Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Azalaren mantenugaiak

Eguzki izpiak dira larruazalarentzako erasotzaile nagusiak eta zahartzearen eta melanomen garapenaren arrazoi nagusietako bat.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2001eko irailaren 20a

Gure azala zaindu beharra bereziki garrantzitsua da
datozen hilabeteetan. Larruazalarentzako oinarrizko mantenugai guztiak
behar bezala ematen direla bermatzen duen dieta egiten bada, osasun egoera
ezin hobean mantendu ahal izango dugu, baldin eta ondoren ez badugu eguzkipeko
bainurik hartzen inolako babesik gabe.

Larruazalarentzako oinarrizko mantenugaiak

Gantz-azido asegabeak, hala nola oliba-olioan eta aguakatean
dagoen azido oleikoa, eta hazi-olioetan,
fruitu lehor oleaginosoetan eta arrainean dagoen gantza (batez ere urdina)
ezinbestekoak dira ondo egituratutako eta hidratatutako azala izateko.

A bitamina funtsezkoa da
azala eta mukosak berritzeko. Animalia-jatorriko elikagaietan aurkitzen da: gibela,
esne-koipeak, arrautza, esneki osoak. Beta-karotenoa, organismoan A
bitaminaren aitzindaria, ugaria da hosto berdeko barazkietan
eta kolore gorri-laranja-horixka dutenetan (azenarioa, tomatea…)
eta zenbait frutatan (arbeletxekoak, gereziak, meloia, melokotoia,
nektarinak…).

E bitaminak erradikal
askeak (ekintza antioxidatzailea) metatzea eragozten du. Erradikal horiek udan
eguzki-izpien eraginez handitzen dira, eta “zahartze-orban” deritzenak eragiten dituzte. E bitamina ugari
aurkituko dugu elikagai hauetan:
galorratza eta gari-olioa, soja-olioa, zereal-hozia edo zereal integralak,
oliba-olio birjina, hosto berdeko barazkiak eta fruitu lehorrak.

C bitamina ere antioxidatzaile ahaltsua da, eta kolagenoaren ekoizpena hobetzen
du. Kolagenoak larruazala leun eta zimurrik gabe mantentzen du.Bitamina hori
fruta eta barazki
fresko eta gordinen bidez ematen da. Garaian garaiko elikagai hauetan ugari da: meloia,
marrubiak, masustak, piper berdeak, tomatea eta
merkatuan aurkitzen ditugun beste batzuk, zitrikoak (laranjak, limoiak) eta kiwia.

B taldeko bitaminak: larruazalaren, ilearen eta
mukosen egoeran eragiten dute eta zelulak berritzeko prozesuetan parte hartzen dute,
besteak beste.
Landare-jatorriko elikagai gehienetan (barazkiak, fruta freskoa, fruitu lehorrak, zerealak, lekaleak) eta animalia-jatorrikoetan (haragia eta
erraiak, arraina eta itsaskia, arrautzak eta esnekiak) agertzen
dira. Arreta berezia jarri behar zaie
folatoei, orri berdeko barazkietan aurkitzen dugun bitaminari, lekale
berdeei, frutei, gosariko zereal aberastuei, gibelari eta
garagardo-legamiari.

Selenioa: eragin antioxidatzailea duen minerala da, zenbait tumore agertzeko arrisku
txikiagoarekin lotua, hala nola azalarena
edo melanomarena. Haragia, arraina, itsaskia, zerealak, arrautzak,
frutak eta barazkiak.

Zinka: proteina berriak sortzen laguntzen du (zelulak berritzea), erradikal askeen aurkako borrokan
parte hartzen du, azala eta
mukosak egoera onean egotea errazten du, larruazalari tonizitatea eta elastikotasuna emanez.
Haragia, erraiak, arraina, arrautzak, osoko zerealak
eta lekaleak.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak