Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Azterketei arrakastaz aurre egiteko gosari elikagarriak

Ohiko gosariak ez dira aliaturik onenak azterketa garaian burua garbi eduki nahi bada, kontzentrazio handiagoa eta buru-azkartasun handiagoa.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2012ko ekainaren 07a
Img muesli Irudia: DJane88

Azterketa-garaian, elikadura-mota —bai ikasketa-egunetan, bai saioen ondoren— funtsezkoa da errendimendu intelektual handiena lortzeko. Goizean goiz jaikitzen direnentzat eta goizeko orduak sakonki ikasteko aprobetxatzen dituztenentzat, hurrengo artikuluak hainbat gosari-mota proposatzen ditu, buru-jarduerari ahalik eta ahalmen handiena ateratzeko pentsatutako elikagai eta mantenugaiak hautatuz. Hala ere, afariak ere badu garrantzia, eta are gehiago gaueko lasaitasunaz eta isiltasunaz baliatzen bada ikasteko.

Img muesli
Irudia: DJane88

Gosaria: garunarentzako janaria

Img ceral frutas 01
Irudia: Musikazaleak29

Eguneko lehen orduan, gosaltzeko, egiten den elikagaien aukeraketa funtsezkoa da errendimendu fisiko eta mentalerako, organismoak barau-ordu askoko glukosa-jaitsiera egozten baitu. Eguneko lehen otordu horretan gozokiak eta elikagai azukretsuak aukeratzea ez da egokiena, berehalako energia-estimulua ematen baitute, baina azukreak hain azkar metabolizatzen direnez, hipogluzemia-sintomak nabaritzen dira berehala. Horiek eragina izanen dute errendimenduan, hala nola kontzentrazio falta, neke eta neke mentala, bai eta logura eta jenio txarra ere, ez baita uste bezain azkar bereganatzen lezioa.

Ohiko gosari tradizional asko ez dira egoera horretan aliaturik onenak. Jarraian, lau aldaketa-proposamen nabarmentzen dira, komeni den gosarietarako. Azterketa-garaian txerta daitezke, baina ohitura on horiek betiko iraun beharko lukete.

  1. Baso bat esne kakaoarekin edo kafearekin eta gailetekin ordez, kakao naturala erabil daiteke (antioxidatzaile eta teobromina ugari, eragin kitzikagarri eta garbiarekin), ur beroan disolbatuta, eta esne pixka bat edo olo-edari pixka bat. Horrekin batera, muesli-ogia, mahaspasa-ogia, fruitu lehorrekin edo txokolatezko pipitekin eta bi gailetarekin.

    Img
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    Gosarian oinarrizko elikagai energetikoak karbohidrato konplexu ugari ematea komeni da. Horregatik, ogia edo arroz-katilu bat esnea, mueslia edo zerealak naturalean hartzea gomendatzen da. Gailetek, karbohidrato konplexuez gain, azukre sinpleak dituzte ugari; beraz, elikagai gozotzat hartu behar dira, eta, horrenbestez, gosariaren osagarri dira, eta ez errazio nagusi bat. Gozokirako gogoa asetzeko bi edo hiru galleta har daitezke, edo etxean galletak egin daitezke, hala nola olo-galletak edo integralak laranjaz eta fruitu lehorrekin.

  2. Img
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    Kafesnea eta azukrea, magdalenak edo bizkotxo zati bat. Magdalenekin, opilak eta bizkotxoa galleten antzeko zerbait gertatzen da. Elikagai azukretsuak direnez, kantitate txikitan jan daitezke gosarian, gozoren bat nahi izanez gero. Janaria prestatu nahi izanez gero, etxeko bizkotxo elikagarriagoak eta osasungarriagoak egin daitezke, hala nola bizkotxoa almendra-, hur- eta mahaspasa-nahasketarekin (txokolate-estaldura alde batera utz daiteke) edo fruitu lehorren opila. Gosaltzeko aukera egokiena aurreko proposamena izango litzateke.

  3. Img desayex02
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    Kafesnea eta azukrea, eta ogi txigortua marmeladarekin eta zukuarekin, ordez tea, kafea hartu ordez, eta ogi txigortua erabil daiteke. Ogi integralekoak edo zereal anitzekoak izan daitezke, oliba-olioarekin eta urdaiazpiko iberiko edo hegaluzearekin, edo sandwich integral misto bat eta txigortu bat marmelada pixka batekin. Frutaren gozotasun eta zapore naturalenaz baliatzeko, komeni da marmeladen osagaiak konparatzea eta fruta naturalen proportzio handienarekin egindakoak aukeratzea. Alde handiak daude, eta, askotan, fruta naturalik eza azukre, gehigarri loditzaile eta egonkortzaile gehiagorekin konpontzen da.

  4. Gosaritako zerealak, esnez txokolatedunak eta fruta-zuku baten ordez te berdea edo tea eta hiru zerealeko mueslia, sagarra eta intxaurrak dituztenak, olo-edariarekin nahasita. Ikaslearentzat egokia den beste muesli mota bat osoko arroz egosia (edo arroz harrotua) da, arto-malutekin, mahaspasekin eta almendra ehoarekin. Oloa malutatan gosarietarako ere egokia da, baita olo-malutak sagar birrinduarekin eta olo-esnearekin edo porridge-esnearekin ere, olo-malutekin egindako krema, oso energetikoa.

Energia iraunkorragoa duen gosari bat, garunari elikadura hobea ematen diona, zerealekin egiten dena da. Zerealak ez dira hain prozesatuak eta azukre edo gozamen gutxien dutenak dira. Fruta nahi izanez gero, hobe da naturalean jatea, zukuan jan beharrean.

Halako kaferik gabe esnatzen da burua

Img tetera
Irudia: Girl With Tea

Baliteke azterketa-garaian une egokia ez izatea (edo bai, plantea liteke) kafearekiko mendekotasun nabarmena kentzeko. Kafeina-edukia dela eta, gustuko duenari ematen dio, eta efektu kitzikagarria onartzen dio; ondorioz, argiago eta alerta-egoeran sentitzen da. Baina sortzen duen mendekotasunak, pertsona askok egunean hiruzpalau kafe (are gehiago) hartzeko duten beharrak bezala, kalte handiagoa egiten dio organismoari, epe ertain eta luzera, unean uneko eta aldi baterako onura baino.

Kafearen edo edari estimulatzaileen ordez, teak erabil daitezke, kafe-kikara bat hartu ondoren espero eta sentitzen den estimulua lortzeko. Hori bai, ez hain markatua, baina nahikoa ondo sentitzeko. Horietako batzuk probatzen has gaitezke, hala nola te berdea (antioxidatzaile ugari) edo te mua. Teaz gain, jengibrea eta kanela bezalako espezia indartzaileak ditu.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak