Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Bakailao ajoarriero kurruskaria ogi-mami gainean

Img 125119 g
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 0 kcal
Errazio-kopurua 4

Prestaketa

Bakailaoa ur ugariz beratzen jarriko dugu, garbitu egingo dugu eta gauez bakarrik izango dugu. Garbitu ondoren, ur pixka bat atera eta apurrak estaltzeko zapi bat busti.

Goizean, probatu egiten dugu, eta, gezatuta badago, uretatik atera eta gorde arte gordetzen dugu. Ogi-mamiak mugitu, tapatu, eta zapi lehorra badago, berriz hezetu, kozinatu arte.

Ogietan egiten hasiko gara. Normalean, ogi-mamiak arkume-gantzarekin edo gantzarekin egiten ziren. Errezeta honetan oliba-olioa erabiliko dugu. Hiruzpalau koilarakada olio jarriko ditugu, eta bi tipula finetako bat xehatuko dugu, hau da, zatitxo txiki-txikitan, bi baratxuri-ale eta zati txiki-txikitan. Tipula garden dagoenean, bakailao xehatutik 50 g inguru zati txikitan jarriko dugu (su ertain-baxua, erre ez dadin), ogiak gehitu eta pazientziaz landuko ditugu, ohi bezala. Ogiak daudenean, gorde.

Tipula eraztun finetan moztu eta oliotan frijitu, puntu kurruskaria lortzeko (txipekin, azkenean erantsiko ditugu). Suzko eltze bat jartzen dugu gainerako baratxuriekin, orain laminatuta, ikus daitezen. Gorrituta daudenean, bota bakailaoa 2 zentimetroko zatietan.

Bakailaoak kolore pixka bat hartzen duenean, arrautza osoak edo irabiakiak bota eta nahaskia egiten da. Zerbitzatzeko pixka bat behar izanez gero, esne-gain likido pixka bat gehitu, zukutsua izaten jarrai dezan.

Platerak muntatzeko orduan, ogi-mami bat jarri, eta, nahi izanez gero, moldeko molde batekin, nahaskia, tipula kurruskaria eta txip hautsiak nahastuz. Perrexil pixka batekin zerbitzatu gainean.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
0 0g 0g 0g 0g
0% 0% 0% 0% 0%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.