Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Alkoholik gabeko fruta-sorbeteak

Gozokiak eta digestio-aparatuak, alkoholik gabeko fruta-sorbeteak tradizionalen oso antzekoak dira, baina badute abantaila bat: haurrek ere goza ditzakete.

Freskagarriak, zapore gozokoak eta digestio-ukitukoak, sorbetez hitz egiten denean, beti etortzen da burura klasikoena eta tradizionalena, limoi- eta cava- edo xanpain-izozkiarekin egiten dena. Jatetxeek eskaintzen duten tipikoa da, eta gonbidatuak daudenean etxean prestatzen dena, nahiz eta mandarina-sorbetea plateren eta plateren artean zerbitzatzen diren aperitiboen artean ere sartzen den. Interesgarria da prestatutako freskagarri horiek alkoholik gabe, izozkirik gabe, frutekin eta zukuekin ere egin daitezkeela, familia osoak edari berezi batez goza dezan. Hurrengo artikuluan alternatiba horren abantailak azaltzen dira eta etxean egiteko ideiak eskaintzen dira.

Img granizado sin alcohol
Iritzi orokorrak dio sorbetea oso freskagarria dela eta, janari oparo baten ondoren hartuta, digestio-aparatutzat ere hartzen dela. Baina, itxuraz ezaugarri horiek izan arren, pertsona askok ez dituzte edari horiek hartzen alkoholaren truke, kontuan hartu gabe “0,0” motako sorbeteak egin daitezkeela, askotariko zapore atseginekoak. Gainera, sorbeteari ukitu original eta osasungarria emateko, izozkien ordez zukuak, likidotuak edo fruta-pureak erabil daitezke. Horrela, sagar, anana, laranja, marrubi, kiwi, mugurdi edo mandarinazko prestakinak lortzen dira izozkiarekin egindakoek baino bitamina gehiagorekin.

Araudiari erreparatuz gero, Espainiako Elikadura Kodearen arabera, sorbetea definitzeko, gutxieneko osagai jakin batzuk dituen produktu hotz bati egiten zaio erreferentzia. %15 sakarosa edo azukre arrunta izan behar du, %3, gutxienez, eta %0,5, gehienez, azido zitrikoa eta tartarikoa, eta %2, gehigarri egonkortzaileak eta emultsionatzaileak. Horrelako produktuak merkaturatuz gero, osaera hori bete egin behar da. Hala ez bada, etxean antzeko edaria prestatzeko aukera dago, osagai motarekin eta egokitzat jotzen den kopuruarekin, baita azukrerik gabe ere, freskagarri light bat egin nahi denean.

Sorbetea, urratsez urrats

Ura da sorbetearen osagai nagusia, eta, beraz, energia-balio txikia du.

Izozkia eta edari alkoholdunak ez dira ezinbesteko elementuak prestakuntza horren balio energetikoa murriztu nahi denean. Oinarrizko osagaiak ura, fruta, azukrea eta zaporea indartzeko eta kontserbatzaile gisa (lima-zukua, limoia edo laranja) funtzionatuko duen elementu azidoa dira. Gelatina edo elur-puntuan dagoen arrautza-zuringoa ere erabiltzen dira likidoa loditzeko eta produktuari loditasuna emateko.

Sorbete bakoitzak bere egiteko modua izan dezake, baina oinarria beti bera izango da. Hasteko, zuritu frutak eta txikitu mamia purea lortu arte. Bestalde, ur- eta azukre-nahaste bat egosten utzi, almibar arin bat lortu arte. Ondoren, azidoa gehitu eta hozten utzi. Elementu azidoa azukrearekin eta gelatinarekin konbinatuz ere lor daiteke almibarra. Ontzi batean, nahastu fruta-purea almibarrarekin eta utzi izozkailuan pausatzen.

Funtsezkoa da 30 minutuz behin dena nahastea, sorbete baten ohiko loditasuna lortzeko eta modu uniformean izoztu ez dadin. Erdi izoztua zerbitzatzen da eta izotz txikitua, menda- edo mendafin-hostoak, kanela hautseztatua edo fruta-zatitxoak lagun daitezke.

Mantenugairik aipagarrienak sorbete batean

Kaloria-edukia, batez ere, erantsitako azukre kantitatearen araberakoa da.

Sorbetea, loditasunari dagokionez, izotza eta izozkiaren arteko erdigunean dago. Freskagarria bezain gozoa, zaporetsua eta digestio-aparatukoa da. Frutek ur asko dute, eta, gainera, ur gehiago. Hori dela eta, konposizioaren osagai nagusia da, eta, ondorioz, balio energetiko txikia du. Izozkia alde batera utzita, fruta-sorbeteek ia ez dute gantzik.

Gainera, ez dute alkoholik eta, beraz, ez dira neurriz kanpokoak. Zehazki, kaloriak azukreetatik datoz. Batetik, fruten azukrea dago, eta, bestetik, sorbetea gozatzeko eransten zaiona. Sukaldaritzari dagokionez, prestakinaren gozotasunaz ez betetzeko, 250 g azukre hartu behar dira fruta kilo bakoitzeko, nahiz eta kopurua desberdina izan errezetaren arabera. Nutrizioaren ikuspegitik, azukrerik ez erabiltzeak esan nahi du ondoriozko produktua ez dela hain energetikoa eta osasungarriagoa, eta azukre-kopurua kontrolatzen den dietetan sartzea ahalbidetzen du, hala nola obesitatea, diabetea eta hipertriglizeridemia daudenean.

Sorbeteak kontsumitzearen abantailak eta eragozpenak

Alkoholik gabeko fruta-sorbeteak haurrentzat, haurdunentzat, gibeleko arazoak dituztenentzat eta alkoholik edaten ez dutenentzat dira egokiak. Prestaketa hori arratsalde erdian har daiteke freskagarri gisa, bazkari eta afarien postrean edo eguneko edozein ordutan. Gantzik eta kolesterolik ez izatea ona da odoleko kolesterol-maila handia dutenentzat.

Hala ere, komeni da produktu horiek noizean behin kontsumitzea, dietan azukre gehiegi ez kontsumitzeko. Azukrearen ordez gozagarri ez-kalorikoak erabiliz ere lortzen da hori, hala nola sakarina edo aspartamoa. Gomendio hori erabilgarria da herritar guztientzat, baina zehatzagoa da diabetesa duten edo odolean triglizerido-maila handia duten pertsonen kasuan, pertsona horiek azukredun prestakinak hartuz gero, mota horretako prestakinak mugatu behar baitituzte.

Etxean prestatzeko zortzi zurrupada gozo

Hona hemen etxean prestatzen errazak, aberatsak eta freskagarriak diren sorbeteak egiteko ideia batzuk:

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak