Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Baraurik korrika egitea: mitoak eta egiak

Batzuetan, ez da egokiena goizeko lehen orduan sabela hutsik dagoela korrika egitea. Jakin ezazu zein kasutan izan daitekeen onuragarria

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2020ko uztailaren 22a
correr mujer ayunas Irudia: RoonZ-nl

Zapatilak jantzi eta lasterketa bat egin dezaket gosaldu aurretik, eguneko lehen mokadua gorputzean sartu gabe? Baraurik korrika egin afizionatuen eta runner eremuko espezialisten artean eztabaida gehien sortu duen gaietako bat da. Praktika hau, Afrikako txirrindulari profesionalengandik inportatua, jarraitzaileak eta aurkariak ditu, eta horren inguruan hainbat mito eta egia sortu dira, eta merezi du horiek ezagutzea ezusteko desatseginak saihesteko. Spoilerra: kirolari amateurrak eta prestakuntza gutxikoak, abstenitzea hobe. Kontua baino gehiago izatea ere ez da kontua.

Korrika egitera ateratzea ariketa osasungarri, seguru eta ekonomikoenetako bat da. Kaloria gehien kontsumitzen dituzten jarduera fisikoetako bat da, eta hankak, izterrak eta gluteoak lantzeko jarduera eraginkorrenetako bat. Bizkarra behar bezala jartzen eta besoak, sorbaldak eta abdominalak indartzen ere laguntzen du. Gainera, bihotza eta arnas aparatua indartzen ditu, artikulazioak sendotzen ditu (muskuluak, lotailuak eta tendoiak), apetitua erregulatzen du, gaueko atsedenaren kalitatea hobetzen du, antsietatea murrizten du eta ongizate-sentsazioa sortzen du. Urte gutxiren buruan gure herrialdeko kirol ezagunenetako bat bihurtzeko osasun-arrazoiak, adin guztietako milaka jarraitzaile dituena.

Aspalditik, zale batzuek jarduera hori goizeko lehen orduan egitea erabaki dute, lo egin ondoren eta urdaila hutsik dagoela. Sortzen diren galderak ezinbestekoak dira: osasuntsua da baraurik korrika egitea? osasunerako arriskurik dakar? zentzurik badu?

Noiz komeni da baraurik korrika egitea?

Lehenik eta behin, jarduera hori zertan datzan zehaztu behar dugu. Baraurik korrika egiteak eguneko lehen orduan entrenatzea eskatzen du, gosaldu gabe. Gainera, lasterketak intentsitate apaletik ertainera bitartekoa izan behar du (ariketa bizia zainduta dago), eta ez du 45 minutu baino gehiago iraun behar.

Denak du azalpen bat. Gauez, gure gorputzeko azukre-erreserba (glukogenoa) bete egiten da, eta odolak gantz-azido gehiago ditu. Horrela, eguneko lehen saio honetan ariketa fisikoa egitean (beti arina, leuna, ez oso oldarkorra), koipe gehiago erretzen dugu. “Ohiko kondizioetan egiten den ariketa (karbohidratoak irentsi ondoren) eta baraurik egiten dena alderatuz gero, pisu galera bera lortzen da, nahiz eta baraurik egiten den ariketa gantz gehiago galtzen laguntzen duen”, esan du Aitor Sánchez dietista-nutrizionistak Mi Dieta Cojea blogean.

baraurik korrika egin
Irudia: IrakasleaGarestia

Gainera, maiz entrenatzen duten kirolariekin egindako zenbait ikerketak erakutsi dute entrenamendu osteko indarberritzea azkarragoa dela baraurik, eta gorputz-osaera hobetu dela (gorputzaren gantz-zatia murriztu eta muskulu-masa mantendu egiten da).

Hala ere, adituak bat datoz esatean gorputzean gasolinarik gabe kirola egitea —batez ere egunero eta etengabe kirola egiten ez bada— ez dela egokiena. “Barauaren testuingurua ez da nutrizioaren ikuspegitik egokiena epe luzeko entrenamendu-plana egiteko, eta, gainera, errendimendua arriskuan jar dezake denbora luzez egiten bada”, dio Sánchezek.

Kirolari profesionalen kasuan, gauza aldatu egiten da. “Baraurik entrenatzea entrenamendu-eredu bat izan daiteke, gehiegizko esfortzura eta energia-optimizaziora bideratutako egokitzapen fisiologikora bideratua”, azaldu du nutrizioko aditu horrek. Baina zoroarena egin gabe: ariketak arina edo ertaina izan behar du beti, eta karbohidratoak hartu behar dira aurreko gauean.

Baraurik korrika egiteari buruz gehien entzundako esaldiak

Praktika mota horri buruzko hiri-legenda asko dago. Batzuek gurtzen dute, beste batzuek ez dute hari buruz hitz egin nahi. Ikus dezagun baieztapen batzuk doakoak diren eta sendotasun zientifikorik ez duten edo, aitzitik, sendotasun sendorik duten.

  • “Baraurik korrika egiteak argalago egiten du”. Ez dago frogatuta hori horrela denik. Izan ere, ariketa egin ondoren, ohikoa baino gose handiagoa izaten da, eta gorputzak lasterketan galdu dituen elikagai guztiak konpentsatuko ditu gosarian. Gainera, gantzak erretzeak ez du esan nahi argaltzen denik.
  • “Batzuk baraurik korrika eginez gero, muskulu-masa galduko duzu”. Beste mito bat.' Gure dietak proteina-ekarpen egokia badu eta normokalorikoa bada (gure pisua mantendu edo kontrolatzeko egokia da), muskulu-masa galtzeko arriskurik ez dago. Bai, muskulua gal dezakegu dieta hipokalorikoa edo kaloria gutxikoa eginez gero. Pertsonaren gantz-portzentajea oso txikia bada, aukera hori egon liteke.
  • ipv“Baraurik korrika egitea osasunerako arriskua da”. Kasu batzuetan, hala izan daiteke. Jarduera fisiko zorrotz batera ohituta ez dagoenak eta ariketaren intentsitatea kontrolatzen ez dakienak, metatutako karbohidrato-erreserba urriak erabiltzera behartu dezake gorputza. Ondorioak arriskutsuak dira: hipogluzemia izateko arriskua, zorabioak, zorabioa, goragalea, oka egitea, deshidratazioa, beherakoak eta abar areagotzen dira.
  • ipv“Baraurik korrika egiteak lasterketako eraginkortasuna hobetuko du”. Kirolariaren profilaren araberakoa izango da. Prestakuntza gutxiko edo esperientzia gutxiko lasterkari amateurrentzat, ez du zentzurik eta ez da gomendagarria. Atleta profesionalen edo entrenamendu-maila handiko kirolarien kasuan, eraginkortasuna hobetu daiteke, baldin eta egingo duten ariketa iraupen luzekoa eta oso intentsitate txikikoa bada; izan ere, energia-iturri gisa gantzak kontsumitzeak muskulu-glukogenoa aurreztea ahalbidetzen du. Nolanahi ere, inoiz ez da gomendatzen lehiaketa bat baino lehen egitea.

Etiquetas:

barau korrika egin

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak