Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Argaltzeko bost akats

Oso oztopo zehatzak daude pisua modu osasuntsu, iraunkor eta eraginkorrean jaisteko

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2014ko martxoaren 05a
img_dieta error hd

Pisua galtzen saiatzen diren 10 pertsonatik 2k bakarrik lortzen dute. Obesitatea Aztertzeko Espainiako Elkarteak (SEEDO) 2014ko otsaileko txostenaren ondorio sendoenetariko bat da hau. Datu esanguratsuagoa da helduen% 75 bizitzako uneren batean argaltzen saiatu dela, bere gorputzarekin pozik ez egotea onartzen duen antzeko ehunekoarekin koherentzian. SEEDOk onartzen du zerbait huts egiten duela pisua jaisteko saiakerek porrot handia egin dezaten. Artikulu honetan, argaldu nahi denean izaten diren akats ohikoenak aipatzen ditugu, horrela saihesten saiatzeko eta ohitura osasungarriak lortzeko, elikatzea eta kontrakartasunik ez izatea.

Img dieta error
Irudia: Laura Lewis

Pertsona askok eskarmentu handia dute mirari-dietetan, aholkularitza desegokietan eta telebista programetan, aldizkarietan edo Interneteko edozein ataritatik deskargatzen diren metodoetan sustatzen diren metodoetan. “Uste denaren aurka, dieta-mota hauek ez dira kaltegabeak”, dio Elena Piñeiro dietista-nutrizionistak, ibilbide luzea eginez eta argaldu nahi eta behar duten pertsonak kontsultatuz. Espezialista honek esaten duenez, huts egindako ahalegin-multzo horrek, bere iritziz, ez du balio sindrome metabolikotik trastorno kognitiboetara, elikadura-portaeraren nahasmenduetara eta endekapenezko hainbat gaixotasunetara, sindrome metabolikotik hasi eta gaixotasun kognitiboak, elikadura-portaeraren trastornoak eta bestelako gaixotasun endekagarriak gertatzen direnean.

Pisua jaisteko oztopoak: bost akats eta uste okerrak

Argaltzen ikastea jaten ikastea da, eta horrek barne hartzen du publizitate-mezuek barneratutako eta indartutako akatsak egiteari uztea, baita informazio kontraesankorrak eta ebidentzia zientifikorik gabekoak ere. Asko badira ere, zerrenda batean aitortu arren, horiei aurre egiteko zailtasuna murriztu dezake.

  • 1. Akatsa da mitoei sinesgarritasuna ematea. Badira, eta komeni da, baraurik ez, urdailek ez dute gizentzen; karbohidratoak ez dira gizentzen; ez dira gizendu behar, eta ez da alferrikakoa.
  • 2. Akatsa da kiloak galtzeko denbora finko bat markatzea. Erakunde akreditatuenen gomendioa da pisua galtzea oso progresiboa izan behar dela (astean 500 gramo eta 1 kilo artean), organismoari metabolikoki berrantolatzeko denbora emateko eta argaldu finko, egonkor eta iraunkorra dela ziurtatzeko. Baina helburua ez da “sakrifizioaren astea” betetzea, baizik eta ohiturak aldatzea. Helburua ez da aldi baterakoa, intrintsekoa da, betiko da.
  • 3. Akatsa da pentsatzea pisua galdu eta ohiturak aldatu behar direla, eta erraza da. Gorputzaren gehiegizko gantza gutxitzea diziplina pertsonaletik igarotzen da, otorduen ordenagatik, esplorazio ausarta sormenaren jatorriaren bila, baldin badago, baldin badago, oinez, igerian edo bizikletan ibiltzera, eta abar, oreka kimikoa eskainiz, pisu osasungarriari eusteko organismoari, horixe baita, berez, helburua. Horrela laburbiltzen du Elena Piñeiro nutrizionistak aldaketari aurre egiteko egindako ahalegina eta balioa. Adi egon behar da, eta ohitura onak zaintzen badira, lehenbailehen itzuli behar da haietara. Kontuan izan behar da elikagaiak neurriz kanpo hartzea eta ariketa fisikoa lau astez egitea aski izaten dela pisua eta gorputzeko gantza bi urte eta erdi geroago gal daitezen.
  • 4. Akatsa da jaten dena zaintzea eta sentitzen dena ez zaintzea. Ohitura osasungarriek, kontrolatu eta jaten denaren gaineko kontrola eta domeinua eta ariketa, autoestimua indartzen dute. Gurpilaren bidez, onarpena eta norbere buruarekiko estimua areagotzen dira, eta horrek ongizate emozionala ekartzen du. Horrelakorik ez badago, ohituretan eragina duten eta antsietatea eragiten duten krisi pertsonalak agertzen dira. Gure herrialdeak pairatzen duen krisi sozioekonomikoaren eraginak antsietate-koadroak sortzen ditu, janari txarraren kontsolamendua bilatzen dutenak, ondo elikatzea eragozten duena. Ez da zigortu behar gogo-aldartea sentitzen duelako, baina ez da modu artifizialean kontsolatzen.
  • 5. Besteen argaltzeko akatsa da. Pertsona heldua edo haur bat bada, norberaren motibazioa aurkitu behar da. “Zergatik” galderari erantzun behar zaio, argaltzeko aukera hartu duen arrazoia sakon definitu eta irudikatu, jateko modua aldatu, Piñeiro azaldu. Ez du balio besteengatik, bere gaitzespenak edo mofak ez entzuteko, onartzeko edo onartzeko. Ahalegina eta aldaketa nork bere burua protagonista izango du, berak gozatu eta merezi du. Gazteenetan ere jabetu behar da erabakia berea dela, laguntza eta laguntza dituela, baina nork proposatu dion eta nork proposatu dion.

Aldaketaren protagonista izatea

Ez da berria. Ángeles de Irisarri idazleak ‘El viaje de la Reina’ filmean ‘Todo Aznar’ izeneko azken balentria egin du. Iruńetik Cordobara joan zen, hiri honetako kalifako medikuek Sancho semeari argaltzeko sendabidea egin diezaioten, eta horrela tronua berreskuratzeko. 1000. urtea zen, eta argaldu beharra zegoen, baita negozioa ere.

XXI. mendeko nobedadea da, oraindik ere aurkitzeko asko dagoen arren, aurreratu egin dela gezurrezko mitoak lurperatzea, elikagaiak errotzea eta errezeta magikoak salatzea. Baina dena bizirik dago: mitoak, mantenugaien ontasuna edo gaiztakeria eta dieta miragarriak. Hori guztia kontuan hartuta, gaur egungo abiapuntu oso garrantzitsua da pazientea apaizean inplikatzea, hari laguntzea eta informazioa eta tresnak eskaintzea, garaipena berea izan dadin. Arrakasta hori, gehienetan, ohiturak aldatzera, maitatzera eta nahi izaten jarraitzera mugatzen da.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak