Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Aukeratu proteina egokiak

Landare-jatorriko proteinen kontsumoa gaixotasun kardiobaskularren eta hilkortasunaren arrisku txikiagoarekin lotzen da.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2012ko martxoaren 23a
Img lentejas Irudia: Alé

Dieta hiperproteikoen ospea aspalditik dator, eta gaur egun ere bere horretan jarraitzen du, urtero liburu-dendak eta pantailak betetzen dituzten proposamen ugariei esker. Betiko formula berberak, izen desberdinekin jantzita. Epe laburrean, ohiko elikatze-ereduek baino pisu gehiago galtzen dute dieta horiek, baina ikerketek frogatzen dute murrizketa hori ez dela mantentzen.

Img
Irudia: Alea

Eraginkorrak ez izateaz gain, proteinetan aberatsak diren proposamen dietetikoak osasunerako arriskutsuak izan daitezkeelako kritikatzen dira. Dieta hiperproteiko batean, dieta horren sortzaileek merkaturatutako produktuez gain, gehien kontsumitzen diren elikagaiak animalia-jatorrikoak dira, eta horrek ondorioak ditu.

Hala erakusten du Harvardeko Osasun Publikoko Eskolak zuzendutako azterlan ezagun batek, 130.000 parte-hartzaile baino gehiago izan zituenak. Azterketa horren esparruan egin zen ikerketa batek hainbat iturritatik abiatuta (haragi gorria, hegaztiak, esnekiak, arrautzak, fruitu lehorrak eta lekaleak) proteinak kontsumitzeak osasunean dituen ondorioak aztertu zituen. Emaitzek erakutsi zutenez, zenbat eta animalia-jatorriko proteina gehiago kontsumitu, bereziki haragi gorrikoa, orduan eta gaixotasun kardiobaskular gehiago izaten dira, eta heriotza-tasa handitu egiten da. Kontsumitutako haragi-errazioetako bat fruitu lehorrekin ordezten zenean, gaixotasun kardiobaskularra izateko arriskua %30 murrizten zen. Horregatik, adituek jatorriko proteinak hautatzea gomendatzen dute. begetala , epe luzera osasun ona lortzeko.

Proteina motak

Ondo jakina da zein alde dagoen hain osasungarriak ez diren gantzak (saturatuak), batez ere haragietan, esnekietan eta arrautzetan daudenak, eta osasun-iturri direnak (asegabeak), nagusiki landare-olioak, fruitu lehorrak eta arrain koipetsua dituztenak. Lekale-, pasta-, arroz- eta ogi-karbohidrato konplexuak kontsumitzeak dituen abantailak ere ezagutzen dira (bereziki, barietate integralak), karbohidrato sinpleak edo azukreak (azukre zuria edo beltza, eztia, elikagai azukredunak) jan ordez.

Proteinei dagokienez, batez ere gure ingurunean, non elikagai-kopurua eta -barietatea bermatuta dauden, berdin dira txahal-xerra baten proteinak eta garbantzu-plater batenak. Batetik bestera alde egiten du, eta, gainera, organismoan duen efektuaz arduratzen da, eta horrek lagundu egiten dio proteina horri, hau da, koipeak, karbohidratoak, bitaminak, mineralak eta elikagaiaren beste elikagai batzuk.

Ondoko taulan ageri da zer alde dagoen proteinatan aberatsak diren elikagaiek kaloria, karbohidrato eta gantz aseen artean:

/imgs/2012/03/tabla.proteina.jpg

DIETA HIPERPROTEIKOAK: EZ ERAGINKORRAK, EZ SEGURUAK

Epe laburrera pisua galtzeko eraginkortasuna izan arren (sei hilabete baino gutxiago), ebidentzia zientifikoak zalantzan jartzen ditu dieta hiperproteikoen segurtasuna eta epe luzeko emaitzak. Espainiako Nutrizio, Elikadura eta Dietetika Elkarteen Federazioak (FESNAD) eta Gizentasuna Aztertzeko Espainiako Elkarteak (SEEDO) obesitatea prebenitzeari eta tratatzeari buruz egindako adostasun-agiriaren arabera, dieta hiperproteikoek ez dute epe luzera (12 hilabete baino gehiago) pisua galtzea eragiten karbohidratotan aberatsa den ohiko dieta batek baino. Dokumentu horretan ezartzen da, halaber, dieta horiek oso epe luzera handitu dezaketela erabateko heriotza-arriskua eta heriotza-arrisku kardiobaskularra, batez ere proteina animalia-jatorrikoa denean.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak