Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Argaldu: egin behar ez dituzun sei akats

Helburua kiloak galtzea denean, askotan dieta miragarriak, etxeko erremedioak edo metodo arriskutsuak jartzen dira praktikan, baina denak ez du balio argaltzeko

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2013ko maiatzaren 28a
Img adelgazar dieta listp Irudia: globalcosmic

Estetikagatik edo osasunagatik, hamar lagunetik seik pisua jaisten saiatzen dira. Argaltzeko negozioak milioika euro mugitzen ditu denboraldi bakoitzean, baina emaitzak ez dira beti espero bezalakoak. Hainbeste lagunentzat, gehiegi, udaberriaren hasierak areagotu egiten du kilo eta bolumena galtzeagatiko kezka, prozesu hori bizkortzeko gogoa areagotzen den bitartean. Azken batean, udari begira dagoen estetika desberdina lortzeko nahia pizten da. Benetako eskari horren aurrean, era guztietako dieta miragarriak sortzen dira, ez dira batere fidagarriak, etxeko erremedioak eta ez oso osasungarriak (arriskutsuak ere bai) kilo horiek desagerrarazteko. Jarraian, pisutik jaisten garenean egin beharko ez genituzkeen sei akats azalduko ditugu.

Img adelgazar dieta
Irudia: globalchalmic

Pisua jaistea akatsik egin gabe

Espainiako populazioaren% 65ek argaldu nahi du, eta desio hori ohikoagoa da pisu normala edo gomendagarria baino txikiagoa duten emakumeetan, gehiegizko pisua edo obesitatea dutenetan baino. Hauek dira Madrilgo Unibertsitate Konplutentseak egindako azterlan baten ondorioak. Argaltzeko ahalegin horretan, ez da modu osasungarri eta seguruan egiten ikasten, baizik eta bide lasterretik joaten da osasunerako kaltegarriak diren eta arriskutsuak diren jokabideak erabiliz. Hona hemen zenbait akats, pisuz jaitsi nahi izanez gero:

  1. Baratzea. Batzuek barea hautatzen dute pisua galtzeko metodo gisa, baina, ikuspegi zientifikotik, hipotesi hori ez da berretsi azterketa kliniko zorrotzengatik. Modu seguruan argaltzeko ohitura kaltegarria izan daiteke baraurik, albo-ondoriorik eta kontraindikaziorik gabe. Beraz, izerdiaren edo beste produktu batzuen ziropera jotzea ez da gomendagarria eta ez du oinarririk.
  2. Ahalik eta gantz gutxien eman. Obesitatea gorputzeko gantza metatzeko arazo kronikoa da. Azken aurrerapen medikoek gaixotasun honen garapenean funtsezko hantura-prozesua deskribatzen dute, eta gehiegizko kaloriak eta milioika gantz-zelula pilatzeak zelulen hantura kronikoa eragiten du. Ebidentzia mediko horren aurrean, omega-3 gantz-azidoek babes-ondorioak izan ditzakete, entsegu kliniko askoren emaitzek adierazten dutenez. Elikagai koipetsuak, gantz azido esentzialak (edo hazi-olioak), fruitu lehorrak eta arrain urdinak ahalik eta gutxien erabiltzea edo gutxiagotzea, okerreko aukera da, eta hori ez da zuzena, ezta kaltegarria ere.
  3. Fruta bakarrik afaldu. Fruta bakarrik duten afariak ez dira beti egokiak izaten. Afariaren adibide bat izan daiteke afariaren adibide bat, elikadura-plan oso eta osasungarri baten barruan sartzen ez bada, menu batetik bestera joateko ohitura duten elikagaiak. Aukera dietetiko horrek diuretiko efektua izan dezake, frutek ur ugari eta mineral ugari dutelako, baina ez argaltzeko.
  4. Img adelgazar p
    Irudia: johnjt44

    Dieta borondatez murriztea. Kafea edo tea besterik ez hartu gosaltzeko, aukeratu hamaiketakoa eta merienda oso arina fruta, jogurt gaingabetua edo opil pare bat, egin fruitu-afari bat entsaladan edo karbohidratoak (ogia, arroza, pasta, lekaleak, etab.) irizpiderik gabe ezabatzeko. elikadura-hauteskunde batzuk dira, irizpidez ezarriak, dieta hipokaloriko orekatu baten barruan sar daitezkeenak. Hala ere, aholku profesionalik gabe jarraitzen badute, dieta kaloriak muga kezkagarri bateraino murritz daitezke. Elkarrizketa batean azaldu zuenez, Nutrizio eta Metabolismo Nancy Babio doktoreak, “murrizketa dietetikoak betekadagatiko sindromea eragin dezake gose- eta asetasun-seinaleak ahultzen direlako”, eta, ondorioz, kaloria asko eta neurriz kanpo hartu behar dira, eta ondorioak ere bai. Emakumeak gehiago direnez –eta are gehiago gazteak– janaria murrizteko joera dutenak, maila larriko dietak egiten dituzten emakume nerabeek 18 aldiz probabilitate handiagoa dute JCA (elikadura-jokabidearen trastornoa) garatzeko dieta egiten ez dutenek baino.

  5. Eragin guztiak ezagutu gabe, argaltzeko infusioak edo landareak erabiltzea. Argaltzeko dietetan landareek duten zeregina gai konplexua eta serioa da. Landareekin infusio edo osagarri dietetiko batzuk hautatzen dituen efektu onartuena da diuretiko ahalmena. Ekintza horrek eragin positiboa izan dezake likidoen ezabaketa behartu duen pisu-galeran, baina ez du gorputzeko koipea galtzen, obesitatearen kasuan arazo nagusia da. Gainera, zenbait gizabanako edo kolektiboren arriskuak ez daude salbuetsita. Argaltzeko erabiltzen diren landare ezagunenetako eta erabilienetako bat te berdea da. Hala ere, EFSaren berrikuspen-taldeak hauxe ondorioztatzen du: “te berdeko kateterren kontsumoaren eta gantz-azidoen beta-oxidazioaren arteko lotura ezin da kausa-efektu erlaziorik ezarri, gorputzeko gantz-masa murriztera bideratuta”. Pisu normala mantentzen edo lortzen laguntzeko duen efektuari dagokionez, ondorioa ere kategorikoa da: “ezin da kausa-efektu erlaziorik ezarri te berdeko katekesi-kontsumoaren artean, pisu egokiari eustea edo hura lortzen lagunduko duena”.
  6. Argaltzeko produktuak erabiltzea; asko ez dira seguruak. Frantziako Medikamentu eta Osasun Produktuen Segurtasunerako Agentzia Nazionalak (ANSM) txosten bat argitaratu zuen 2012ko uztailean, argaltzeko produktuak erabiltzearen arriskuak ebaluatzeko. Azterketak aztertzen du zer portaera duten pazienteak produktuen eta elikadura-ohituren aurrean pisua galtzeko, eta ohartarazten du arriskutsuak ez diren web guneetan eta dendetan produktuak erosteko arriskua dagoela, arrazoi hauengatik:

    • Benetakotasuna eta kalitatea duten produktuen jatorri ezezaguna (osasun-agintarien kontroletatik kanpo).
    • Merkatutik ateratako sendagaiak izan ditzakete, indarrean dagoen araudiaren eta araudiaren urraketaz. Agindutako farmakozaintza-kasu batzuen arabera, etiketan aipatu gabeko substantzia debekatuak zituzten zenbait produktuk: butamina, fenolftaleina, metal astunak edo efedrak (landare astunak efedrina du, alkaloide oso kitzikagarria).
    • ANSM arauaren arabera onura/arrisku txostena desegokia duten sendagaiak.

    AEDNk, bere Berrikusketa, Azterketa eta Posizionamendu Taldeak (GREP AEDN) ez du gomendatzen elikadura osagarriak edo dieta gehigarriak erabiltzea pisua galtzeko (oinplanokoak izan ala ez) pisua galtzeko, bere kokapen-agirian kontsulta daitezkeen arrazoiengatik.

Argaltzen saiatzen zara?

Elikadura Segurtasunaren eta Nutrizioaren Espainiako Agentziak, NAOS Estrategiaren bidez, bi test diseinatu ditu: ‘Argaltzen saiatzen ari zara?’ Helburua da pertsonak egiaztatzea bere dieta eta elikadura-jarrerak zuzenak eta osasungarriak diren edo, aitzitik, osasuna arriskuan jartzen duten jarrerak dituen. Testak hemen kontsulta daitezke.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak