Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Badago tanta-atakerik eragiten duen elikagairik?

Pertsona askok, tanta-erasoen eragile nagusitzat tomatea identifikatzen dute, baina kaltegarriak diren beste elikagai batzuk ahaztu egiten dituzte

Artikulazioetan azido urikoaren kristalak metatzeak sortzen duen gaixotasuna da tanta, eta hantura oso mingarria eragiten du. Patologia hori askoz handiagoa da gizonezkoetan emakumezkoetan baino (ia hirukoitza), eta baita faktore genetikoen mende ere. Azido urikoa purinak erabiliz eratzen da, eta, hortik gora, gorputzeko hainbat lekutan kristaliza daiteke. Organismoan azido urikoa desagerraraztea oso motela denez, tratamendu klasikoak purina dietetikoa murriztea eta gernu-iraizketa areagotzea eragin du. Baina nola eragiten du elikadurak tantan? Artikulu honetan zerrendatzen dira elikagaiak eta faktore dietetiko ezagunenak eta zer gomendio jarrai daitezkeen.

Irudia: 5 Ph

Zer eragin du dietak min akutuen tanta eta errepikapenean? Orain arte, min horren zenbait elikagai “desarragarri” identifikatu izan dira. Gatillo moduko bat da, eta probabilitate handiagoz aktibatzen du tanta-eraso bateko artikulazio-mina. Bilduma honetan hainbat elikagai talde egon dira, hala nola itsaskia, haragi gorria, edari azukretsuak eta alkohola, baina baita tomatea ere, hala nola, espezifikoak, kasuen %20an agertzen direnak.

Tomateak azido uriko maila handitzen du, eta horrek berez arriskua sortzen du, tanta-erasoetarako ez ezik. Hala ere, elikagai anekdotikoa da. Bada elkarte bat bere kontsumoaren eta erasoen artean, baina eredu dietetiko osoan ez litzateke elikagai honi hainbeste arreta eman behar.

Populazioari dagokionez, tomatea “billano handia” bezala identifikatzen da, eta errazago ahazten dira beste elikagai batzuk, are osasungarriagoak eta krisi horiek eragiten dituztenak, hala nola hestebeteak, alkohola edo freskagarriak.

Irudia: Joan

Azido urikoa: kontuan hartzeko beste faktore dietetiko batzuk

Ikusi da, halaber, gernu-Phak eragina duela azido urikoaren eliminazioan, eta, beraz, odoleko kontzentrazioa jaitsi egingo litzatekeela. Baina horrek ez du zerikusirik dieta alkalino ezagunarekin, oinarrizko Pharekin elikagaiak jaten dituzten gaixotasunak prebenitu edo sendatzeko. Dieta horrek, gaur egun, ez du sostengu zientifikorik, eta fruta eta barazki ugari ditu, besterik ez.

Kontua da, neurri batean, sendagai batzuek tanta kontrolatzeko erabiltzen duten estrategia bera erabiltzea, azido urikoaren gernu-kanporaketa areagotzen baitute. Nola? Landare-jatorriko lehengaietan oinarrituta (frutak, barazkiak, barazkiak…), kalitatezko olioekin eta elikagai nagusia lekaleekin duen proteina batekin.

Dieta, beraz, estrategia merke, seguru eta komenigarrienetako bat da kostua-irabazi mailan.

Zer gomendio orokor jarraitu behar dira?

Hauek dira gomendio nagusiak:

  • Tanta-erasoen hasierarako elikagai “susmagarriak” ez diren elikadura oinarri hartzea (alkohola, gozoak, haragi gorriak, hestebeteak, tomatea…).
  • Animalia-jatorriko proteina ordezkatzea landare-jatorriko proteinekin. Animalia-produktu gehiegi, batez ere haragizkoak, gehiago agertzen dira erasoetan.
  • Pixa egiteko maiztasuna handitzea. Horretarako, komeni da ura gehiago edatea, alkohola murriztea eta gatz apur bat eranstea gatz gehituan.
  • Ez jan purina beroetan purina ugariko elikagai asko, odolaren kontzentrazio handiagoek tanta-krisia eragin dezaten.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak