Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Antiazido naturalak, Gabonetako gehiegikerien ondoren

Elikagai, ongailu eta infusio egokiak haurdunaren digestio-arazoak arintzen laguntzen du. Izan ere, Gabonetan, jaki oparoen ondoren, gehiago dira digestio-arazoak.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2004ko abenduaren 14a

Eguberrietan otordu oparoak izaten dira mahaikide guztien artean, eta zaila da tentazioari aurre egitea. Baita haurdun dauden emakumeen kasuan ere, nahiz eta estatuak berak dieta zainduko duen gehiegizko koipe eta azukreez, bai haurraren osasunagatik, bai emakumeak digestio-arazoak izan ditzakeelako. Gehiegikeriak, berriz, egokitzat jotzen dena baino gehiago jatean islatzen dira, hala nola saltsa ugariz gozatutako entsalada, ohiko haragi-gisatua —gozoa bezain sendoa— edo ohiko postre trinkoak, hala nola polboroiak, mazapanak eta turroiak. Haurdunaldian sendagai jakin batzuk hartzeko mugak direla-eta, enpaste batek digestioari eragiten dizkion eragozpenak eta buruko minak arintzeko eta horiei aurre egiteko modu naturaletan pentsatu behar da. Elikagaiak, ongailuak eta infusioak aukeratzea da gakoa. Propietate antiazido naturalak dituztenez, jaiegunetako menuetan naturaltasunez sar daitezke. Hala ere, aholku hauek erabilgarriak dira urdail delikatua duen edonorentzat, edo jaki ugari jateak eragindako eragozpenak erraz nabaritzen dituen edonorentzat.

Azidotasunari aurre egiteko antiazido naturalak

Haurdun dagoen emakumearen azidotasuna, hein handi batean, fetuak eta plazentak digestio-organoetan egiten duten presioaren ondorio da, haurdunaldiak aurrera egin ahala. Hori dela eta, urdaileko azidoak esofagorantz birjariatzen dira, eta ondoeza eragiten dute, urdailaren ahoan erretzeko edo erretzeko sentsazioarekin, hori baita sintoma bereizgarriena.

Hala ere, Gabonetan haurdunaldian azidotasun arrunteko egoera larriagotzen duten beste faktore batzuk gehitzen dira. Oso janari oparoak, koipetsuak eta gozagarri gehiegi dutenak, kafea edo mukosa gastrikoa narritatzen duten beste edari batzuk, Gabonetako gehiegikerien adibide dira. Gainera, bazkaldu ondoren siesta egiteak atsedenari laguntzen dio, baina ez digestioari, jarrera horizontalean errefluxu gastroesofagikoa izateko aukera areagotzen baita.

Digestio-ondoeza hobetzeko, komeni da, lehenik eta behin, ezaugarri naturalak direla-eta azidotasuna neutralizatzen laguntzen duten edo, gutxienez, azidotasuna areagotzen ez duten elikagaiak hautatzea. Asteko gainerako otorduetan arroz-, azenario egosizko eta sagar egosi edo erreeko plater arinak sartu behar dira. Horiek, digestio erraz eta leuna dutenez, azidotasuna neutralizatzen laguntzen dute, eta digestio-mukosa lehenago desinfektatzen dute. Gosarietan edo mokaduetan, goiz erdian edo arratsaldearen erdian, olo-malutak sar daitezke, mutzilloetan aberatsak, eragin emolientea duen zuntz mota bat.

Elikagai-sorta erraz horri aholku batzuk gehitu behar zaizkio, Gabonetako gehiegikerien ondoriozko haserreari aurre egiteko.

  • Elikadura egunean bost otordu edo gehiagotan banatzea, janari-bolumena murrizteko eta jan edo edan gabe hiru ordu baino gehiago ez pasatzeko, urdaileko arazoak hobetzen ditu.
  • Astiro jan eta mokadu bakoitza behar adina murtxikatu.
  • Bazkaldu edo afaldu eta gutxienez bi ordu igaro ondoren, oheratzeko.
  • Koiperik edo luzaroan egosi behar ez duten elikagai zukutsuak hobestea.
  • Murriztu elikagai koipetsuen kontsumoa, eta saihestu oso gaziak, ketuak edo eskabetxean daudenak.
  • Mugatu arrautzaz, olio, esnegain edo gaztaz egindako saltsa oso koipetsuak, hala nola maionesa, carbonara edo holandarra.
  • Saihestu urdaileko jariatze azidoa estimulatzen duten elikagaiak, hala nola kafea edo azidoak (tomate-saltsa, zukuak eta fruta azidoak), bereziki digestio-arazoak dituztenak.
  • Ez kontsumitu berehala azukre edo gozoki gehiegi, digestioa moteldu egiten baita.

Platerak gazitzean, gozagarrien eta espezien propietateak hartuko dira kontuan. Azidoen artean, hobe da sagar-ozpina eta limoi-zukua ardo-ozpinarekin erabiltzea. Entsaladetarako, edo edarien osagai gisa, limoizko ura edo azenario eta limoi zukua erabil daitezke. Barazki aliazeoak, hala nola baratxuria, tipula mota guztietan edo porrua, gordinik baino hobeto egosiak dira.

Belar usaintsuen artean, digestioari laguntzen diote batzuek, hala nola estragoia, ipurdia, ereinotza, ezkaia, anis ildaskatua, mihilua eta kuminoa. Errezetak prestatzeko espeziak erabiliko badira, komeni da gogoratzea piperbeltza, zuria, cayena eta berdea, piperrauts mina eta pipermina sendoak direla urdail delikatuentzat.

AZKENEKOA, INFUSIOA

Irud infusio karakteristikoa1

Landareek printzipio aktiboak izeneko substantziak dituzte, gorputzaren organo eta sistemetan funtzio espezifikoak betetzen dituztenak.

Horietako batzuk digestio- eta karmina-propietateengatik nabarmentzen dira, digestio txarraren ondoriozko gasak arintzen baitituzte, janari ugari, koipetsuegia, oso ondua edo faktore horien guztien konbinazioagatik. Jan ondoren, digestio-infusioa hartuz gero, gasak eta digestio-arazoak, buruko mina eta astuntasuna edo enpatari lotutako goragalea ezabatzen dira.

Infusio egokienak kamamila, melisa, ezkia, luisa-belarra eta erregalizarekin prestatzen dira. Te leun eta pausatua ere onuragarria izan daiteke, taninoetan aberatsa baita; konposatu horiek mukosa gastrikoa desinfektatzen laguntzen dute.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak