Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Aisialdirako ogitartekoa

Hartualdi horretan beste elikagai batzuk -esnekiak, frutak eta fruitu lehorrak- sar daitezke, abanikoa handitzeko eta monotonian ez erortzeko.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2006ko azaroaren 09a
img_bokatap


/imgs/2007/01/bokata.jpg

Urte luzez, ikastetxeko jolas-orduak ogitartekoa izan ziren. Denboraren poderioz, ogitartekoen ordez, opil industrialak, freskagarri azukredunak, aperitibo gaziak edo "snacks" direlakoak jarri dira; laburbilduz, txikienen dietak desorekatzen laguntzen duten elikagaien multzoa. Ogiarekin bazkaltzeko ohitura osasuntsua berreskuratu behar da: karbohidratoak hartzen dira, azukre bihurtzen direnak eta azukre horiek energia bihurtzen direnak.


Hamaiketakoa oso lagungarria da gutxi gosaltzen dutenentzat, eta gosez eta antsietate handiz ez iristeko bazkalorduan.

Etxeko ogitartekoak
Hamaiketakoa erosteko joera berriak -dendetan edo makina saltzaileetan-, haurrak produktu erakargarrienak aukeratzera bultzatzen ditu, eta, oro har, osasungarrienak izaten dira.


Hamaiketakoa oso jaki garrantzitsua da, gosaria gutxiegi geratu bada gosaltzeko balio baitu, edo, zoritxarrez, haur eta helduen artean maiz gertatzen da gosaldu ez badute. Goiz erdian zerbait trinko samar jateak ere balio du haurra gosez ez ez iristeko. Horregatik, komeni da ahalegin bat egitea eta etxetik prestatutako bazkaria eramatea.

Ogi artean
Elikagai asko joan daitezke ogitartekoan; beraz, ez da monotonian erori behar eta haurrari gehien gustatzen zaiona bakarrik prestatu behar da. Hona hemen ogitarteko gozo eta elikagarriak egiteko ideia batzuk:

Hestebeteak: urdaiazpiko ondua, urdaiazpiko egosia, etxeko fianbreak eta txorizoa maizago, eta hestebete koipetsuagoak, hala nola mortadela, sobrasada, saltxitxoia edo patea, egun solteetarako.


Esnekiak: gazta freskoa edo gazta leunak maizago jan daitezke. Trancheteak eta gaztatxoak beste aukera bat dira, nahiz eta marka batzuek sodio gehiegi kontzentratzen duten. Datu horiek etiketan agertzen direnekin egiaztatu beharko lirateke.


Begetala: letxuga-hostopilak, tomate-xerra meheak, azenario birrindua, pepiniloak… Ogiari laguntzeko, maionesa pixka bat erabil daiteke, edo, hobeto esanda, olio-tanta batzuk.

Beste batzuk: atuna tomatearekin, atuna gaztarekin, atuna karramarro-makilatxoekin eta maionesa pixka bat. Askotariko tortillak beste baliabide bat izan daitezke, baina garrantzitsua da ondo eginak izatea, haurrak salmonelosia har ez dezan.


Ogitartekoan ere sar daitezke haurrak platerean utzitako afariaren hondarrak.

Igandea da eta ez da ogirik geratzen

/imgs/2007/01/bocadillo_p.jpg

Baliteke arrazoi batzuengatik edo besteengatik haurren hamaiketakoa prestatzeko behar adina ogi ez egotea. Kasu horretan, aurreko gaua ogitartekoaren betegarria moztuta eta ondo bilduta utz daiteke. Hurrengo goizean, nahikoa da eskolara sartu aurretik okindegira joatea, banakako ogi-opila erostea, irekitzea eta betegarria sartzea.

Hori ezinezkoa bada, moldeko ogia erabil daiteke ogi arruntaren ordez. Moldeko ogiaren abantailetako bat da egun batzuetan samur kontserbatzea, eta oso atsegina eta jateko erraza da. Beste aukera bat izozkailuan ogi pixka bat izatea da, behar denean erabiltzeko.

Ogia gogor samar gelditzen bada, tomatearekin eta olio pixka batekin igurtzi daiteke, biguntzeko eta mamitsuago geratzeko.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak