Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Badakizu zer hidratazio-maila duzun?

Edaten den ur-kantitatea nahikoa den jakiteko, zenbait seinale fisiko hartu behar dira kontuan, eta egiten den jarduera eta ingurunea kontuan hartu behar dira.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2014ko ekainaren 11
img_hidratacion fruta hd Irudia: Philippe Put

Hidratazio-maila zaintzeko behin eta berriz errepikatzea oso errepikaria dirudi, batez ere udako hilabeteetan. Hala ere, gai hori oso garrantzitsua da, eta errepikakorra izatea justifikatzen du. Hidratazio eskasaren ondorioz, ospitaleratze ugari izaten dira, baita heriotza asko ere, eta horietako asko saihets daitezke. Hurrengo artikuluak metodo bat ematen du hidratazio egokia egiten ari den jakiteko eta zenbat ur behar den azaltzeko, eta zergatik ez den dena ura hidratatzeko, ez deshidratatzeko bost ideia praktiko eskaintzeaz gain.

Img hidratacion fruta
Irudia: Philippe Put

Ura, beti eskura

Gogoan izan behar dugu egunean zehar nahikoa ur edan behar dugula, eta, hala ere, pertsonen% 70ek onartzen du Hidratazio eta Osasun Behatokiak (OHS) ez dituela bi litro hartzen egoera normaletan. Askok eseri egiten dira egarri diren edo janarien edo bestelako likidoen bidez hidratatzen diren. Batzuetan, egarri denean bakarrik edaten dute. Bi aukera horiek badituzte oinarriak, bakoitzak behar desberdinak baititu. Osasun- edo gaixotasun-egoeraren arabera, ura eta likidoak behar dira.

Edonola ere, garrantzitsua da arriskurik ez izateko ura eskuz hartzeko ohitura hartzea, batez ere, aparteko egoeretan: bero handiko egunetan, aparteko esfortzu fisikoa egiten denean, pertsona adingabea denean edo gaixorik dagoenean, gastroenteritisa edo sukarra dagoenean. Hori jakinda, norberak, bero-kolpearen kapitulu baten protagonista izan beharrik gabe, egunean zehar egiten dituen ura eta likidoak kantitate egokia lortzen badu, geldi daiteke.

Nola jakin ondo hidratatuta dagoen edo ez

Ur eta likido nahikoa edaten ari garen edo hidratazio egokia bermatzen duten ur askoko elikagaiak sartzen ditugun jakiteko, gernua zaindu behar dugu. Garrantzitsua da egiaztatzea, gutxienez, goizean lau aldiz egiten dugula soinua, eta, halaber, kolorea hori argia edo argia dela egiaztatu behar dela. Gernua horia edo ilunagoa bada, eta bitamina edo medikamentuak hartzen ari ez badira, ur gehiago hartu behar da egunean bost egunez, gutxienez lau aldiz txiza egin arte eta kolorea eta usaina galdu arte.

Gernua behatzean, norberaren errealitatearen kontzientzia gehitu behar da. Hau da, adinaren, pisuaren, altueraren, sexuaren eta bizi-motaren faktoreek baldintzatzen dute uraren gorputzak egiten duen erabilera, baita erritmoa mantentzeko behar duen hidratazio-eskaria ere. Oso pertsona aktiboa da, kaloria asko gastatzen dituena, ur gehiago behar du ongi hidratatua egoteko; bizimodu sedentarioa duen pertsona batek, baldintza atmosferikoetatik kanpo, askoz ere gutxiago beharko du.

Kontuan izan behar da deshidratazioaren lehen zeinua egarria dela, baina egarri horri ez zaiola kasurik egin behar, sentsazioa ahaztu eta deshidratazioari jarraitzen diola. Buruko mina eta nekea jasan ditzake, eta, beraz, bi baso ur edan beharko genituzke, badaezpada ere. Deshidratazioa larria bada, edo gorputza ahulagoa bada eta arreta falta gehiago ematen badu, takikardiak, hotzikarak, goragaleak eta konortea galtzea ere gerta daitezke. Hori, noski, saihestu egin behar da, baina komeni da jakitea mutur horretara iritsi eta neurriak har daitezkeela gerta ez dadin.

Zenbat ur behar den

Ur-kantitatea pertsonaren eta haren egoera fisikoen eta ingurumenekoen araberakoa da (adina, jarduera, tenperatura, etab.). ). Garrantzitsuena da ez ahaztea ura edan behar dela. Egunean zenbait edalontzi hartzen ohituta egoten dira, eta bi edo hiru litroko zifra mitikoa lortzen dute, irensten dutenak bost otorduetara edo edalontzi bat edatearen garrantzia, orduei pasatzen uzten dietelako eta egarria ez dutelako. Denek gainditu ahal izango dute gernuaren testa. Baina ura hartu behar da eguneroko bizitzan. Eguna hasteko ohitura ona edalontzi handi bat eta fruta-pieza bat edatea da. Horrela, keinu erraz horrekin hidratazio oinarri ona bermatzen da.

Ohiko bizimodua, giroa eta eguneroko jarduera aldatzen badira, ur-premia ere aldatu egingo da; horregatik, erne egon beharko da. Eta ez geure buruaz bakarrik, baita inguruan ditugun pertsonez ere (haurrak eta adinekoak), ohiturak aldatzeko eta berriak hartzeko gaitasun gutxiago baitute. Normala da aldaketekin likidoak hartzeko beharra handitzea, eta hori aitzakia ona da fruta, barazki eta prestakin freskagarrien kontsumoa areagotzeko. Zopak zaporedun likido gehiago hartzeko modu bat dira, eta, udan, zopa hotzak, fruta-irabiakiak, fruta-zopak edo gazpatxo egin berria eta ongi freskoa eskaini ahal zaie.

Hidratazioa, dena ez da ura

Ura ez dela hidratazio-iturri bakarra bere aurrealdea begiratuz gero, deshidratazioa baino hobeto ulertzen da. Deshidratazio-atal bat izan daiteke, ura galtzen delako edo elektrolitoak galtzen direlako (batez ere, sodioa). Ura galtzearen ondoriozko deshidratazioa intsolazio baten, sukar-kapitulu baten, gastroenteritis kasu baten edo egarri ez izatearen ondorio izaten da. Ez da behar bezala hidratatuko, nahikoa ur eta behar adina likido ez hartzeagatik. Hidratazioaren kalkuluan ere huts egin daiteke, gatz mineralak eta sodioa galdu gabe. Ez du horrelakorik gertatu behar, gastroenteritisa izan ezean edo muturreko bero edo hotzetan lan egiten bada, edo nahastu egiten da eta ez zaio erantzuten ariketa fisikoa egitean.

Hidratatzen laguntzen duten bost keinu

  • 1. Hasi eguna urez betetako edalontzi batekin eta deitu ur-botilatxo bat. Zure ohituren arabera, eraman zurekin eta edan egunean zehar, edo utzi etxean, eta gogoratu amaitzeko, ohera joan aurretik.
  • 2. Udan, egunean bi fruta jan, barazki errazio bat egosi (plater edo guarnizio gisa) eta barazki gordin gordinak.
  • 3. Ezarri atseden hartzeko unea, baso bat ur edanda.
  • 4. Aukeratu edari naturalak azukredun edariak baino lehen, eta infusioak kafea baino hobe.
  • 5. Hausnartu botilako ura erabiltzea komeni den, pitxer iragazlea erosi edo iturrian iragazki bat jarri. Agian, horrela, kontzientzia eta afinitate handiagoa hartuko du ura edateak.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak