Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Argaltzeko helburu errealistak

Pisua modu eraginkor eta osasungarrian galtzeko, zenbat kilo dituzten, ohiturak aldatzea eta espezialista baten orientazioa izatea komeni da.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2013ko martxoaren 15a

Gaur egungo edertasun-ereduek jazartzen naute, “eginoya” eta “kilo berehala eta ahaleginik gabe kiloak galtzea” mezuengatik, dieta miragarriei buruzko publizitateak eta kontzeptu zurrunek (pisu idealarenak, adibidez), askotan kiloak galtzen saiatzen gara. Edo ez dugu lortzen guk nahi genukeen pisu guztia jaistea, edo gehiegi kostatzen zaigu, edo berriro berreskuratzen dugu. Zein dira argaldu nahi duen pertsona baten helburu errealistak? Zer izan behar du kontuan? Helburu hori gaizki fokatzeak ondorio psikologiko negatiboak ekar ditzake (frustrazioa edo etsipena, adibidez), baita fisikoak ere; esaterako, galdutako pisua denbora gutxian berreskuratzea (yo-yo efektua). Artikulu honek aztertzen du zein unetan behar den argaldu eta zer helburu errealista planteatu behar diren alferrikako porrotak saihesteko.

Irudia: CONSUMER EROSKI

Argaldu, noiz da beharrezkoa?

Organismoarentzat ezinbestekoa da gorputzeko gantz kantitate bat metatzea, baina mailak zaindu behar dira

Gorputzeko gantz kantitate jakin bat metatzea normala da. Are gehiago, ezinbestekoa da organismoaren hainbat funtziotarako. Baina kumulu hori gehiegizkoa denean obesitatea esaten zaio. % 12-20 baino gehiago gizonezkoetan eta% 20-30 gizonezko helduek uste dute gantz hori osasuna, bizi-kalitatea eta/edo bizitza-bizitza murrizteko arrazoi izan daitekeela. Obesitatea ez da, beraz, arazo estetikoa, gaixotasun bat baizik. Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) ohartarazi du gaixotasun ez-kutsakorrak (kardiobaskularrak, minbizia, diabetea) direla eta, heriotzen %60rekin lotuta dagoela. Beraz, nahasmendu hori garaiz aurreko heriotzen bigarren kausa bihurtu da, tabakismoaren ondoren.

Datu horiekin agerian geratzen da gehiegizko pisua saihesteak osasunean duen garrantzia. Prebentzioa da, zalantzarik gabe, estrategiarik onena. Baina gantza pilatzea organismoan badago, berehala konpondu behar da.

Zenbat kilo sobran?

Gehiegizko kiloak galtzea (gorputzeko gantzetan, ez muskuluan eta uretan) osasuna irabaztea da. Hala ere, kilo bati soberan dagoen eta zenbat, ez da erraza jakitea. Julio Baulto dietista-nutrizionistak 'No más didieta' liburuan dioenez, "metodoetan oinarritutako publizitatearen inpaktua" [y productos] pisua galtzeko iruzurrak erabat neurrigabea da". Defentsa-gabezia horren aurrean, inoiz baino beharrezkoagoa da profesional sanitario kualifikatuen esku jartzea.

Ikerketa ikasketa gehienetan, baita esparru klinikoan ere, Gorputz-Masaren Indizea (GMI) erabiltzen da obesitatea diagnostikatzeko, eta horrela sailkatuta geratzen da lortutako balioa 30 kg/m2 edo handiagoa denean. GMI balioa 25 kg / m2 eta 30 kg / m2 artekoa bada, gehiegizko pisua dago, zehazki "gehiegizko pisua". 25 kg/m2-tik beherako balioek adierazten dute pisu normala dugula, eta, beraz, ez da beharrezkoa kiloak galtzea. 25 inguruko balioek arreta berezia jarri beharko dute elikadura eta jarduera fisikorako ohitura osasungarrien mantentzean, batez ere, gizentasunaren inguruko aurrekari familiarrak edo pertsonalak daudenean, abdomenean gantza metatzen bada, pertsona sedentarioa bada edo diabetes, hiperkolesterolemia edo hipertentsio arteriala nozitzen badu.

Gehiegizko pisu-mailaren araberako helburu terapeutikoak

Pisua gehiegizko pisua edo obesitatea denean, argaltzeko tratamendu egokia hasi behar da. Obesitatea Aztertzeko Espainiako Elkarteak (SEEDO) uste du pisu gehiegi duen edozein jardueratan gomendagarria dela bisita eta mediku-balorazioa egitea. Hona hemen:

  • elikadura- eta dieta-aholkuak ebidentzia zientifikoan oinarrituta
  • jarduera fisikoari buruzko gomendioak
  • jokabidea eta bizimodua aldatzea
  • pisuaren bilakaeraren aldizkako kontrola

Obesitatearen diagnostikotik gertuen dauden zerrendetan, pisuaren %5 eta %10 artean galtzea gomendatzen da 6 hilabetean

Obesitatearen diagnostikotik hurbilen dauden zerrendetan, pisuaren% 5-10 galtzea gomendatzen da 6 hilabetean. Obesitatea ezarrita dagoenean, eta, ondorioz, gorputzaren gehiegizko gantzarekin lotutako gaixotasunak agertzeko arrisku handia dagoenean, obesitate-unitate espezializatuek lehen mailako atentzioko zentroan jarraipena egitea derrigorrezkoa da, eta dieta hipokaloriko orekatu eta indibidualizatuan oinarritzen da, bai eta ariketa fisikoko zenbait jarraibide praktikan ere. Azkenean, pisua gutxienez %10 murriztu nahi da (zenbat eta gizentasun-maila handiagoa izan, orduan eta kilo gehiago planteatuko dira), eta, batez ere, galera hori mantendu. 40 kg/m2-ko GMI batetik abiatuta, obesitate unitate espezializatuetako kirurgia, maiz, hautatzeko tratamendua da.

Osasuna argaltzeko eta zaintzeko aholku solidoak

"Barazkiak eta haragia plantxan" eta "joan zaitez gimnasiora" motako aholkuak ez dira eraginkorrak eta, gainera, ez daude ebidentzia zientifikoan oinarrituta. Ariketa fisikoaren esparruan, gehiegizko pisuaren tratamenduaren oinarrietako bat, Obesitatea Aztertzeko Nazioarteko Elkarteak (IASO), adibidez, 45-60 minutu bitarteko jarduera fisikoa egitea gomendatzen du, gehiegizko pisua duten pertsonek obesitaterantz ez jotzeko.

Mantentze-lanen etapa deritzonean bat dagoenean eta galdutako pisua berreskuratzea saihestu nahi denean, egunero 60 eta 90 minutu artean inbertitu behar da intentsitate ertaineko jarduera fisikoa egiteko. Egoera horretan, hainbat jarduera aukeratu daitezke: azkar ibiltzea, igeri egitea, dantzatzea, txangozaletasuna egitea, bizikleta eremu lauan, bizikleta estatikoa, golfa, belarra moztea, leku handietako lorezaintza, kotxea eskuz garbitzea, brikolajea egitea, etab.

Gehiegizko pisuaren tratamendu dietetikoa konplexu eta indibidualizatua da. Medikuek, dietista-nutrizionistarekin batera, proposamen dietetikoa egin behar dute, balantze energetiko negatiboa lortzeko eta gorputzeko gantza murrizteko. Horretarako, elikatzeko ohitura egoki eta osasungarriak ezarri behar dira, bizirik irauteko, pisu galdua mantentzeko.

Etiquetas:

argaldu Dieta

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak