Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Argaltzeko dieta, famatuak adibide ona dira?

Pertsona famatuek jarraitzen eta sustatzen dituzten argaltzeko metodo eta dieta asko ez dira eraginkorrak eta arrisku larriak eragin ditzakete osasunerako

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2014ko azaroaren 04a
Img dieta fama hd Irudia: Anetlanda

Gaur egun, oso gai interesgarriak dira gorputzaren itxura eta pisua. Irudi ona izatea kezkatzen gaitu. Kontua da egungo edertasun-kanonak irudi ona eta gorputz-pisua lotzen dituela, eta, batzuetan, lehia-muga osasungarriekin lehian sartzen dela. Presio soziala eta mediatikoa, beraz, argalak izateagatik, handia da. Askotan, hainbat kilo desagerrarazteko aktoreen edo modeloen ereduari jarraitzea proposatzen dugu. Mundu osoko famatuak dira pisu galera handiak lortzeko eta, bide batez, menu horietako batzuk sustatzeko. Baina proposamen osasungarriak dira? Famatuak dietan jartzen direnean jarraitu beharreko adibidea dira? Hurrengo artikuluak galdera hauei erantzuten die.

Img dieta fama
Irudia: Anetlanda

Zer gomendatzen dute adituek pisua galtzeko?

Obesitatea Aztertzeko Espainiako Elkarteko (SEEDO) adituek azpimarratzen dutenez, gehiegizko pisua izanez gero, kiloen galeraren helburuek ez dute “pisu ideala” lortu behar, epe luzera mantendutako pisu galera txikiak lortzea baizik. Sarritan, bolumena zenbat eta azkarrago galdu, orduan eta errazagoa da berriro berreskuratzea. Dieta zorrotz edo oso zorrotzetako askok pisu galera handiak eragiten dituzte, baina epe luzera, hain zuzen ere, elikadura gomendio zurrunak betetzen saiatuz gero, ohikoa izaten da galdutako pisuaren zati handi bat berreskuratzea eta, zenbaitetan, beste kilo batzuk irabaztea.

Argaltzeko dieta ospetsuenak

Muturreko dietek edo espres dietek ez dute laguntzen ohitura osasungarriak lortzen, eta, beraz, lagundu diezagukete galdutako pisua mantentzen, ezinbesteko baldintza baita gure osasun-egoera hobetzeko. Hala ere, pertsona famatu askok jasan dituzte horrelako proposamen miragarriak, eta, gainera, sustatzen dituzte. Hona hemen adibide batzuk:

  • Dukan dieta. Pierre Dukan frantsesak bultzatua, azken urteotako ‘formula’ ezagunenetako bat izan da. Hainbat fasetan egituratutako dieta da, eta animalia-jatorriko proteina (haragia, arraina, arrautzak eta esnekiak) kontsumitzea sustatzen du, pisua galtzeko. Garrantzitsua da nabarmentzea Dukan dieta elikadura arau arbitrarioetan oinarritzen dela, Dukan jaunak definiturik, inolako oinarri serio edo zientifikorik gabe. Gainera, Dukanan dietak “mirari-dieta” deritzenen ezaugarri guztiak betetzen ditu. Izan ere, Dietista-Nutrizionisten Espainiako Elkartearen Azterketa, Azterketa eta Posizionamendu Taldeak (GREP-AEDN) 2011n adierazi zuenez, “metodo hori iruzurrezkoa eta legez kanpokoa da, ez du balio argaltzeko eta arriskutsua da osasun publikorako”.
  • Eremuko dieta. Barry Searsek bultzatuta, ‘Dieta para estar en la zona’ liburuaren bidez, norbanakoek “erosotasun fisiko, emozional eta psikologikoko zona” batean sartzea nahi dute, dietaren berehalako printzipioak honela egituratuz: % 40 karbohidratoak,% 30 proteinak eta% 30 gantza. Gainera, omega-3 gantz-azido poliasegabeak (EPA eta DHA) dituzten gehigarriak erabiltzea sustatzen du. Berriro ere, ondo kontrolatutako eta diseinatutako interbentzio-azterketetan ondorio onuragarriak erakutsi ez dituen dieta bat dugu, “mirari-dieta” deritzenen ezaugarri asko betetzen dituena.
  • Dieta makrobiotikoa. Pertsona famatu batzuek dieta alternatibo begetarianoak edo makrobiotikoak aukeratu dituzte pisua galtzeko. Azpimarratzekoa da begetarianismoa aukera dietetiko bat dela, gure nutrizio-eskakizunen %100 bete dezakeena, betiere plangintza dietetiko ona badago. Hala ere, elikadura makrobiotikoan, joera dietetiko oso murriztaileak daude, eta elikadura-gabeziak eragin ditzakete.
  • Atkins dieta. Dieta dietetiko oso ezaguna da, gantz eta proteina ugariko elikagaiak kontsumitzea sustatzen duena eta karbohidrato ugariko elikagaien kontsumoa murrizten duena: pasta, ogia, patata, arroza, lekaleak, etab. Ez dago epe luzerako azterlanik dieta-mota horri lotutako ondorio kaltegarriak aztertzeko, baina ezein gizarte zientifikok ez du gomendatzen gaur egun ezaugarri dietetiko batzuei jarraitzea.

Metodo eta dieta ezagun horiek, hain zuzen ere, elkarren segidan eta hain eraginkorrak eta kaltegabeak izanik, elikadura-desorekak eragin ditzakete, baita organismoaren funtzionamendu egokiari eragin ere. Hori dela eta, edozein terapia dietetiko egin aurretik, garrantzitsua da beti dietista-nutrizionista baten esku jartzea, eta pisua galtzea sustatuko duen dieta orekatu bat barazki eta barazkien, labore integralen eta landare-jatorriko elikagaien kontsumoan oinarritu behar da, medikuntza eta nutrizio gizarte guztien arabera. Muturreko dietak, metodo azkarrak eta produktu ‘miragarriak’ arriskutsuak dira. Emaitzak bidaiariak dira eta, askotan, ukitu, bisturi edo ordenagailu bidez goratuta daude.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak