Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Testu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du, eta itzultzaile profesional batek gainbegiratu du. Informazio gehiago, hemen.

Azukre gutxien duten frutak

Fruta batzuek beste batzuek duten azukrearen erdia dute, eta datu horrek ez du esan nahi nutrizio-profil hobea dutenik

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2018ko abuztuaren 13a
img_frutas menos azucar hd

Fruta guztiek dute azukrea, baita frutatzat jotzen ez ditugun eta gozoak ez direnek ere, hala nola aguakateak, tomateak edo berenjenak. Baina guztiek ez dute kantitate bera, eta artikulu honetan azukre gutxien dutenez jardungo dugu. Datu hori interesgarria izan daiteke diabetesa dutenentzat, nahiz eta patologia horrekin ere fruta jan daitekeen. Izan ere, fruta oso elikagai osasuntsua eta osatua da (dieta miragarrien eta elikadura-mitoen biktima izan ohi den arren), eta, azukreaz gain, bitaminak, mineralak eta zuntza ematen dizkigu, ezinbestekoak osasuna zaintzeko.

Zerrendara pasatu aurretik, beste datu interesgarri bat: ez da gauza bera elikagaietako azukre naturala eta erantsitako azukrea. Badaude nektarina batek baino azukre gutxiago duten elikagai prozesatuak (adibidez, poltsako patata frijituak), baina nutrizio-profil okerragoa dute. Gainera, frutaren azukrea ere ez da gauza bera mokadutan jaten dugunean (murtxikatzen) eta zukuan edaten dugunean. Carlos Casabona pediatrak azaltzen du zergatik, artikulu honetan. Azken batean, zerbait gozoa jan nahi badugu, aukerarik onena beti izango da fruta freskoa, naturala eta sasoikoa.

100 g-ko pisuan 5 g azukre baino gutxiago duten frutak

Img frutos bosque ant

Talde honetan garratzenak daude, hala nola lima edo limoia. Bakarrik jatea zaila da, baina entsalada begetaletan erabil daitezke (ozpinaren ordez), elikagaiak beratzeko (oilasko-, itsaski- edo arrain-haragia) edo airearekin kontaktuan dauden beste fruta batzuen oxidazioa saihesteko (sagarra eta platanoa, esaterako). Mazedonia egiten badugu, lima- edo limoi-zuku pixka bat botatzeak fruta horiek belztea eragotziko du.

Marrubiak eta fruitu gorriak edo basafruituak ere talde honetakoak dira, hala nola mugurdiak edo masustak. Fruta horien 100 gramoko katilu batek guztira 4,2-4,9 gramo azukre ditu: ogi zuriak baino pixka bat gutxiago, eta croissant batek baino ia hiru aldiz gutxiago. Gainera, askoz mantenugai osasungarri gehiago ematen dizkigute, hala nola antioxidatzaileak eta zuntza.

100 g-ko pisuan 8 g azukre baino gutxiago duten frutak

Img melon hidratante 01

Multzo honetan, guztira 5 eta 8 gramo artean dituztenen artean, udako zenbait fruta daude, hala nola sandia eta meloia (oso fruta hidratatzaileak) edo nektarinak. Lehenengo biek ur asko eta freskotasun-sentsazioa ematen digute; azken horiek, berriz, jaki ezin gozoagoa dira, eta hotz-hotz jan ditzakegu, bai etxean bai hondartzan.

Udako fruta horietaz gain, pomeloa ere badago; haren zapore mikatzak pentsaraz diezaguke azukrerik ez duela, baina nektarinen ia kantitate bera du. Pomeloak propietate osasungarri asko ditu, nahiz eta zenbait sendagairen eragina eragotz dezakeen (xurgapena galaraziz edo murriztuz). Antsiolitikoak, kolesterola murrizteko botikak, antihistaminikoak edo arteria-tentsioa erregulatzeko botikak hartzen baditugu, medikuari galdetzea komeni da.

100 g-ko pisuan 10 g azukre baino gutxiago duten frutak

Img dieta rendimiento escolar

Talde honetan, 8 eta 10 gramo artekoetan, fruta ezagun ugari dago. Melokotoi horiak, anana eta zenbait gerezi-mota daude (ez guztiak, gozoagoak eta garratzagoak baitaude). Arbeletxekoak, udareak, sagar-barietate batzuk (Granny Smith, adibidez) eta ahabiak ere hemen sartzen dira; horiek dute azukre gehien talde horretan. Badira zitrikoak ere, hala nola laranjak, mandarinak eta klementinak, C bitamina, azido folikoa, zuntza eta potasioa ematen dizkigutenak.

Eta zer frutak dute 10 gramo azukre baino gehiago? Gure herrialdeko ezagunenen —eta kontsumituenen— artean, pikuak, mahatsa, granada eta platanoa ditugu. Horrek esan nahi du elikadura-profil okerragoa dutela edo saihestu egin behar ditugula? Inolaz ere ez. Frutak elikagai osasungarriak dira, gure organismoa zaintzen duten hainbat mantenugai ematen dizkigutenak. Adituek azpimarratzen dute elikagaiak, edozein motatakoak izanda ere, osorik hartu behar direla kontuan; mantenugai bat ez da nahikoa haiek definitzeko.

Eduki gehiago ikusteko, jo papereko aldizkarira.

Etiketak:

azukre frutas-eu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak