Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Antsietateari aurre egiten dionean: ondo elikatzea

Zenbait ikerketak frogatzen dute zenbait elikagairen dietak eta osagaiek eragina dutela gogo-aldartean, eta hori hobetzeko balio dute zenbait aminoazidok eta landareen printzipio aktibok.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2006ko azaroaren 10a
img_ansiedadp


Antsietatea asaldura bat da, eta, horrekin batera, larritasuna, etsipena eta urduritasuna. Nahaste emozionala den arren, fisikoki agertzen da hein handi batean, eta gorputzeko hainbat organotan eragiten du, hala nola takikardia, urdaileko mina, zefalea, beherakoa edo idorreria.

Lehenik, saihestu

Antsietatea kontrola daiteke, antsietatea bultzatzen duten faktoreak saihesten badira:

– Karbohidrato, bitamina eta mineralen dieta desorekatuak eta defizitarioak, horiek guztiak beharrezkoak baitira nerbio-sistemaren funtzionamendu egokirako.


– Desordena janarietan. Adibidez, egunean bi edo hiru aldiz jaten baduzu, denbora gehiegi pasatzen da otordu batetik bestera, eta horrek antsietatea areagotzen du.


– Alkoholaren abusua, erretzea eta estimulatzaileak hartzea (kafeina, teina, guarana, etab.). ).


– Atsedenik eza.

Ezin bada, aurre egin

Kontrolatu ezin izan bada, elikadurak modu eraginkorrean aurre egiteko ere balio du:

·Zabaldu egunean 5 edo 6 otordu, beti ordutegi bera errespetatuz. Lehenengo gose-sentsazioak izaten dituzun unetik minutu batzuk atzeratzea komeni da.


·Eserita jaten du, eta plater bakoitzari behar duen denbora eskaintzen dio, modu ordenatuan.


·Janaria platerean zerbitzatu ondoren, kendu iturria mahaitik.


·Mahai luzeegiak saihestu.


·Planifikatu menuak aldez aurretik, eta, horien arabera, egin erosketa-zerrenda behar diren elikagaiekin bakarrik. Goserik ez duzunean, saiatu erosketak egiten.


·Egin aldi berean jan ezin dituzun jarduerak, jatorduetatik kanpo.


·Saihestu tentsioak, antsietatea sortzen baitute lehenik, eta, gero, behar baino gehiago jatera bultzatzen baitute.

Elikagaiekin laguntzea

Zenbait ikerketak frogatzen dute zenbait elikagairen dietak eta osagaiek eragina dutela gogo-aldartean. Horien artean nabarmentzekoak dira substantzia kitzikagarriak: kafeina, gingseng, guaraná, teina, teobromina, eta lasaigarriak edo lasaigarriak, hala nola zenbait aminoazido: proteinen osagai sinpleagoak, eta zenbait landareren printzipio aktiboak, hala nola valeriana, belar luisa, melisa eta abar. Oraindik asko dago gaia ikertzeko, baina komeni da, gutxienez, ziurtasun handiena duena kontuan hartzea.

Gai lasaigarriak: triptofanoa, abenina eta mihia

Triptofanoa. Funtsezko aminoazidoa da, hau da, elikadurak nahitaez ekarri behar duen proteinen osagaia. Ziklo metaboliko konplexuen bidez, serotonina bihurtzen da gure gorputzean. Serotonina, umorearen hormona ere baderitzo, neurotransmisore bat da (mezulari kimikoa), eta zerikusia du gogo-aldartearekin eta umore onarekin, betetasun gastrikoaren sentsazioarekin eta apetituarekin, eta plasman eta garunean triptofanoak duen kontzentrazioarekin.

Organismoan serotonina-maila optimoari eustea oso onuragarria da, gose- edo gose-sentsazioa arintzen laguntzen baitu, eta berriro erretzeak sortzen duen antsietatea txikiagoa baita.

Triptofanoa arrautzetan, esnekietan, arrainetan, haragietan, lekaleetan (soja), fruitu lehorretan eta banana edo anana bezalako frutetan egoten da.

Hiribidea. Oloaren osagai bat da, kantitate txikitan dagoena. Substantzia honek efektu lasaigarri leuna du. Nerbio-sistemaren eragin bizigarri eta orekatzailea du, eta, beraz, egokia da oloaren kontsumoa antsietate, urduritasun, neke edo astenia, insomnio eta estres-egoeretan.

Lactucina. Urazaren zukua edo salbia osagai nagusietako bat da. Substantzia horrek efektu lasaigarria du. Nerbioak lasaitzen eta gauez hobeto lo egiten laguntzen du.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak