Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Barazkiak haurren dietan sartzeko errezeta paregabeak

Haurrek barazkiak jaten dituztela, ez da zertan eguneroko drama bihurtu. Barazkiak funtsezkoak diren hiru plater erraz proposatzen dizkizugu. Izugarri gustatuko zaizkie

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Larunbata, 2020ko maiatzaren 09a

Barazkiak jatea funtsezkoa da gure elikadurarako, are gehiago konfinamendu-egun hauetan, horietan jarduera fisiko gutxiago egiten baitugu eta aisialdi sedentario gehiago pasatzen baitugu. Etxeko txikientzat ere balio du horrek.’ Arazoa da, oro har, horrelako elikagaiak ez direla izaten gustukoenak, eta plater bati aurre egitea amesgaizto bihur daitekeela. Haurrek jaten duten bitartean dibertitzeko modua aurkitzea da gakoa, eta, pixkanaka, menuan zapore berriak sartzea. Barazki ultraizoztuekin egindako hiru errezeta horiek erronka posible dela erakusten dute. Seguru asmatuko duzu.

Barazkiak funtsezko elikagaietako bat dira txikienentzat, ondo hazi eta garatzeko beharrezkoak diren mantenugai-kantitate handiak baitituzte. Hala ere, eguneroko borroka nekagarrienetako bat, gure seme-alabekin, etxean barazki-plater baten aurrean lehiatzen direnean iristen da. Errealitate hori ia familia guztietan errepikatzen da.

Baina haurrek barazkiak jateko formula ez da dirudien bezain zaila. Ondo pasatzeko modua aurkitu besterik ez dugu egin behar. Adibidez, eskatu afaria zurekin egiteko. Une egokia da haiek ikasi eta parte hartzeko. Gainera, beraiek egindakoa probatzeko gogo handiagoa izan dezaten sustatuko dugu. Bestalde, eta begien bistakoa den arren, platerean aurkezten ditugun barazkiek ondo jakin behar dute. Askotan, bigarren mailan sartzen ditugu, eta arreta handiagoa jartzen diegu menuaren proteinei. Egokiena elikagai guztiak berdin aurkeztea da. Beste ideia bat: txikienen artean errefusa gehien eragiten duten barazkiak beste zapore batzuen artean kamuflatu ditzakegu, horrela beren dietan sartzeko.

Post honetan, hiru errezeta bikain proposatzen dizkizugu. Seguru asko, erraz egin ditzakegu barazki ultraizoztuak erabiliz. Produktu osasungarriak dira, heltzen direnean biltzen baitira eta beren mantenugai eta bitamina guztiak ezin hobeki gordetzen baitituzte.

Oilasko- eta barazki-nugget-ak

  • Osagaiak: barazki ultraizoztuen menestra, arrautza bat, 250 g oilasko-haragi xehatua, tipula-gatzaren koilarakadatxo bat, herriko ogiaren bi mami (trinkoa), gatza eta piperbeltza.

Prestaketa

  • Lehenik eta behin, sartu menestra lapiko batean eta irakin 5 minutuz. Ondoren, irabiagailuan sartu, arrautzaren ondoan, eta nahastu, purea lortu arte. Oilasko xehatua eta tipula-gatza bota, eta dena sardexka batekin nahastu, osagaiak ondo loditu arte.
  • Orain, ebakitzeko taula baten gainean, ogi-mamien geruza bat zabalduko dugu masa bat balitz bezala, eta gatza eta piperbeltza emango diogu. Horren gainean, oilasko-nahasketa zabaldu, eta hatz lodi batez utzi, gutxi gorabehera, eta beste mami-geruza bat jarri, enpanada bat balitz bezala. Mozteko, forma dibertigarriko gaileta-ebakitzaileak erabil ditzakegu.
  • Eraman nugget-ak labean pixka bat bustita olio, itsasgaitza edo laberako papera duen ontzira, eta utzi labean 200 ºC-tan aurrez berotuta 15 minutuz, oilaskoa ondo egosi dadin.
  • Zerbitzatzean, ilar-hummusarekin (eta, hala, beste barazki berri bat sartuko dugu) edo ohiko kétchupa erabil dezakegu. Kontua da haurrak ondo pasatzea, eta errezetak atentzioa ematea.

Brokoli eta gazta freskozko muffinak

Errezeta erraz, osasungarri eta dibertigarria, txikienek merezi dutena izan dezaten. Brokoli ultraizoztuak elikadura ona izateko lana errazten du, eta osasun-arazoak saihesten laguntzen du.

  • Osagaiak: 300 g brokoli ultraizoztu, 120 g gazta fresko, hiru arrautza, 90 g oliba-olio birrindu, koilarakadatxo bat bikarbonato, hainbat hazi (mitxoleta, pipak, sesamoa…).

Prestaketa

  • Lehenik eta behin, berotu labea 180 °C-an. Aldi berean, brokolia bota eta irakiten jarri. Bost minutu inguru igaro ondoren, atera eta ur hotzetan bainatuko dugu, egosketa hautsi eta bitaminak eta mineralak bizirik mantentzeko. Sardexka edo sukaldeko robot baten laguntzaz xehatzen dugu; ez dago oso fin gelditu beharrik.
  • Orain, bol bat hartu eta gazta freskoa, ogi birrindua, koilarakada bat oliba-olio, koilarakada erdi bikarbonato eta brokolia botako ditugu. Irabiagailuari lagunduko diogu dena oso ondo nahasteko. Arrautzak gehitu eta ondo nahastu.
  • Ondoren, izozki-koilara baten edo zopa-koilara baten laguntzaz, kantitate bera botatzen dugu magdalena-moldeetan. Guztiak beteta ditugunean, hautseztatu haziak eta sartu labean 30 minutuz 180 °C-tan (barrutik ondo egosita daudela ziurtatzeko, egin klik brotxeta-makila batekin, garbi atera arte).

Kalabazin-minipizzak

Zer moduz pizzan barazkiak sartzen baditugu, gustukoenetako bat? Eta izen arraroa eta desberdina jartzen badiogu, barazkiak inoiz izendatu gabe? Pizza berdeak, pizza estralurtarrak… Errezeta honen beste abantaila bat da eskuekin jan daitekeela, eta hori mesedegarria da haurrez ari bagara.

  • Osagaiak: (zortzi minipizparentzat) 220 ml ur epel, 6 g legamia lehor, 350 g irin (normala edo pizza / indar-pizza eta gozogintzarako pizza), gatza, 200 g kalabazin ultraizoztu, 200 g espinaka ultraizoztu, 100 g gazta parmesano, 50 g mozzarella birrindua eta albaka.

Prestaketa

  • Lehenik eta behin masa egin behar dugu; beraz, 220 ml ur epeletan disolbatuko dugu legamia. Beste ontzi handi batean, jarri irina 6 g gatzarekin, eta gehitu ura legamia disolbatuta duela. Ondo eragin, osagai guztiak behar bezala integratuta egon arte. Orea film-paperez estali, eta gutxienez ordubetez utzi. (Orea prestatzea une dibertigarria da sukaldean zikintzeko, eta hori zoratu egiten da haurrekin). Nahi izanez gero, barazki gehiago sar ditzakegu, baseak ere osagai horiek izan ditzan.
  • Gure orea egonean dagoen bitartean, erregosi barazki ultraizoztuak zuzenean eltzean, moztuta eta prestatzeko prest etortzen baitira.
  • Txikitu barazkiak, purea lortu arte. Gure masaren atseden-ordua igaro ondoren, zatiak hartu eta luzatu egingo ditugu, arrabola eta irina erabiliz bankadaren gainean, eta zati bakoitzaren gainean betegarriaren koilarakada bat jarriko dugu, gaztaz estalia. Labera eramateko ordua da, 200 °C-tan egongo baita 8-9 minutuz.
ASEVEC

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak