Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Azukrerik gabeko turroiak eta gozokiak: aukera osasungarriak dira?

Azukrea duten produktu gehiegi Eguberrietan ugaritzen dira, eta horrek arazoak sortzen dizkie beren dietan muga bat duten pertsonei

Abendua amesgaiztoa izan daiteke beren elikaduran muga bat duten pertsonentzat. Oinazea izan daiteke, bai pisu osasungarria lortu nahian dabiltzanentzat, bai osasun arazoengatik murrizketa gogorragoak egin behar dituztenentzat, batez ere, diabetesa dutenentzat. Turroiak, mazapanak, mantekadoak eta Gabonetako gozoki guztiak salgai jartzen dira: Azaroaren hasieratik daude! Eta, jakina, ez dira falta topaketetan eta ospakizunetan, are ugariagoak sasoi honetan, urteko gainerako sasoietan baino. Baina gozoki horien azukrerik gabeko bertsioak? Alternatiba osasungarria al dira? Gai hori aztertzen da artikuluan.

Irudia: Orlando.B

Eguberrietako gozokiak fruitu lehorrekin, koipeekin eta azukrearekin eginak, energian oso kontzentratuak dira; hau da, kilokaloria asko dituzte oso zati txikitan. Gantz horien gantz-profila osasungarria izan badaiteke ere (gutxitan izaten dira fruitu lehorrak edo mantekadoak oliba olioa baino ez dutenak), produktu osasungarria edo gomendagarria izaten da maiz jateko. Eta bai, astean behin baino gehiagotan jatea, bi hilabete baino gehiago, ez da neurrian jatea, ezta osasungarriak ez diren pertsonentzat ere.

Gabonetako gozokien “azukrerik gabeko” bertsioak

Orain dela urte batzuk, gozo horien guztien “azukrerik gabeko” bertsioak agertu ziren merkatuan, osasun-arazoren bat duten pertsonentzat edo pisuagatik bakarrik kezkaturik dauden pertsonentzat. Markaren eta produktu-motaren arabera, fabrikatzaile batzuek azukrea gozagarri sintetikoekin edo fruktosarekin ordezkatzea erabaki dute.

Kaloriei dagokienez, ez dute abantaila aipagarririk. Produktu normalaren eta “azukrerik gabeko” bertsioaren arteko aldea hutsaren hurrengoa da; etiketak ikustea aski da egiaztatzeko.

Prezioan, ordea, alde handiak daude. Marken arabera, azukrerik gabeko bertsioak %50 garestiagoak izan daitezke. Eta kontuan hartzen badugu azukrea ez dela produktu horien arazo bakarra, ez dirudi “azukrerik gabeko” bertsioek inolako abantailarik dutenik.

Kaloria asko dituzte, eta kalitate txarreko gantzak maiz gehitzen dituzte, oso noizbehinka jateko, eta errazio txikietan, sakarosa eraman edo ez. Eta gozokia edulkoratzaileekin egina badago ere (azukrerik gabeko txokolate askotan gertatzen den bezala), produktu osasungarria ere ez litzateke lortuko. Elikagai horiek daukaten polialdialkohol-kopuruak ez ditu “osasungarriak” bihurtzen, “azukrea nahiago dutenak” baizik.

Beraz, maila orokorrean, diabetesa edo pisu gehiegi duten pertsonei ere aplika dakiekeen gomendioa da, eta, ahal dela, gozoki tipiko gutxi batzuk erostea komeni da.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak