Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Almendra garrapiñatuak, aperitibo oso elikagarria

Elikagai hori oso energetikoa da azukre asko duelako, eta gozoki gisa hartu behar da une jakinetan kontsumitzeko.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2006ko maiatzaren 18a

Udazkena da almendrak biltzeko garaia. Fruitu lehor horiek naturalean jan daitezke, edo, gastronomiaren eta sukaldaritzaren bilakaerari esker, errezeta herrikoietan dastatu. Horrela, dieta askotarikoagoa eta zaporetsuagoa lortu da, eta aldi berean, estazioko elikagaiei ahalik eta etekin handiena ateratzen zaie eta soberakinak aprobetxatzen dira. Sukaldean fruitu lehorrak erabiltzeko ohiturarik ez badago ere, eguneroko errezetetan erabiltzeak aukera gehiago ematen ditu. Almendrei dagokienez, hilabete hotzetan gehien erabiltzen eta kotizatzen diren produktuetako bat prestakin garrapiñatuak dira. Hala ere, bi osagai energetiko konbinatzea, almendrak eta azukrea, nahikoa da oreka dietetikoa ez indargabetzeko eta janaurreko ahaltsu, kaloriko eta elikagarri horren errazio txiki bat dastatzeko.

Energia bermatua

Almendra garrapiñatuak almendra gordinekin egiten dira, eta azukre karamelizatuzko estaldura gehitzen zaie. Horrela, fruitu lehorrek azukre txigortuaren kolore ilun tipikoa hartzen dute, eta ukitu kurruskaria, gozoki ezagun horren ezaugarria.

Nutrizio-propietateak eta energia-ekarpena bi osagai bakarrak nahasita lortzen dira: almendrak eta azukre erantsia. Berezko almendrek, gainerako fruitu lehorrekin batera, energia-ekarpen handia dute (589 Kcal/100 g), koipe (54 g/100 g) eta proteina (19 g/100 g) asko baitute. Estaltzen dituen azukre karamelatuak zapore gozoa ematen du, eta nabarmen handitzen du elikagai horien balio energetikoa, berez kalorikoak baitira. Hamar almendra garrapiñatu 400 kaloria inguru dira, 14 Maria galleten baliokidea.

Almendrak aberatsak dira efektu laxanteko zuntzean, ekarpen bikaina dute fosforoan, magnesioan eta potasioan, burdina, kaltzio eta zink ugari dituzte, eta azido folikoa eta E bitamina (antioxidatzailea) bezalako bitamina-iturri dira. Baina nutrizio aldetik onak diren arren, azukre gehiegi dutenez, kopuru txikitan eta une jakin batzuetan kontsumitu behar den gozotzat hartu behar dira. Artisau-errezeta gozo bat dastatzeko aukera ona da, elikagaien alderdi osasungarria alde batera utzi gabe.

Era berean, nahiz eta almendretako koipe-mota osasungarria izan —asegabeak dira nagusi— eta dislipemien prebentzioan eta tratamenduan duten zeregina onartu den, gozoki horien kontsumoa ez da gomendagarria hipertriglizeridemia, diabetea, gehiegizko pisua eta obesitatea daudenean.

Errezeta erraza

Almendra garrapiñatuak egiteko ohitura oso hedatua dago Espainiako hainbat herritan. Leku bakoitzean errezeta bera erabiltzen da, baina almibar puntua, azukre mota eta kopurua bezalako ñabardurekin edo koloratzaileak gehituta, zapore, kolore eta testura partikularrak har ditzaten.

Hala ere, garrapiñatuak egiteko oinarrizko prozesua sinplea eta sinplea da. Arbendol gordinak, ura eta azukrea nahasten dira, baina arreta berezia jarri behar da karamelatutako elikagaia ontziari itsasteko. Kopuruei dagokienez, nahi adina almendra erabili behar dira, eta azukre kantitate bera eta uraren erdia gehitu.

Lehenik eta behin, zuritutako almendrak zartagin batean jarri, sutan, eta, txigortzen hasi ahala, ontzi batean jaso. Ondoren, bota ura zartaginean eta, irakiten hasten denean, gehitu azukrea. Nahastu nahasketa almibar argi bat lortu arte, eta, une horretan, bota almendra txigortuak. Azukrea karamelizatzen hasten denean eta almendrak estaltzen dituenean, zartaginetik kendu eta hozten uzten dira, bata bestetik bananduta, solte gera daitezen. Hozten direnean kontsumitzeko prest egongo dira.

DASTAMENA SUKALDEAN

Almendrak, Mediterraneo aldeko fruitu lehor tipikoak bezala, errezeta osasungarri eta originalen zerrenda amaigabeen zati dira. Askotariko errezeten zaporea markatzeko erabiltzen da almendra-saltsa: pasta, untxi- edo oilasko-haragia, arrautza galdarraztatuak edo amuarraina edo legatza.

Neguko barazkiak, kardua eta zerbak bezala, ez dira fruitu lehor horien nahasketatik askatzen. Almendrak beti izango dira gozoak eta elikagarriak postre energetiko gozoak egiteko, hala nola sagar-tartaren aldaera bat, flan bat edo kalabaza-pastel original bat almendrekin. Gabonetako gozoki tipikoak ere aipatu behar dira: mazapanak, turroiak eta girlatxeak. Horietan, kalitatezko almendrak dira osagai nagusiak.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak