Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Arto-krispetak fruta eta barazki askok baino polifenol gehiago dituzte

Zati bakoitzeko 300 miligramo biltzen dituzte; 160 miligramo, berriz, fruta-anoa bat.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteartea, 2012ko martxoaren 27a
Arto-krispetak antioxidatzaile-mota jakin bat dute, polifenolak, fruta eta barazki askok baino kantitate handiagoetan. Hala erakusten du Scrantongo Unibertsitateko ikertzaileek Pensilvanian (Estatu Batuak) egindako aurkikuntza batek, eta Kimikako Elkarte Amerikarrak San Diegon egiten duen bilera batean aurkeztu dute.

Antioxidatzaile horiek kontzentrazio altuagoetan daude krispeta-sailetan, %4 baino ez baitu ura, fruta eta barazkiekin alderatuta; izan ere, elikagai horiek osatzen duten uraren %90ean diluitzen dira, Joe Vinson zientzialariak, azterlan honen egileak, aurkitu duenez. Azterlan hori aitzindaria izan zen txokolatearen edo intxaurren osagai osasungarriak aztertzen. Hori dela eta, arto-krispetetan aurkitzen den polifenol-kopurua 300 miligramokoa da zati bakoitzeko, arto-zati gozoa duen 114 miligramorekin eta fruta-zati bat duen 160 miligramorekin alderatuta. Izan ere, Estatu Batuetako eguneko eta pertsonako polifenolen batez besteko dietaren %13 da elikagai hori.

Halaber, ikusi da krispeten oskola dela polifenolen eta zuntzaren kontzentrazio handiena duena. “Azalak errespetu handiagoa merezi du”, ohartarazi du Vinsonek, elikagai hori “nutrizio arloko urrezko pipitak” eta “aperitibo perfektua” direla. Zientzialari horrek azaldu duenez, ale guztia prozesatu gabe jaten denez, ez da beste osagai batzuekin nahasten, beste zereal batzuekin gertatzen den bezala. Izan ere, horren ondorioz, arto-krispeta batzuek ale oso baten eguneroko irensketaren %70 baino gehiago eskaintzen dute.

Hala ere, Vinsonek dioenez, prestatzeko hainbat modu daude; izan ere, olioz edo gurinez egindako eltze batean edo azukrez egiten denean, “koipez eta kaloriaz betetako nutrizio-amesgaizto” bihurtzen da. Ohartarazten du, halaber, mikrouhinezko krispetak bi aldiz kaloria gehiago dituztela, %43 inguru gantza baita, eta %28arekin alderatuta, norberak artoa prestatzen duenean.

Emaitza horiek gorabehera, Vinsonek onartu du arto-krispetak ezin direla fruta eta barazki freskoen ordez dieta osasungarria egin, horiek ere bitaminak eta beste mantenugai batzuk baitituzte, “osasun ona izateko funtsezkoak direnak eta krispetak ez dituztenak”.

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak