Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Badakizu zenbat kaloria edaten dituzun?

Espainian egunero jaten diren kalorien ia %5 edari alkoholdunak dira

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2014ko abenduaren 30a
Img gintonic hd Irudia: lunamarina

Zientziaren arloan, gero eta kezka handiagoa dago “kalori likidoen” eragina gure gorputzaren pisuan. Ez da gauza bera, adibidez, fruta freskoa jatea, zuku moduan hartzea. Izan ere, nazioarteko adostasun argia dago, eta ez dira edari azukredunak gomendatzen obesitatea eta beste patologia batzuk izateko arriskuarekin duten loturagatik. Edonola ere, kontsumitu ohi ditugun “kaloria likidoen” artean, edari alkoholikoetatik datozenak nabarmentzen dira. Artikulu honek edari horiek ematen dituzten kaloriei buruzko zenbait gai jorratzen ditu.

Img gintonic 01
Irudia: lunamarina

Alkohola eta osasuna

Edari alkoholdunen kaloriak ez dira osasun-agintariak gehien kezkatzen dituztenak. Alkoholaren edukia begi-bistan dago. Gure organismoan duten alkoholak eragiten du, zalantzarik gabe, edari horiek osasun-galerarekin duten erlazioa. Osasunaren Mundu Erakundeak (OME), “Alkoholari eta osasunari buruzko munduko txostena” txostenean, zehazten du alkoholak 200 gaixotasun baino gehiago eragiten dituela eta “eguneroko edari bat bezain kontsumo baxua izateak minbizi-mota batzuen arriskua nabarmen handitzen duela”.

Zenbat kaloria hartzen dituzu edari alkoholdunetatik abiatuta?

Alkohola edari alkoholdunen kezkagarriena den arren, edari horiek ematen dituzten kaloriak gehitu egiten zaizkie, eta, beraz, irenstea lagungarria izan daiteke, epe luzera gure osasuna ez ezik, gizentasun-arriskua ere hobetu nahi badugu. Espainiako Nutrizioaren Fundazioaren txosten baten arabera, gure herrialdean egunero hartzen diren kalorien %4,9 alkoholetik datoz. Kopuru handia da, batez ere lekaleetatik hartzen den energiarekin alderatzen bada (%1,4).

Kaloriak edari alkoholdunetan

Bermut kopa batek sagar batek baino kaloria bikoitza du

Jarraian, gutxi gorabehera, edari alkoholdunak zenbat kaloria ematen dituzten zehazten da, CESNIDeko elikagaien konposizioaren taulatik hartutako datuen eta elikagaien konposizioaren beste taula batzuen arabera. Gutxi gorabeherako datuak dira; izan ere, edari batek ematen digun energia aldatu egin daiteke, ez bakarrik hartzen dugun kantitatearen arabera, baizik eta marka komertzialaren arabera, beste faktore batzuen artean. Edonola ere, datuek balio dute ideia bat emateko: ohiko kontsumoak dagoeneko hartu ohi duen energia kantitatea gehitzea.

  • Anis lehorra (kopa bat – 50 ml-): 133 Kcal.
  • Cava edo xanpaina (kopa bat – 100 ml-): 71 Kcal.
  • Garagardo ilehoria (banakako botila, 320 ml-koa, “ertaina”): 105 Kcal.
  • Garagardo iluna (banakako botila 320 ml, “ertaina”): 213 Kcal
  • Koktela (kopa bat – 100 ml-): 139 Kcal.
  • Koñac (kopa bat – 50 ml-): 117 Kcal.
  • Geneva (kopa bat – 50 ml-): 111 Kcal.
  • Likoreak (“txupitoa” – 40 ml -): 90 Kcal.
  • Moskatela (kopa bat – 50 ml -): 63 Kcal.
  • Pastak (“txupitoa” – 40 ml-): 106 Kcal.
  • Ron (kopa bat – 50 ml-): 117 Kcal.
  • Koska (edalontzi bat 150 ml-): 107 Kcal.
  • Sagardoa (edalontzi bat 135 ml-): 49 Kcal.
  • Tequila (“txupitoa” – 40 ml-): 106 Kcal.
  • Bermut (kopa bat – 100 ml-): 139 Kcal.
  • Ardo zuria (kopa bat – 100 ml-): 70 kcal.
  • Ardo beltza (kopa bat – 100 ml-): 63 kcal.
  • Vodka (kopa bat – 50 ml-): 117 Kcal.
  • Whisky (kopa bat – 50 ml-): 119 Kcal.

Kaloria horiek Espainiako populazioaren batez besteko energiarekin konparatzea komeni da: 2.000 Kcal inguru emakumeetan eta 2.500 Kcal inguru gizonezkoetan. Hala, ikusten dugu garagardo-botilatxo beltz batek gizonezkoen eta emakumezkoen kaloria-kontsumoaren ia% 10 estaltzen duela.

Lehenago lekaleak aipatu ditugunez, errebelatzailea izan daiteke jakin badakigula plater lentista batek (215 gramo) 187 Kcal ematen dituela, hau da, ardo zuriko bi kopek baino 47 Kcal gehiago. Nahiz eta egia den energia ez dela beti erabakigarria elikagai bat zein osasungarria den argitzeko (fruitu lehorrek energia asko dute, baina oso osasungarriak dira), gero eta gehiago dira kaloria likidoak asetzen ez dituztenak eta gizentasun-arriskuarekin lotzen direnak. Asetzean eragiten duen faktoreetako bat da jaten ditugun elikagaiek murtxikatzeko behar duten denbora, eta edariak ez dira batere egokiak. Zalantzarik gabe, gero eta gehiago jaten dugu sagarra bermut kopa bat baino. Adibide paradigmatikoa da, vermut-aren kaloriak (139 Kcal) ez baitira azkarrago “sartzen”.
aitzitik, etxadi batean daudenak bikoiztu egiten dira (68 Kcal).

Alkohola eta gehiegizko pisua

Gizentasunaren prebentziorako eta tratamendurako Espainiako kontsentsuak zehaztu zuen alkoholak energia-dentsitate handia duela, eta haren kontsumoa gose-sentsazioa areagotzearekin eta asetasun-mekanismoa gutxiago kontrolatzearekin lotu dela. Adostasun horrek, alkohol-kontsumoa eta obesitatea lotzen dituen proba argirik aurkitu ez bazuen ere, adierazi zuen “etanol-kontsumo altua mugatzea faktore horrek eragindako pisua prebenitzea ekar lezakeela”. Merezi du, nolanahi ere, Jordi Salas-Salvadó irakaslearen adierazpen batzuekin amaitzeko, EROSKI CONSUMErek egindako elkarrizketa batean adierazi zuenez, gorputz-pisua murrizteko behar diren kalorien beherapena, haragia, esneki osoak edo azukreak, baina baita alkoholdun edariak ere, gutxitu egin behar direla.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak