Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Arkume-txuletak plantxan

Img 152037 g
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 359 kcal
Errazio-kopurua 4

Prestaketa

Lehenik eta behin, patatak uretan egosi gatz apur batekin. Egositakoan, zuritu eta txikitu sardexkarekin, gehitu gurin beroa eta likidoa esne-gainarekin batera, gatz apur bat eta gorde leku epel batean.

Zartagin batean baratxuri-ale bat xerra finetan moztuta oliba-olio koilarakada batekin, pikillo piperren zerrenda batzuk, cherry tomateak eta erditik ebakitako errabanatxo batzuk bota. Salteatu pare bat minutuz, jarri gatza eta piperbeltza, 5 baia eta gorde. Behin prestatutako hornigaiak prestatutakoan, arkume-txuletak plantxan prestatzeko prestatzen ditugu.

Oliba-olioarekin pixka bat igurtzi, eta gatz pixka bat hartu arkume-txuleten azalera giro-tenperaturan. Txuletak zartagin antiitsuan prestatuko ditugu bi edo hiru minutuz alde bakoitzean, kanpotik gorritu eta barrutik zukutsuak gera daitezen. Kanpotik gorritu ondoren, utzi minutu batean leku epel batean, eta presta dezagun patata parmentier bat, barazki-salteatua eta, azkenik, arkume-txuletak plantxan erretako zukuekin. Apaindu tipulin berri zatitua.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
359 26,2g 11,4g 3,7g 0,5g
18% 37% 57% 4% 8%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Arkume-txuletak B6 bitamina eta zink-kopuru handietan nabarmentzen dira. Azukre gutxiko elikagaia da, eta osaera nutrizionala du: burdina, kaltzioa, potasioa, magnesioa, iodoa eta B3, B7, B9, B12 eta K bitaminak. Animalia-proteinaren iturri da, eta horrek esan nahi du gantz saturatua eta kolesterola daudela. Piperrekin, tomatearekin eta errefauarekin prestatzen da, eta horrek herdoilaren aurkako antioxidatzaileak eransten dizkio gure organismoari. Kaltzioa, zuntza, potasioa, magnesioa, zuntza, sodioa eta A, B7, B9 eta C bitaminak ere ematen ditu. Oso errezeta koipetsua denez, neurrian eta noizean behin jan behar da.