egunero afaldu edo gauero jatea, tomatearekin eta hestebetearekin, elikaduran desoreka izaten lagun dezaketen elikadura-egiturak baitira. Hori dela eta, bitamina- eta mineral-gabezia sortuko da batzuetan, edo defizit proteikoa edo zuntz dietetikoa. Horregatik da garrantzitsua dietista-nutrizionista galdetzea, dietaren nutrizio orekari buruzko zalantzak izanez gero.

Afari arin eta nutritiboen adibideak… aste osorako!

Hona hemen aste osoko afari arin eta nutritiboen adibide batzuk:

  • Astelehenean. Tomate-zopa eta sandia. Txerri-solomoa plantxan, patatita labean eginda. Jogurt gaingabetua.
  • Asteartea. Kalonje, erremolatxa eta soja-kimuen entsalada. Legatza papillote erara, baba zuridun fereiloarekin. Meloia.
  • Asteazkena. Entsaladilla udakoa (patata, leka berdea, azenarioa, ilarrak, tomatea, arrautza gogorra eta atuna; oliba-olioarekin). Fruta-mazedonia gazta freskoarekin (gantz gutxikoa) irabiatua.
  • Osteguna. Zainzuri zuriak. Indioilar-bularkia arroz basatiarekin. Marrubiak.
  • Ostirala. Kinoa salteatua berenjenarekin eta kalabazinarekin. Tortilla frantsesa. Abrikota.
  • Larunbata. Gazta freskoaren eta tomatitoen entsalada. Landare-proteinako hanburgesa. Aranak.
  • Igandea. Porru- eta tipula-krema hotza. Mihi-arraina plantxan. Meloia.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak