Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Algak prestatzeko aholku batzuk

Itsas algak osagarri elikagarriak dira, gure organismoarentzat funtsezkoak diren elementuak ematen dituztenak
Egilea: EROSKI Consumer 2001-ko ekainak 21

Itsasotik datozenak, eta orain baita laboretik ere, algak barazkiak dira, itsasokoak, eta gero eta gehiago agertzen dira gastronomian. Errezetetan sartzeko joerak ekialdeko eragina erakusten du, Japonian, Txinan eta Vietnamen algak beren sukaldaritza-kulturaren parte baitira. Baina algak ere praktika dietetiko eta terapeutikoetan sartuta daude, propietate elikagarriak baitituzte.

Oraindik alga-aukera on bat aurkitzeko merkatu espezializatuetara jo behar den arren eta merkaturatzen duenaren aholku batzuk beharrezkoak izan ohi diren arren, gero eta ohikoagoa da barazki hori aurkitzea. Eskaria handitu egin da, eta, horrekin batera, sukaldeko aldakortasuna.

Algak prestatzea:

· Harea edo gatz gehiegi badute, ur hotzarekin garbitu behar dira.

· “Lehorrean” erosten diren alga-mota guztiek gutxienez 20 minutuko beratzea behar dute. Beratzeak lehorreko bolumena halako 7 handitzen du.

· Beratu ondoren, alga berdeak zerrendatan moztu daitezke hazkuntzaren noranzkoan.

· Alga beltzak xehatu, lehorrean desegin edo osorik kozinatu daitezke.

· Agar-agarrak beratu aurretik edo ondoren ebakitzen dira.

· Kombu algak gutxienez 45 minutuz beratu behar du eta 30 minutuz egosi. Salda aprobetxatu behar da lekaleak prestatzeko eta zopak eta saltsak egiteko.

· Hijiki algak neguan kontsumitzen dira, ahal dela. Oso zapore bizia dutenez, kantitate txikitan erabiltzen dira. Gisatuak, zopak, budinak eta abar prestatzen dira. Ordu erdi eman eta beste ordu erdi behar da janaria prestatzeko. Kozinatu ondoren, ez da komeni berriz berotzea.

· Wakame alga plater askotan erabiltzen da, baina, zalantzarik gabe, miso-zopetan erabiltzen da. Hamabost minutu inguru behar ditu beratzen amaitzeko, eta 5-15 minutu janaria prestatzen. Baina gordinik ere jan daiteke entsaladetan.

· Nori algak ez du beratze-denborarik behar, txigortuta kontsumitu ohi baita. Txigortzeko zartagina erabiltzen da edo zuzenean sugarraren gainean aplikatzen da, berde eta urre koloreko tonua hartu arte. Moztu zatitxotan guraizeekin edo hautseztatu eskuekin zerealen edo zopen gainean. Fosforotan aberatsa da eta sardina-zapore pixka bat du.

· Kanten batez ere flanak, kremak, saltsa hotzak, entsaladak, zopak edo eltzekariak loditzeko eta fruta-gelatinen oinarri gisa erabiltzen da.

u