Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Artikulazioetako gaixotasunetarako dieta alkalinizatzailea

Metal astunak eta toxinak ezabatzen laguntzen du, eta azidotasuna neutralizatzen du, giltzaduren endekapenagatiko kausa aitortuak.
Egilea: Maite Zudaire 2010-ko martxoak 23
Img garbanzos

Artikulazioetako mina da gure garaiko gaitzetako bat. Urteekin, ahuldu eta sufritu egiten dira, jarrera genetikoak areagotutako ondoeza, bizimodu sedentarioa edo lan mekaniko eta errepikakorrak. Hezurren eta euskarri-ehunen (kartilagoa, tendoiak eta muskulua) nutrizioa giltzarria da, ez gaizkia saihesteko, baizik eta min gogaikarri eta etengabeak arintzeko eta geldiarazteko. Dietoterapiak lehentasuna ematen dio artikulazioen nutriziorako osaera zehatza duten eta hanturaren kontrako eragina duten elikagaiak hautatzeari. Askotan, osagarri dietetiko berariazkoetan oinarritzen da. Metal astunen edo beste toxiko batzuen metaketa organikoa eta azido organiko gehiegi pilatzea ere artikulazioen endekapenaren eragile dira. Dieta garbia, arazgarria eta alkalinizatzailea funtsezkoa da toxikoak kanporatzeko, azidotasuna neutralizatzeko eta kaltetutako pertsonen bizi-kalitatea hobetzeko.

Dieta garbia eta arazgarria egiteko, oso argi izan behar da zein elikagai hautatu behar diren, ahalik eta naturalenak, ahalik eta gutxien prozesatuta eta, ahal dela, ekologikoak edo organikoak. Alde batera uzten dira azidotzaileak (haien metabolismoan azidoak sortzen dituzte): azukrea, elikagai azukretsuak eta dietako proteina gehiegi (batez ere animaliak), kafea eta alkohola eta elikagai finduak (integralak aukeratzea komeni da, bereziki biologikoak).

Neurriz kontsumitu behar dira esnekiak eta animalia-proteina ugariko gainerako elikagaiak.

Gainera, neurriz kontsumitu behar dira esnekiak eta animalia-proteina ugari duten gainerako elikagaiak, proteina gehiegi hartzeak azidosia izateko arriskua baitakar (pHa gutxitzea). Hezurrak sendotzeko eta hausturak edo hezur-endekapena saihesteko esneki gehiago kontsumitzeak dituen onurak ez daude justifikatuta, ez baita eraginkorra. Frutak (ez azidoak) eta barazkiak (solanazeoak izan ezik, hala nola tomatea, piperra, berenjena eta patata) kontsumitzeak potasio-, magnesio- eta bikarbonato-gatz organikoak ematen ditu, guztiak ere efektu indargetzailekoak.

Hosto berdeko barazkiek K bitamina ugari dute, osteoblastoen (hezur-ehuna sintetizatzen duten zelulen) jarduerarako funtsezko kofaktorea. Egiaztatu ahal izan denez, antioxidatzaileen urritasunak, hala nola C eta E bitaminen urritasunak (D bitaminaz gain, hezur-metabolismoan duten paperagatik), gaitz hori garatzen laguntzen du. Horren ondorioz, landareen bidez antioxidatzaile naturalak kontsumitzeak hezurra babesten du, araztaile gisa jarduten baitute. Artritis erreumatoidea tratatzeko, osagarri antioxidatzaileak (C eta E bitaminak) erabiltzea da laguntzaileetako bat. Osagarri horiek, azken ikerketek adierazten dutenez, alderantzizko erlazioa dute gaixotasunarekin, hau da, zenbat eta bitamina gehiago izan, orduan eta arrisku txikiagoa. Plan dietetiko horren emaitza artikulazioetako minen hobekuntza da.

Elikagai-konbinazio zaindua

Artikulazioen endekapenagatiko min bizi eta ezgaitzaileak zenbait aldaketa fisiologiko eragiten ditu. Lehenik eta behin, min arinak eragiten dien eremuetan (belaunak, zerbikalak, eskuak eta hatzak), eta, ondoren, hantura, endekatze-fasera arte, zeina minarekin eta ondoez kronikoarekin lotzen baita. Itzultzen ez den puntura iritsi aurretik, hala nola artritis erreumatoidea edo artrosia, elikadurak eta dietak mina arindu eta endekapena atzeratu dezakete. Lorpen hori seguruagoa eta eraginkorragoa izango da dieta gaztetatik zaintzean, baldin eta familian aurrekari batzuk badaude, etorkizunean artikulazio txarrak izateko joera dutenak.

Hezurren gaitzerako dieta honako premisa hauen arabera eratzen da: artikulazioak modu espezifikoan elikatzen dituzten elikagaiak, hanturaren kontrako eragina dutenak eta ahalmen alkalinizatzailea eta arazgarria dutenak.

  • Hezurren eta euskarri-ehunen nutrizioa. Zenbait mantenugairen urritasunak artikulazioak mantentzeari eragiten dio. Sufrea kolagenoaren parte da (kondroitina sulfatoa eta glukosamina-sulfatoa, adibidez). Kolageno-ehuna da kolagenoa, eta, beraz, kolagenoaren urritasun kronikoak kalte handiak eragin ditzake artikulazioen mugimenduaren ondoren. Dietan baratxuriak, kipula, porruak, zainzuriak, azak eta arrautza, haragi eta arrain zurien kopuru apalak (biek haragi gorriek edo arrain urdinek baino hondakin azido gutxiago uzten dute) sartzen badira bermatzen da. Hezurrak kaltzioa (esneki gutxiago eta mineral horretan aberatsak diren landare gehiago, hala nola fruitu lehorrak eta haziak, fruta lehortuak, lekaleak eta algak), fosforoa (ahuntz-gaztak, onduak edo urtuak, haragia eta arraina) eta magnesioa (fruitu lehorrak eta haziak, fruta lehortuak, lekaleak eta hosto berdeko barazkiak) bezalako mineralen ekarpen segurua eta proportziozkoa behar du. Baten edo bestearen gehiegizko ekarpenak (bereziki kaltzioa baino fosforo gehiago, edo magnesioa baino kaltzio gehiago) hezur-desmineralizazioa eragiten du, eta, horren ondorioz, endekapenezko gaixotasunak okerrera egiten du.

  • Hanturaren kontrako eragina. Omega-3 edo omega-6 gantz-azido jakin batzuetako (azido azido-dihomo linolenikoa, azido arakidonikoa) osagarri aberatsen ekarpen gehigarria giltzaduretako hantura-egoeretan laguntzaile gisa postulatzen da, prostaglandinak inhibitzen baititu, substantzia kimiko bitartekariak baitira hantura-prozesuan. Dirudienez, hantura-prozesua gertatu denean, ez da nahikoa koipe-mota horretan aberatsak diren elikagaiekin soilik murriztea, eta osagarri horiek zuhurtziaz erabili beharko lirateke.

  • Alkalinizatzailea eta araztegia. Horrelako dieta batek eginkizun erabakigarria du, arazketa organiko handiagoa lortzen delako.

Soberakinen ondorioak

Img quesoImagen: Ofer Deshe Organismoan metabolito azido gehiegi edukitzeak, denborarekin, gaixotasun kroniko bat eragin dezake, hiperkaltziuriarekin (gernuaren bidez kaltzioa gehiago kanporatzea) lotzen diren azidotasun-egoera iraunkorren ondorioz, eta, beraz, gorputzaren metaketetan kaltzioaren oreka negatiboa eragin dezake.

Animalia-proteina asko kontsumitzeagatik gehiegizko azido urikoak ingurune azido bat sortzen du, eta, ondorioz, organismoak neutralizatu egin behar du. Horretarako, erreserba alkalinoetara jotzen du (hezurren kaltzioa), eta horrek hezur-desmineralizazioa eragiten du. Dieta azidotzaile batek hezur-erreserban eta, beraz, haren osasunean eta osotasunean dituen ondorio kaltegarriak “irudikatzeko”, honako esperimentu honek balio du. Arrautza bat (haren oskola kaltzio karbonatoz osatua dago) limoi edo ozpinarekin uretan sartzen da (ingurunea azidotzen dute). Orduak igaro ahala, oskola bigundu eta deskonposatu egiten da, kaltzioa ingurunera igarotzen baita alkalinizatzaile gisa jarduteko. Alkalinotasuna dietaren bidez doitzeak hezur-dentsitate ona ahalbidetzen du, eta gorputzeko toxinak modu eraginkorragoan ezabatzen ditu.