Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Agujetak arintzeko elikagaiak

Azukrea edo bikarbonatoa duen ura hidratazioari soilik laguntzen dioten bi erremedio dira, ez dute minik arintzen eta ez dituzte saihesten.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2008ko apirilaren 28a
Img futbol Irudia: copilot
1. futbolaren irudia
Irudia: copilot

Mina da zimurren sintoma espezifikoetako bat. Eragozpen horiek, normalean, entrenatu gabeko gizabanakoetan agertzen dira kirolen bat egiten hasten direnean, jarduerarik gabeko aldi baten ondoren kirol-jarduerara itzultzen direnean, entrenamendu leun batetik intentsitate handiko entrenamendu batera igarotzen direnean edo ohikoa ez den intentsitate-esfortzu baten ondoren. Normalean, ariketa egin eta ordu batzuetara izaten dira.

Mitoak eta errealitateak

Giharretako gehiegizko esfortzuaren ondorioz agertzen dira giharrak.Giharrak mugitzen direnean sortzen den sentsazioa da orratz batzuen ziztaden antzekoa. Haren eraketari buruzko teoria ezagunenak dio ariketa egin bitartean normalean askatzen den azido laktikoaren soberakinagatik sortzen direla. Entrenamenduaren ondoren muskulua hoztean, azido laktikoak solidotu eta kristalizatu egiten du, eta kristalak muskulu-zuntzetan “orratz gisa” sartzen dira. Ariketak mina gutxitzen duenez, uste zen muskuluak sortutako beroak kristalak desegiten zituela. Teoria oso hedatua, baina gezurra.

Egia esan, muskulaturaren gainesfortzuaren ondorioz sortzen dira giharrak, eta horrek muskulu-zuntzen mikrohausturak eragiten ditu, eta eragindako muskuluaren hantura eragiten du. Hanturak berak eragiten du mina, zeina bere puntu gorenera iristen baita neurriz kanpoko ariketa egin eta 24 eta 48 ordu bitartean. Agertzen den minak bi arrazoi ditu: batetik, muskulu-zuntza ahula delako, eta, bestetik, ariketa-mailari eusteko gai ez delako, edo, bestetik, muskulu-lana egiten delako entrenatu gabe dagoenean eta zuntzak ezin duelako jasan.

Min horrek gehien eragiten dien eremuak muskulu-loturak eta tendoiak dira, artikulazioetatik hurbil, muskulu-tendoien eremuan baitaude muskulu-zuntz ahul eta tentsio gehien. Zimurrak zuntz ahulekin amaitzen dira, eta presioa jasatea lortzen dutenak sendoago bihurtzen dira.

Ura azukrearekin edo bikarbonatoarekin?

Bikarbonatoak edo ura azukredunak, agujetak saihesteko edo haiei aurre egiteko erabiltzen diren bi erremedio herrikoi horiek, kasurik onenean, gehiago hidratatzen lagun dezakete, baina ez du minik arintzen, ez eta minik ere. Hotza antidoto ona da hantura jaisteko, eta, izan ere, agujetetan sintoma hori gertatzen denez, batzuetan nahikoa izaten da ur hotza botatzea, edo ahul dagoen artikulazioa edo eremua urarekin eta izotz pixka batekin palanka batean sartzea.

Beraz, giharrak berreskuratzeko, prebentzio bakarra da ariketa erregularra eta mailakatua egitea, eragindako eremuan hotza aplikatzea, eta ez da ahaztu behar dieta orekatu batek eta hidratazio on batek edozein kirol-jarduerarekin batera joan behar dutela.

SAIHESTU DAITEZKE?

Giharrak egokitzeko prozesu baten parte dira giharrak, eta horiek saihesteko egin daitekeen gauza bakarra pixkanaka ariketa fisikoa egitea da. Sasoian ez badago, saihestu egin behar da lehenengo entrenamendu-saioak edo jarduera fisikoko saioak oso biziak izatea, eta, oro har, ariketaren intentsitatea ez handitzea. Kirolari batek entrenamendu-maila jaisten duenean, muskulu-zuntz asko atrofiatu egiten dira; entrenamendua hasten denean, atalik ahulenak hautsi egiten dira, eta onenak hautatzen dira.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak