Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Arrain-aperitibo osasungarriak

Itsasoko produktuen mokaduek gosea asetzen dute, kalorien, koipeen eta kolesterolaren eguneroko dieta kargatu gabe.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2010eko ekainaren 30a
img_mejillones2def listado2

Asueto egunetan, goiz erdian edo arratsalde erdian, topaketa gastronomikoak izaten dira, neurri batean, aperitiboa hartzeko. Taberna, taberna eta jatetxeetan, mokadurik arruntenak mokadu txikiak baina oso kalorikoak dira, bai frijituta daudelako, hala nola kroketak, tigreak, ganbak, buztanak edo piperrak, edo haien osagaiak oso koipetsuak eta gaziak direlako, hala nola hestebeteak eta gaztak. Osasunagatik, oreka-puntua bilatzea eta aperitibo-ordu arinagoak, osasungarriagoak eta digestio-aparatuagoak hartzea komeni da. Aukera egokia da itsasoko produktuekin egindako mokadu gozoen eta garaiko barazkiekin marinatuak edo ozpinduak konbinatzea. Horiek une batez gosea asetzen dute, eguneroko dieta kaloria, gantz eta kolesterolez kargatu gabe.

Hondartzako txiringitoetako tapa-aukera
edo tabernetan, neurri handi batean, elikagai frijituak edo saltsa koipetsuez estaliak besterik ez dira jaten, eta gutxiago lehortzen dira orduak igaro ahala, hala nola kroketak eta antzekoak, patata-tortillak, patata minak edo merlenka frijituak. Kontrapartida gisa, ordea, kaloria, gantz, kolesterol eta gatz gehiegi izatea nabarmentzen da, eta horrek desorekatu egin ditzake urteko gainerako egunetan dieta orekatua egiteko ahalegina eta borondatea.

Etxeko itsas aperitiboak

Aukera osasungarriagoa da itsasoko produktuekin egindako aperitiboen alde egitea eta estalki horiekin batera egoten diren saltsa koipetsuak alde batera uztea, hala nola maionesa, saltsa arrosa, tartariarra eta aliolia. Horrelako plateren barietatea txikia bada, baliteke etxean bermua prestatzeko modu erraz, azkar eta osasungarriagoekin txandakatzea. Kopuru hori ez gainditzeko, jakin behar da aperitiboa dela, mokadu txikia, eta banakako ontzietan zerbitza daitekeela, hala nola, minioletan, erretiluetan edo koilara txikietan.

Sasoi honetan, zoragarriak dira itsaski-ahoak, hala nola txipiroi tipulaztatuak, karramarro-salpikoia, muskuiluak lurrunetan tomate minarekin edo marinel-erara. Txirla fresko eskukada bat gozamena da molusku delikatu hori atsegin dutenentzat, baldin eta perrexilarekin eta oliba-olio birjinarekin salteatuta zerbitzatzen badira, saltsa berdean, parmesanan edo tomate minaren saltsarekin.

Uda partean antxoak eta sardinak izaten dira, eta oso gustagarriak dira fruta-zukuarekin eta piperbeltzarekin edo barazki zatituekin marinatuak prestatzen badira.

Arrain xehatu eta xehatuek pate zaporetsu eta elikagarriak egiteko balio dute, ogi txigortu integraletan igurzteko, hala nola antxoatan edo atunean.

Olagarro egosiak aukera ematen du etxean prestatzeko errazak diren platerak prestatzeko, hala nola olagarroa galiziar erara, barazkiekin salteatuta, entsaladan, piper frijituekin edo ozpin-olioarekin.

Arrain eta itsaski txitxi-burruntzi gozo eta arinak presta daitezke, adibidez, otarrainxkak piperrautsarekin, zapoarekin eta saltsa arin amerikarrarekin konbinatuta, edo galiziar erara, olagarroarekin, txokoarekin eta izokinarekin, txokoarekin eta boniatoarekin edo uspalometarekin eta muskuiluekin tartekatuta.

Etxean marinatutako arrainari esker, izokinari, esaterako, aguakate entsaladillaz, kukuluz eta ziape-saltsaz betetako biribilki zoragarriak presta daitezke, banakako entsalada txikiak, izokin-sandwichak saltsa tartariarrarekin edo kanape ikusgarriak.

Izokin gordinarekin errezeta gozo-gozoak eta zapore berezikoak geratzen dira: tartarea gazta krematsuarekin edo carpaccioa.

ALDAKETA OSASUNGARRIAK

Aipatutako plater batzuen eragozpenak askotarikoak dira: gatza, saltsa koipetsuen abusua (maionesa, tartariarra, arrosa, aliolia) eta arrautzaztatuak eta frijituak.

Aldaketa osasungarria da plater horiekin egindako saltsen ordez askotariko ozpin-olioak jartzea, ozpin-olio desberdinekin, eta horiek aperitiboaren zaporearen kontrapuntua emango dute. Belar eta espezien aukeraketa egoki batekin ozpinak eta olioak lurrindu daitezke, eta gozagarri batzuk lor daitezke. Gozagarri horiek, aldi berean, gustu nabarmena ematen diote platerari, eta gatz erantsia murrizten dute.

Txibiak eta antzekoak (olagarroa, txokoa, pota) itsaski desegokiak dira kolesterol altua dutenentzat, baina osasungarriagoak dira hestebeteak, gaztak, frijituak eta antzeko tapak baino, taberna eta tabernetan prestatzen baitira.

Gordinik zerbitzatzen diren arrainak, marinatuta egon arren, gutxienez 24 orduz izoztu behar dira, anisakisak ez kutsatzeko. Elikagaien segurtasunerako neurri horri jarraitu behar zaio ostalaritzako eta jatetxeetako establezimenduetan, arrain gordinaren edozein plater zerbitzatzen duten establezimenduetan, hala nola, carpaccioak, kevicheak edo sushiak.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak