Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Barazkiak kontsumitzeak gaixotasunak izateko arriskua murrizten du

Eguneroko dietan barazki gehiago sartzeak 1,7 milioi lagun salba ditzake urtero, OMEren arabera

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2016ko urriaren 06a

Osasunarentzat onuragarria da barazkiak egunero jatea. Zehazki, Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) egunero bost fruta eta barazki anoa hartzea gomendatzen du, gaixotasun kardiobaskularrak, obesitatea, helduaren diabetesa eta minbizi-mota batzuk prebenitzeko. Izan ere, organismo beraren datuen arabera, fruta eta barazki gutxi hartzeak munduko urdail-hesteetako minbizien %19 eragiten du, kardiopatia iskemikoen %31 eta garuneko hodietako istripuen %11. Baina kopuru horiek saihestu egin daitezke biztanleriaren ohiturak aldatuz. Horrela, urtean 1,7 milioi pertsona inguru salbatuko lirateke. Artikulu honetan, osasuna dietarekin nola zaindu gogoratzen da, batez ere barazki izoztuekin, eta begetalek zorionean duten papera.

Irudia: belchonock

Osasuna zaintzea dieta bidez

Elikadura ez oso osasungarriak, tabakoak edo jarduera fisiko eskasak zuzenean eragiten diote pertsonen osasunari. Hori dela eta, elikadura zaintzeak eta eguneroko dietan berdura izoztuak sartzeak erabat egiaztatutako onurak ekartzen ditu, mineral, bitamina eta herdoilaren aurkako beste zenbait eduki, osasuna babesten dutenak eta gaixotasunak prebenitzen dituztenak.

Berdura izoztuek %90 ura dute, eta horrek ezinbesteko egiten ditu eguneroko bizitzarako. Izan ere, organismoak barrutik eta kanpotik zaintzeko elikagai perfektua izateaz gain, giltzurrunaren ohiko jarduera errazten du. Gainera, kaloria gutxi eta gantz gutxi izateak babesten laguntzen du.diabeteshelduaroan.

Barazkien eguneroko kontsumoa areagotuz, bihotzarekin lotutako gaixotasunak ere saihets daitezke. Odol-zirkulazio ona errazten dute, eta horrek arazo baskularrak saihesten laguntzen du. Potasioaren maila altuak, gainera, tentsio arterial normalaren maila mantentzen laguntzen du, eta bitamina ugari eta bitamina eta zenbait substantzia antioxidatzaile eta flavonak ematen ditu. Bestalde, zuntz ugari duenez, hesteetako igarotzeari laguntzen dio, eta, ondorioz, hantura-fenomenoak garatzeko aukerak murrizten ditu.

Berdura izoztuak kontsumitzeko alderdi positiboenetako bat da:freskoen bitamina eta mineralen eduki berbera dute. Zenbaitetan, edukia handiagoa izan daitekeizan ere, barazki freskoek denbora ematen dute kontsumitzailearengana iristeko, eta baliteke galera bitamina-batzuk izatea. Produktuaren kalitatea lortzen da bilketa-unean bidezko prozesatuak direlako. Gainera, urte osoan daude eskuragarri, eta hori produktu bakarra da nutrizioan eta gastronomian.

Landareek zoriontsuago egiten gaituzte

Queensland-eko (Australia) eta Warwick (Erresuma Batua) unibertsitateetako ikertzaileek berriki egindako azterketa baten ondoren, ondorioztatu da fruta eta barazki gehiago kontsumitzeak nabarmen areagotu dezakeela pertsonen zorion-maila.

Egun berean berdurak hartzea da egokiena. Batzuek potasio gehiago izaten dute, beste batzuek A probitamina gehiago, beste batzuek C bitamina gehiago, beste zuntz gehiago… Eguneko 400 gramoetatik, kontsumoa ahalik eta bariatuena da otordu guztietan.

Erosketa egitean ohitura jakin batzuk aldatzeaz gain, eta elikagai osasungarriak aukeratzeaz gain, bizimodu osasungarria izateko funtsezko beste alderdi bat elikagai horiek prestatzeko modua da. Prestatzean, teknikarik osasungarrienak lurrunetan egostea, salteatzea, erretzea eta parrillan prestatzea dira.

Sociedad Española de Fabricadores Izoztos (ASEVEC) izeneko Espainiako Landareen Fabrikatzaileen Elkarteak (ASEVEC) Interneteko gune bat du, barazki izoztuak sakon eta zehaztasunez ezagutzeko. Barazki izoztuen ekoizpen-prozesua, barietate ezberdinak jasotzen dituzten Espainiako eremuak, osasunari buruzko aholkuak eta plater gozo-gozoak egiteko sukaldean tratamendu eta erabilera onena izan duten eremuak ikus daitezke.

Etiquetas:

barazkiak izoztu

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

ASEVEC

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak