Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Arrakasta handiena duten nazioarteko menuen onena eta txarrena

Hanburgesa patata frijituekin, Mexikoko takoak, sushia edo pizza dira etxean gehien eskatzen ditugun platerak. Bi adituren laguntzarekin, haien indarguneak eta ahulguneak aztertuko ditugu.

analisis nutricional comida mexicana Irudia: Getty Images

Janaria etxean eskatzea gure ohitura gastronomikoetako bat da, batez ere asteburuetan. Gero eta aukera gehiago dago aukeratzeko, eta sektore hori ‘gourmetizatu’ egiten da paladar berriak erakartzeko. Hala ere, oraindik nazioarteko bost menu daude merkatuan aitzindari eta gure lehentasunak konkistatzen dituztenak. Zer da bakoitzaren onena eta txarrena? Nola aukeratu bertsiorik onena? Zer gomendatzen da? Gemma del Caño elikagai-industriako aditua da, eta Beatriz Robles dietista-nutrizionista. Espainiako bost menurik eskatuenak aztertuko ditugu.

Hanburgesa eta patata frijituak, AEBetako klasikoa.

Espainiako etxeko janarian gehien eskatzen den konboa janari amerikarreko menu nagusia da. Plater honen ospea bere kartan menu hau eskaintzen duten establezimenduen eskaintza handiarekin lotuta dago.

  • Onena. “Xerren proteinak, % 100 txekorra eta oilaskoa direnean. Egiaztatu egin behar da”.
  • Okerrena. “Euro bateko menuak edo, diru gutxiren truke, haragi, patata frijitu eta freskagarri azukredunak eskaintzen dituztenak. Entsaladak hirugiharrarekin, oilasko frijituarekin, gazta-saltsekin”.
  • Nola aukeratu. “Ziurtatu xerra ‘txahalaren edo oilaskoaren %100’ dela. Askotan, “oilaskoa” esaten diotenak oilasko-pastaz eta almidoiz osatuak izaten dira, eta, beraz, txahal hobea. Saltsak saihestu eta ogi integrala aukeratu. Ez goaz menu erraldoietara ere. Hobe da freskagarririk edo patata frijiturik ez eskatzea. Entsaladak egiteko aukera badago, hobe da haien alde egitea, baina saltsarik eta gozokirik gabe. Osasungarriagoa da etxean oliba-olio birjinarekin eta ozpinarekin ontzea”.

Italia eta masa (pizzakoa)

Italiako eta Amerikako pizzeriek XX. mendean zabaldu zuten etxeko janaria lortzeko bidea, eta eskaera jatetxe bat bihurtu zuten familia askotan.

  • Onena. “Dieta mediterraneokoa izatea eta elikadura-eredu osasungarrietara egokitzeko gaitasuna”.
  • Okerrena. “Kate handiko pizzak, masa lodiak eta gaztaz betetako ertzak dituztenak, ultraprozesatuak protagonista direla”.
  • Gomendagarriena. “Masa fineko pizzak dituzten jatetxeak aukeratzea, irin integralarekin eginak eta barazkiak protagonista dituztenak. Baina landare-pizza bat ez da inoiz barazki-anoa baten parekoa izango. Osagaiak aukeratu badaitezke, hobe”.

Gora Mexiko!

Banaketa-kate handietan produktu mexikarrak egoteak hirugarren aukera eskatuenera eramaten ditu takoak, natxoak, quesadillak eta quesaritoak (quesadillaren eta takoaren arteko hibridoa).

  • Onena. “Aguakatearen protagonismoa, B, A bitaminatan, azido folikoan, zuntzean eta koipe osasungarrietan aberatsa”.
  • Okerrena. “Azukre eta gatz askoko saltsak, batzuetan natxoak eta takoak egiteko erabiltzen diren irin finduak, eta haragi gorriaren protagonismoa”.
  • Gomendagarriena. “Guakamolea eta jalapeñoak bezalako saltsak aukeratzea eta arto-tortillak gari-tortillen aurretik aukeratzea (gehienetan, irin finduekin eginak), zuntz gehiago dutelako eta, gainera, zeliakoentzat egokiak direlako. Horiek betetzeko, hobe hegazti-haragia txerrikia edo arkumea baino”.

Sushia eta sashimia, Japoniaren proposamenak

Janari osasungarriarekiko interesak modan jarri zuen Japoniako gastronomia duela urte batzuk. Joera horri poké hawaiiarraren bertsio globala gehitzen zaio: arrain marinatua, arroza, aguakatea eta barazkiak.

  • Onena. “Burdina, potasio eta magnesio asko duten arrain urdinen protagonismoa, baita B12, A, D, E, B3, B5, B9 eta A, B1, B2 eta C bitaminetan, zuntzean eta gantz-azidoetan aberatsak diren algena ere”.
  • Okerrena. “Ongailuak soja-saltsarekin, gatz eta azukre askorekin, eta elikagaien segurtasuna arriskuan, elikagai horiek behar bezala manipulatzen ez direnean”.
  • Gomendagarriena. “Arrain eta barazki onekin eginda badaude, aukera ona dira. Ezagutu daitezkeen eta surimirik ez duten arrain-zatiak eta arroza integralak aukeratzea”.

Pasaia Indiara

Planetako beste gastronomia batzuekiko elkarguneak sukaldaritza honen hedapena ekarri du, gure kulturaren parte diren espezien presentzia handiarekin, hala nola curryarekin.

  • Onena. “Espeziak: zapore bizia dutenez, gatz gutxiago eransten zaie jakiei. Postreak ez dira mendebaldekoak bezain azukretsuak, eta barazkiak eta fruitu lehorrak dira protagonista”.
  • Okerrena. “Plater ugari eskatzeko joera, eta, batzuetan, saltsa ultraprozesatuen ugaritasuna”.
  • Gomendagarriena. “Espeziei beldurrik ez izatea eta tandoori elaborazioak aukeratzea, labean egostea, frijituek eta gisatuek baino kaloria gutxiago ematen baititu. Barazkiak, oilaskoa edo labean marinatutako arrain bat curryarekin aukera ona izan daiteke”.

Etiquetas:

Dieta fast food

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak