Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ahalik eta ondoena emateko fruitu lehorrak

Elikagarriak, zaporetsuak eta energetikoak, fruitu lehorrak elikagai garrantzitsua dira edozein kirolariren dietan

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2007ko martxoaren 01a


Fruitu lehorrak ur gutxi duten eta gantz asko duten haziak dira, hala nola intxaurra, anakardoa, almendra, hurra, ekilore pipak edo kakahueteak, edo karbohidrato konplexuak, hala nola ezkurrak eta gaztainak. Beren nutrizio-balio interesgarriari esker, indarberritzeko elikagai egokitzat jotzen dira, ahalegin fisiko bizia eta iraunkorra egin ondoren. Bereziki, esfortzu horrek kaloria asko kontsumitzen baditu edo, beste era batera esanda, energia-gastu handia eragiten badu.

Horixe da, hain zuzen ere, iraupen luzeko kirolen edo denboran zehar iraun duen ariketa fisiko baten kasua; esate baterako, hainbat ordutan erritmo bizian egindako txangoa edo kirol-proba luzeak. Kasu horietan egiten den ahaleginaren ondorioz, organismoak gantzak erabiltzen ditu energia-erregai nagusi gisa, glukogeno-erreserbak agortu ahala.

Kalitate handiko proteinak

Fruitu lehorren eta zerealen konbinazioak proteina osoak eta kalitate handikoak ematen ditu

Fruitu lehorrek, gantzaz eta karbohidratoez gain, funtsezko aminoazido baten proteina osatu gabeak dituzte (proteinen osagai sinpleena), metionina izenekoa. Aminoazido hori asko ugaritzen da zerealetan, eta, horregatik, elikagai berean batera hartuz gero, proteina osoak sortzen dira, arrautzetan, haragietan, arrainetan edo sojan daudenak bezalakoak.

Elikagai horien konbinazioak, fruitu lehorrak eta zerealak, irudimena eta plater berriak probatzeko gogoa bezain ugariak izan daitezke.
Hona hemen errezeta batzuk:

Kirolarientzako errezetak

Plater gehienek onartzen dute fruitu lehorrak sartzea. Entsaladak, arroz- edo pasta-platerak, haragia, arraina edo postreak. Kirolarientzat, hona hemen konbinatzeko zenbait adibide:

Digestio ona egiteko

Img frutoseco1
Fruitu lehorrak ere osagarri onak izan daitezke gordinik eta osorik hartuz gero, eguneko edozein unetan. Baina gantz-aberastasunak digestio-denbora luzatzen du, eta horrek digestio-arazoak eta beherakoa eragin ditzake gehiegi kontsumituz gero. Horregatik, hasieran hartzen den kantitatea txikia bada, kirolariaren elikaduran fruitu lehorrak pixkanaka sartu behar dira.

Halaber, funtsezkoa da behar adina mastekatzea, indigestiorik gerta ez dadin. Digestioa arinagoa izan dadin, gordinik edo gutxi txigortuta jatea komeni da (ez frijituta), eta egunean 50 g baino gehiago ez hartzea.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak