Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ariketa fisikoaren ondoren proteinak eta karbohidratoak kontsumitzeak eragin positiboa du ondorengo errendimenduan

Esnea atleta gazteenek kirola egin ondoren har dezaten aukera elikagarri eta osasungarria da.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2011ko maiatzaren 30a

Indarberritze-fase goiztiarretan proteinak eta karbohidratoak kontsumitzeak “positiboki” eragiten dio ondorengo ariketaren errendimenduari, New Jerseyko (Estatu Batuak) Unibertsitateko Avery Faigenbaum doktoreak ziurtatu zuenez, Elikadura eta Jarduera Fisikoari buruzko Nazioarteko I. Sinposioan, Madrileko Unibertsitate Europarreko Kirol Nutrizioko Katedrak antolatuta. Saio honetan, gehien erabiltzen diren elikagai-gehigarriei, horien ondorioei eta erabilerari, kirolari gazteenen entrenamendu egokiari eta errendimendu hobea lortzeko elikadura onak duen garrantziari buruz ere eztabaidatu da.

Faigenbaum-ek gomendatu zuenez, esnea “atleta gazteenen elikadura-, osasun- eta eraginkortasun-aukeraketa da kirolaren ondoren erabiltzeko”. Kirola modu erregularrean egiten duten haur eta nerabeei dagokienez, doktoreak nabarmendu zuen “energia egokia behar dutela haurren hazkuntza, garapena eta heltzea ziurtatzeko”. Goi-mailako kirolarien kasuan, Eduardo Iglesiasek, Oviedoko Unibertsitatekoak, nutrizio-hezkuntzako programak garatzeko beharra azpimarratu zuen, “errendimendua optimizatzeko aukera emango duten eta kirol-lasterketen amaieratik haratago iraungo duten elikadura-ohitura osasungarriak” sustatzeko.

Coloradoko Unibertsitateko katedradun Steven Fleck doktoreak nabarmendu zituen kirolarietan gehien erabiltzen diren gehigarriak. Haren hitzaldian kreatina hartu zuen ardatz, muskulu-erresistentzia handitzeko gai dena, albo-ondorio “ia”-rik erakutsi gabe. “Era askotako iritziak daude produktu horiek beren ondorioak hobetzeko hartzeko uneari buruz”, adierazi zuen, eta, aldi berean, zehaztu zuen “ondo planifikatutako erabilera bat lagungarria izan daitekeela errendimendu atletikoa hobetzeko”.

Gaztela-Mantxako Unibertsitateko Ricardo Mora-Rodríguezek “nutrizio-laguntza ergogeniko” gisa hartu zuen kafeina, eta “munduan gehien erabiltzen den droga, nerbio-sistema zentralaren estimulatzaile gisa duen ahalmenagatik”. Hala ere, azpimarratu zuen “oraindik ez dagoela argi dosi optimoa eta efektuaren magnitudea indarraren eta potentziaren errendimenduan”.

Azkenik, UEMeko Fernando Naclerio doktoreak hau ondorioztatu zuen: “indar-entrenamenduen ondorioak optimizatzeko, aminoazidoak irenstea gomendatu da. Aminoazido horiek muskulu-masak hartzeko duten prestasunak eta hazkundeak proteina-sintesia estimulatzen du, eta indarberritze-prozesuak optimizatzen ditu entrenamenduak egin aurreko orduetan, entrenamenduak egin bitartean eta bi ordura arte irentsitakoan”.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak