Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Aperitiboan, osasun bat

Zerbait aberatsa jateko gogoa? Mokadu osasuntsua, zaporetsua eta koloretsua prestatzen du etxeko ideia erraz hauekin

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2019ko maiatzaren 27a

Gauza aberatsa probatzeko gogoa sentitzen baduzu, gogoratu: gusatxoa hiltzeko ez da beharrezkoa mokadu poltsa bati eraso egitea, ez eta produktu osasungaitzak zapaltzea ere. Zure mokaduak hobetzeko modu erraz eta goxoa da etxean pate batzuk prestatzea, osagai osasungarri eta zaporetsuekin, nutrizio-kalitate ona duten beste elikagai batzuekin batera. Berenjena-patearen eta garbantzu-hummusaren artean,guakamolea edo oliba patea, zure elikadura asko hobetu daiteke ideia oso goxoekin. Zikinak?

Nutrizionistek maiz azaltzen dute dieta osasungarri baten sekretua ez dela jaten jaten ditugun elikagai onengatik, baizik eta haiengatik.
jateari uzten diogunak. Hau da, jatearekin obsesionatu beharrean
barazki gehiago, hobe da gure dietan produktu ultraprozesatuak desagerraraztea: elikagai horiek ez izateak lekua utziko digu, eta lehen ahaztuta genituen beste batzuk ere bai (oro har, osasuntsuak). Aperitiboa une egokia izan daiteke aldaketa hori martxan jartzeko.

Humusa

Sukaldaritza arabiarreko plater tipikoa da hau; gozoa eta oso osasuntsua da. Garbantzuak dira osagai nagusia, oso elikagai osasungarria (zuntz eta azido foliko ugari dituena), gure eguneroko dietan presentzia handiagoa izan beharko lukeena.

Pate hau egiteko, pote bat erabil dezakezu:
garbantzu egosiak. Kendu kontserbako ura, garbitu ondo eta jarri bol batean (eskuzko irabiagailua erabiltzen baduzu) edo zure sukaldeko robotean. Gehitu bi koilarakada oliba-olio, bi baratxuri-ale eta limoi baten zukua. Nahasi ondo nahasketa hori eta gehitu gatz pixka bat, koino hautsezko pixka bat eta hiru koilarakada ahate-zoparekin (pasta bat erosi edo zuk egin dezakezu). Bota ezazu oliba-olio hari batekin eta La Vera piperrauts pixka batekin gainetik (gustura geratzen da) eta lagundu azenario-makil batzuekin, cherry tomatitoekin edo pita pixka batekin.

  • Gogoratu: tahina sesamoz, urez eta gatzez egindako orea da, etxean egin dezakezuna. Lehenengo 50 g sesamo, zartagin antiitsaskorrean. Gero, jarri sesamo txigortua bol batean, bota gatz pixka bat eta 50 ml ur. Dena birrindu eta testura zaindu. Lodiegi badago, gehitu ur-tanta batzuk. Listo!

Oliba patea (tapenade)

Irudia: stitchik

Oso erraza da. Hezurrik gabeko olibak (berdeak edo beltzak), baratxuri-ale bat eta espezia batzuk (ezkaia edo erromeroa, adibidez) besterik ez duzu behar. Kaparratxo bat ere gehi diezaiokezu nahasketari. Birrindu guztia eskuko irabiagailuarekin, poliki-poliki oliba-olioarekin batera (gero igurtzi daitekeen ehundura lortzeko). Tapenadak ontzi txiki batean balio du, ogi-pusketa batzuekin batera (hobe integrala bada).

  • Gogoratu: oliba beltzak kaloria gehiago izaten dituzte berdeak baino, helduagoak direlako, baina batzuek eta besteek gatz asko daukate. Mineral honen presentzia murrizteko, uretan beratzen utz ditzakezu aurreko egunetik.

Guakamolea

Errezeta honen osagai nagusia aguakatea da, fruitu hori bai, eta gantzak ditu, eta beste begetal batzuk baino kaloria gehiago. Gantz azido horiek, ordea, osasungarriak dira, eta kaloriaz gain, zuntz, bitamina eta mineral ugari ematen digute, potasioa, esaterako.

Guakamolea egiteko, ireki hiru ahuakate erditik, kendu mamia koilaratxo batekin eta jarri mortero batean. Tipula-zukua (lima batekin), tipula xehatu bat, tomate handi xehatu bat, hiru baratxuri-ale eta martorri freskoa, biak ere txiki-txiki eginda. Guztia morteroarekin, eta pazientzia- eta kito! Ederki konbinatuta izokin ketuarekin.

  • Gogoan izan: aguakatearen haragia ilundu egiten da airearekin kontaktuan, non eta ez den leuntzen elementu azidoren bat, hala nola lima-zukua. Mamia kentzeko prest, mamiaren gainean botatzeko prest. Nahi baduzu, pipermin bat edo txilen xehatu bat gehitu dezakezu, baina ziurtatu mahaikide guztiei gustatzen zaiela.

Berenjena-patea

Berenjenak, Mediterraneoko gastronomiarekin hain lotuta daudenak (bereziki, greziarra), oso elikagai osasungarriak dira, eta ura, antioxidatzaileak, mineralak eta zuntzezko batez besteko kopuruak ematen dizkigute. Eta hainbat errezeta egiten dira, patea barne.

Horretarako, hartu erdiraino, eta egin egongelatan.
mikrouhinak (10-12 minuturekin nahikoa izaten da). Utzi hozten, kendu azala eta tritu irabiagailu batekin. Gehitu baratxuri-ale bat (edo tipula pixka bat, nahiago baduzu) eta oliba-olio pixka bat. Eseri sesamo hazi-eskukada bat eta nahasi koilara batekin. Pate hau oso aberatsa da antxoa edo antxoa duten tosta batzuetan.

  • Gogoratu: berenjenak zapore mikatza dute eta gatza oso erabilgarria da kentzeko. Ireki berenjenak erdian, egin ebaki batzuk mamian, bota gatz pixka bat eta utzi ordu erdi pausatzen (lehenengo, mamiarekin gora, gero pulpa beherantz). Garbitu ondo janaria prestatu aurretik.

Eduki gehiagotara sartzeko, kontsultatu inprimatutako aldizkaria.

Etiquetas:

paté-eu

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak