Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Azukre gehien duten eguneroko bost elikagaiak

Mermeladak edo gosaritarako zenbait zereal azukre gehien duten bost elikagaien artean daude.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2012ko abuztuaren 22a
Img mermelada desayuno hd Irudia: duskbabe

Gosaritik afarira, gero eta maizago izaten dira azukredun elikagaiak. Azukrea, esaterako, gatza, gantz aseak edo trans gantzak, elikagai gatazkatsuak dira, eta hobekuntzak eskatzen dituzte elikagaiak erregulatzeko politiketan, kontsumo txikiagorako gomendioetan edo kontsumo arduratsuan. Egunero jaten diren elikagai horiek gehien dituzten elikagaiak identifikatzea, gatz gehien duten eguneroko elikagaiak, esaterako, funtsezkoa da jakiteko dieta osasuntsua edo osasungabea den, eta ohartzeko gehiegizko elikagaiak gaixotasun kronikoekin ordaintzen direla. Hona hemen azukre gehien duten eguneroko bost elikagaiak, eta horietako bakoitzerako alternatiba osasungarriak proposatzen dira.

Img mermelada desayuno 01
Irudia: duskbabe

Azukre gehiago duten elikagaiak eta aukera osasungarriak

2003an, Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) gomendatu zuen azukreen bidez hartzen dugun energiaren% 10 ez gainditzea. 2.000-2.200 kilokaloriako dieta isokaloriko batean, 200 eta 220 kcal bitartean hartzea esan nahi du, energia-balio osoarekiko. Horrek esan nahi du 50 gramo azukre inguru kontsumitzen direla egunero, baina zifra hori sexuaren, egoera partikularraren eta banakako eskakizun fisiko eta energetikoen araberakoa da: zenbat eta handiagoa izan higadura fisikoa, orduan eta handiagoa da “permisioa” azukreak hartzean. Hori bai, Elikadura Osasungarriaren Piramidearen erpinean dauden gozoki, opil eta gainerako produktu azukreztatuen kontsumo handiagoa onartzea ez da hainbestekoa, baizik eta elikagai gozoak sartzea, berez -hala nola frutak, fruta lehortuak edo mielak- edo elikagai azukreztatu osasungarriagoak -marmeladak-.

  • 1. Gosariko zerealak. Zereal-marka batzuen 30 gramoko errazioak (azukreztatuenak) 13 gramo azukre ematen ditu, hau da, pertsona bakoitzak egun osorako behar duen azukre maximoaren %26. Kopuru horri gehitu beharko litzaioke azukrea edo kakaoa, batzuetan esneari eta gosarian ohikoak diren edo egunean zehar hartzen diren gainerako elikagai gozoei gehitzen zaiena. Gosariko zerealei azukreak (azukrea, glukosa-xarabea, fruktosa, txokolatea edo eztia) gehituz gero, zaporetsuagoak eta kurruskariagoak dira, nutrizio-kalitatea murriztearen kontura, eta, gainera, produktu horiek egunero jateko ezinbestekoa den gozotzat hartzen dira.

    • Beste aukera batzuk: etiketa irakurri, marka desberdinak konparatu eta, batez ere, zerealak aukeratu, horiek baitira osasungarrienak edo, gutxienez, azukre gutxien dutenak.
  • 2. Kakao disolbagarria. Azukrearen eta kakao-hauts koipegabetuaren nahasketa da, baita marka batzuen eta besteen arteko aldea inprimatzen duten beste osagai batzuk ere (irinak, fekulak, laktosa, landare-olioak…). Azukre kopuru baliokidea azukretik oso gertu dago, hori baita osagai nagusia. 20 gramoko kakao-anoa bakoitzeko 14 gramo azukre hartzen dira (ia bi kartazal). Produktu oso azukretsua izateak azaltzen du ez dela beharrezkoa ez osasuntsua esne-nahasketari azukre gehiago eranstea, ez dadin ohitu zapore gozo oso ahaltsuetara, ez eta hain neurriz kanpoko zapore horien mende ere. Hain kakao gutxi duenez, produktu hau ez da nabarmentzen elikagai horren bertuteengatik. Egia esan, produktu gozoa eta energetikoa da, eta Elikadura Osasungarriaren Piramidearen erpinean kokatzen da; beraz, neurriz kontsumitzea gomendatzen da, bai maiztasunean bai kantitatean.

    • Bestelako aukerak: algarroba-irina kakaoaren ordezko naturala da. Esne edo urarekin nahasteak kolore ilun bera hartzen du, baina zaporea ez da hain gozoa. Zapore mikatz arina du, ez da batere gogaikarria. Beste aukera bat da esneari “zereal kafeak” gehitzea. Kafearen ordezko produktuak dira, eta, kafeinarik ez dutenez, haurrek ondo onartzen dituzte.
  • 3. Igurzteko kakao-kremak. Kakao-krema ezagun baten edukian “esnea, kakaoa, hurrak eta azukrea” dioen mezua ez dator bat jatorrizko formularekin, osagaien ordenari dagokionez. Azukrea bera edo beste eratorri batzuk (glukosa-xarabea, fruktosa-xarabea edo fruktosa-xarabea) dira zerrendako lehen osagaiak, eta, beraz, formulako osagai ugarienak eta neurri handi batean produktuaren balio energetikoa eta nutrizio-balioa zehazten dutenak. Elikagai azukreduna denez, gozoki gisa hartu behar da. Beraz, ez da justifikatzen eguneroko elikaduraren zati denik, ez txikienak ez adinekoenak.

    • Beste aukera batzuk:% 70etik% 85era bitarteko kakaoa duen txokolate zati batek ere badu bere puntu azukreduna, baina ez hain neurriz kanpokoa, eta krema hauen ordezkoa izan daiteke. Kakao- eta hur-krema benetakoagoa egin daiteke, hurr-zapore handiagoa eta azukre gutxiago duena.
  • 4. Marmeladak. Marmelada egitea erraza da, bai prozesuan bai osagaien osaeran: fruta, azukrea, elementu azidoa, kontserbatzailea eta ura. Marmeladak gutxienez %30eko fruta eduki behar du -osoa, zatitua edo birrindua-, nahiz eta jatorrizko marmeladetan azukrea ezinbestekoa den, kontserbadorea delako. Marmelada jateko ohiturak eta hartzen den kopuruak zehaztuko dute produktu horrek azukre asko ematen dion eguneroko dietari.

    • Beste aukera batzuk: oso marmelada naturalek %70-80 fruta dute (80 gramo fruta 100 gramo bakoitzeko), eta gainerakoa azukrea da. Ireki ondoren, denbora gutxiago behar du kontserbatzeko, azukre gutxiago baitu kontserbatzaile gisa. Hori da eragozpen bakarra. Marmelada natural horien abantaila da fruta-pure lodi baten antza dutela igurzteko. Marmelada batzuetan, azukrearen ordez fruktosa erabiltzen da, baina kaloriari dagokionez, balio hori ez da aldatzen.
  • 5. Edariak: freskagarriak, zukuak eta edariak kirolarientzat. Ura edarietako elementurik ugariena den arren, azukrea maiz agertzen da lehenengo osagaien artean eta bere balio energetikoa finkatzen du. Freskagarriak izaten dira azukreztatuenak. Freskagarri-poto batek hiru azukre-kartazalen baliokidea du, bai eta gutxien gozatzen duten edariek ere, hala nola tonikoek. Kirolarientzako edariek gorakada handia izan dute biztanle guztien artean eta, bereziki, kirolen bat egiten duten haurren artean. Hala ere, edari horiek azukre asko dutenez, ez dira gomendagarriak txikientzat, freskagarritzat hartu behar baitira, eta, beraz, gozotzat. Egiaztatu ahal izan denez, ordu artean edari azukretsu horiek hartzea ohitura osasungaitza da eta pisua irabaztea dakar, besteak beste, osasun-arazoak.

    • Beste aukera batzuk: ura, etxeko freskagarriak (limonadak edo laranjak), infusioak eta mota eta mota guztietako zuku naturalak alternatiba hobeak eta osasungarriagoak dira edari industrial horien light bertsioak baino.

Azukre purua duten elikagaiak... edo ia

Gozokiak gehiegi erabiltzeak obesitatea, diabetea, txantxarra eta arazo kardiobaskularrak eragiten ditu.

Elikagai batzuk azukre hutsak dira… edo ia. Kanabera- edo erremolatxa-mahaiko azukreak (azukre-erremolatxa zuri edo beltzarana) ez du ia aldaketarik konposizioan, zenbait mineral eta oligoelementutan izan ezik. Mineral eta oligoelementu horiek ugariagoak dira azukre beltzarekin kantitate handia hartuz gero, eta hori ez da osasungarria eta arrazoirik gabea.

Litxarreriak eta gozoki eta gozoki mota guztiak azukre nahasketa batez eta gehigarri koloratzaile ugariz osatuta daude. Gozokiak maiz edo kantitate handitan kontsumitzea ohitura osasungaitza da, digestio txarrak eta sabelaldea handitzea, hesteetako flora aldatzea, beherako edo idorreria izateko joera handiagoa izatea eta onddo, bakterio eta parasitoen infekzioak, aldi berean, azukreak irentsiz gero antsietate handiagoa sortzen dutenak.

Txokolate-sorta zabalak eta txokolatea duten produktuek (bonboiak, boilurrak, izozkiak, kremak…) azukre asko dute. Gehienak elementu ugariena dira, kolorea, aroma eta zaporea ematen dien kakaoa baino askoz gehiago. Gozoki-gehiegikeriak, gainera, obesitatea, diabetea, txantxarra eta arazo kardiobaskularrak eragiten ditu.

Etiketak:

azukre kaloriak

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak