Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Apirila: Txangurrua

Zink- eta iodo-eduki handiko krustazeo bat

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Igandea, 2006ko apirilaren 09a

Espainian, txangurrua Ozeano Atlantikoko kostaldean harrapatzen da, bereziki Kantauri itsasoan eta Galizian, eta Mediterraneo itsasoan ere bai. Txangurrua Maja squinado izen zientifikoari dagokio, eta izen horrekin, oskol arantzatsuko karramarro-espezie desberdinak ezagutzen dira. Hanka meheak eta belludak dituzte, eta pintza luzexkak.'


Oro har, harrapatzen diren txangurruak ez dira 20 zentimetro baino luzeagoak izaten. Txangurru-emeak arrak baino kalitate hobekoak eta mamitsuagoak dira. Sexua ezagutzeko maskorraren atzealdean dagoen mihi korbatua altxatu behar da. Emeak luzeena du eta zortzi hanka faltsu eta estu ditu.

Zink- eta iodo-iturri bikaina


Krustazeo guztietatik, txangurruak du koipe eta kaloria gehien. Hala ere, krustazeo bat da, eta noizean behin kontsumitzen da, ganbak edo otarrainxkak ez bezala. Txangurroak guztira duen gantzaren erdia baino gehiago gantz asegabea da, batez ere poliinsaturatua. Koipe mota horrek murriztu egiten ditu guztizko kolesterola eta odoleko triglizerido-maila, eta, gainera, odolean tronboak edo koaguluak sortzeko arriskua murrizten du.


Mineralen artean, zink- eta iodo-edukia nabarmentzen da. Txangurruaren zink-ekarpena beste krustazeo batzuena baino 11 aldiz handiagoa da, hala nola lanperna edo nekorena. Iodo-iturri ona ere bada, tiroide guruinak behar bezala funtzionatzeko ezinbestekoa den minerala. Beste krustazeo batzuen aldean, txangurruan gehien nabarmentzen diren bitaminak B3 bitamina edo niazina eta azido folikoa dira.


Txangurrua batez ere neguan eta udaberrian kontsumitzen da, eta bizirik, egosita eta, gutxiagotan, izoztuta eros daiteke. Jateko modurik ohikoena egosi osoa da, baina haragia ere papurtu eta entsaladetan sar daiteke, piper-betegarri gisa eta barazkiekin konbinatuta. Egosi ondoren papurtzeko, puntuzko orratz bat edo metalezko brotxeta bat erabiltzea gomendatzen da. Tresna horrekin erraz iristen da hanketako haragira eta hatzek gutxien iristeko moduko tokietara.


Txangurroa da txangurrua, euskal gastronomiako plater tipikoa. Txangurrua egosi ondoren, haragia atera eta hainbat osagairekin prestatzen da, hala nola porruarekin, azenarioarekin, tipularekin, tomatearekin edo baratxuriarekin. Nahasketa hori txangurruaren oskolean sartu eta labean gainerretzen da.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak