Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ariketarekin eta dietarik gabe argaltzea?

Dieta osasungarria eta ariketa fisikoa egoki konbinatzea funtsezkoa da pisua galtzeko

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Larunbata, 2007ko uztailaren 07a

Gauza jakina da ariketa ona dela osasunerako, baina ohikoagoa da pisua galtzearekin lotzea eta horretarako praktikatzea. Horregatik, pertsona askok uste dute ariketa nahikoa dela pisua jaisteko, baina ez da beti horrela izaten. Ariketa saio baten ondoren dena jan daitekeela pentsatzea, erreta egon naizelako. Hutsegite horrek, gehienetan, ariketa egiteari uzten dio, espero diren emaitzak lortzen ez badira.

Ariketa fisikoa egiten badut, gehiago jan dezaket?

Gehiegizko pisua duen eta gehiegizko kilo horiek galtzeko bakarrik ariketa fisikoa egiten duen pertsonak jakin behar du agian ez dela nahikoa izango bere elikaduran plan ordenatua egiten ez badu. Egunero ariketa fisikoa egiten bada baina energia asko kontsumitzen bada, helburua ez da lortzen.

Hala, pisua galdu nahi denean, energia-balantzea negatiboa izan behar da, hau da, kontsumitzen den energia baino gehiago gastatu behar da. Horrek ez du esan nahi gutxiago jatea, baina bai hobeto jatea. Argaltzeko plan baten bidez, energia gutxiago ematen duten eta asetzen laguntzen duten elikagaien kopuru handiagoak jan daitezke. Gainera, dietarekin batera ariketa fisikoa egiten bada, gorputzaren gehiegizko gantza azkarrago erreko da.

Ariketa fisikoa eta dieta osasungarria konbinatzeak, beraz, osasuna mantentzen laguntzen du, eta, pisua jaitsi nahi bada, kaloria gutxiko dieta eta jarduera fisikoaren plan erakargarria izatea izango dira arrakastaren giltzarriak.

Elikadura desegokia

Ariketa egin ondoren, kaloria gutxiko elikagaiak aukeratu behar dira, jardueran gastatutakoa baino energia gehiago ez hartzeko.

Ez du ezertarako balio saio bakoitzaren ondoren opil-pieza bat, espageti-kopuru handiagoa edo ogitarteko handiagoa jatea erabakitzen bada, jende askoren artean hain nabaria den zerbait. Hala, oso litekeena da organismoak gastatutakoa baino energia gehiago ere irenstea. Ariketa egin ondoren zerbait jatekotan, hobe da hainbeste kaloria ematen ez dituzten elikagaiak aukeratzea. Adibidez, txokolatez betetako opil batek 200 kaloria ditu azukre sinple eta koipetsuen kontura; urdaiazpiko onduaren (50 g ogi) pintxoak, berriz, 140 kaloria ditu, azukre konplexuen eta proteinen edukiagatik.

Azken bazkaritik ordu batzuk igaro direnean ere ez da gomendagarria ariketa fisikoa egitea. Kasu horretan, zerbait jan beharko da kirol saioa baino lehen, glukosa erreserbei eusteko eta jarduerak irauten duen bitartean erresistentzia izateko.

Ariketa fisikoa, osasun kontua

Img tennis
Ariketaren praktika bizi-ohitura gisa ulertu behar da, eta horri astean zehar denbora finko samar bat eskaini behar zaio. Eragin txikia nabaritzen da egun batean ariketa fisiko bizia egiten bada eta denbora luzez jarduerarik egiten ez bada. Antzeko zerbait gertatzen da jarduera fisikoa udan gelditzen bada, eta horrek, udazkenean berriro ekiten zaionean, ahalegin handiagoa eskatuko du.

Tenperatura altuak, lan-urte luze baten ondoren metatutako nekea eta udako hilabeteetan lanik eta betebeharrik ez izatea dira ariketa uztera eraman gaitzaketen arrazoietako batzuk. Beraz, beharrezkoa bada, jarduera aldatzea komeni da, ariketa nekagarria ez izateko eta ariketa egiten duen pertsonari egokitzeko. Ariketak onura ugari ditu: gantza erretzen laguntzen du, muskulu-indarra hobetzen du eta hezur-masa mantentzen laguntzen du.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak