Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Algak: Etorkizuneko elikagaia al dira?

Algak modan jarri dira elikagai osasungarri gisa, baina badituzte ezaugarri batzuk, noizean behin kontsumitu beharreko osagai bihurtzen direnak

img_algas yodo hd

Algak jatea ez da ohikoa gure herrialdean. Baina globalizazioari esker, Japoniako gastronomiaren gorakadari eta dendetan gero eta produktu gehiago egoteari esker, algak tarte bat egiten ari dira espainiarren dietan. Eta ez da harritzekoa, eskaintza dela eta. Bere hi-a, sun edo momo entsalada eta miso-zopa bezalako gutiziak dira osagai garrantzitsu eta arrakastatsuak. Ospe hori indartu egin da, eta, ondorioz, modako “superelikagai” gisa jartzen ditu algak, eta era guztietako propietateak ematen dizkie, ohiko kontsumoa gomendatuz. Baina zuzena da? Itsasoko “barazki” horiek ez dira elikagai osasuntsuak, baina baliteke seguruak ez izatea ezaugarri batzuetan, hala nola iodo ugari dutenetan. Artikulu honetan algen puntu kritikoak eta horiek dituzten mito batzuk berrikusten dira.

Img algas yodo
Irudia: annahoychuk

Iodoa gehiegi iodoa

Algen iodo-edukia oso aldakorra izan daiteke, baita espezie berean ere, izan duen bilketa-lekuaren edo prozesatzearen arabera. Hala ere, oro har, oso eduki altua dute tiroide-arazoak dituzten pertsonentzat edo haur eta haurdunentzat arriskutsua izan daitekeen mineral honetan. Maiz eta luzaroan kontsumitzeak arazoak sor ditzake populazio osasuntsuan, Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritzak (EFSA) adierazten duen bezala.

Horregatik, ez da komeni kopuru handietan edo maiztasun handian algak hartzea, batez ere horietara ohituta ez badaude, eta gogoraraziz Espainia bozio endemikoa duela eremu askotan. Ez da ahaztu behar, halaber, metal astunek (artsenikoak) oso kutsatuta egon daitezkeela algak.

Omega 3 algetan: DHA begetala

Algak dira DHA begetalaren iturri nagusia. Hain zuzen, horietatik ateratzen dituzte arrainak. Mikroalgekin egindako DHA gehigarriek animalia-jatorrikoen eraginkortasun bera dute, iraunkorragoak dira eta aukera ona dira begetarianoetan edo arrainarekiko alergikoetan mantenugai hori behar denean. Alde horretatik abantaila bat ematen dute, baina kontuz! gehigarri moduan hartzen da, ez alga fresko edo lehorraren bidez.

Alga nori hd

Algei buruzko mitoak: Onura gehiegirik?

Badira algen gaineko mitoak, baita haien egiazkotasuna egiaztatu gabe errepikatzen diren baieztapen asko ere. Hona hemen horietako batzuk:

  • B12ren iturri dira. Ez, ez dira. Algek B12 motako antzekoak dituzte, eta corrinoide ere deitzen zaie. Horiek bakterio-metabolismorako nahikoak dira, baina ez giza organismoarentzat. Horietako batzuk, espirulina adibidez, oso aberatsak dira antzeko kasuetan, eta maiz kontsumitzeak B12 aktiboaren xurgapena eragotz dezake. Ez da inoiz algak gomendatu behar bitamina horren iturri gisa.
  • Proteina asko dituzte. Ez da egia. Algek ez dute proteina ugari. Adibidez, irensteko alga arrunt batek, wakame-k, 3 g ia ez du 100 g bakoitzeko, eta nori, 6 g. Kontuan hartuta kontsumo errazioak gutxitan gainditzen dituela 10 g (nori-xafla bat, 2 g ingurukoa), elikagai horrek proteinen ekarpen barregarria dakar.
  • Anemia sendatzen dute. Algek ere ez dute burdina asko. Nori eta wakame-a mineral horren eguneko kontsumoaren %10 eta %12 bitartean egoten dira 100 gramoko. Berriro ere gogoratu behar da zein den kontsumo errazioa. Inola ere ez dira burdina asko hartzen. Anemia ferropenikoa, gainera, gehigarriekin igo beharko litzateke haren kausa zehazten den bitartean.

Orduan, ez al dugu algak kontsumitu behar?

Bai, horiez goza daiteke, baina ez maiz, ezta kantitate handietan ere. Aholku ona da osagai gisa baino gozagarri gehiago erabiltzea eta plater horiek dituzten platerak mugatzea, wakame entsaladan, noizean behin.

Etiketak:

algak iodo

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak