Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Apirila: Atuna

Omega-3 gantz-azidotan aberatsa den arrain urdina, nutrizio-ekarpen bikainarekin, sukaldean prestatzeko aukera ugari eskaintzen dituena

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2006ko apirilaren 17a

Atuna arrain urdina da, eta Eskombridoen familiakoa. Hegaluzearen edo hegaluzearen barietateak ere biltzen ditu, baita berdela edo hegaluzea ere.

Atuna irensle handia da eta batez ere arrainak, krustazeoak eta zefalopodoak jaten ditu. Atun arruntaren ale gehienak Atlantikoan daude, baina atun-bankuak ere badaude Itsaso Beltzean eta Mediterraneoan.

Propietate elikagarri bikainak

Omega-3 gantz-azidotan aberatsa den arrain koipetsua da, osasunarentzat oso onuragarria. Koipe mota horrek odoleko kolesterol- eta triglizerido-mailak murrizten ditu eta jariakorrago bihurtzen du; beraz, oso gomendagarria da gaixotasun kardiobaskularren kasuan. Balio biologiko handiko proteinak ditu, eta haragi eta arrain guztiak baino gehiago.

Atuna B3 eta B12 bitaminen iturri bikaina da. Bitamina horien edukia gainerako arrainena, haragiena eta arrautzena baino handiagoa da. Atuna ere azido foliko gehien duen arrainetako bat da. Arrain koipetsua denez, A eta D bitamina ugari ditu. Mineralei dagokienez, fosforoa eta magnesioa dira atunaren nutrizio-osaeran nabarmentzen diren mineralak, burdina eta iodo edukia baztertu gabe.


Hegalaburrak osasunerako duen eragozpena hiperurizemia edo hezueria duten pertsonena da, organismoak azido uriko bihurtzen dituen purinen edukia dela eta.

Atuna sukaldean

Kalitateaz hitz egiten bada, atunaren haragia trinkoa eta gorria izan behar da, eta hori kontuan hartu behar da arraindegian, pieza on bat erosi aurretik. Atuna prestatzeko, denbora gutxian egin behar da, gehiegi prestatuta lehortzen baita.


Arrain hori, hegaluzea bezala, hainbat modutan egin daiteke: plantxan, labean, papillote erara eta hainbat goarniziorekin batera. Adibidez, atunaren enborrarekin tomatearekin eta tipularekin erregosia egiten da. Xerratan edo solomotan oso zaporetsua da parrillan edo plantxan egiten bada eta ozpinez bustita badago. Haragia xehatzen bada, osagai aparta da hanburgesak, albondigak, arrautzak, piperrak, lasagna edo kaneloiak egiteko. Plater horiek egiteko, atun-kontserbak ere erabil daitezke, hau da, atuna jateko modurik erabiliena, entsaladekin, pastarekin edo bestelako elikagaiekin konbinatuta.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak