Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Barazkiak prestatzeko hainbat modu eta horien eragina nutrizio balioan

Adituen iritziz, ez dugu behar adina barazki hartzen...

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2001eko urriaren 22a


Barazkiak bitaminatan, mineraletan, uretan, zuntzean eta gai antioxidatzailetan aberatsak diren elikagaiak dira, eta horiek
ezinbestekoak
dira gure organismoak ongi funtziona dezan. Hala ere, Espainiako populazioaren elikadura-ohiturei buruz
EINek (Instituto Nacionalde Estadística) eta MAPAk (Nekazaritza,
Arrantza eta Elikadura Ministerioa) egin

dituzten azterketen arabera, ez gara iristen elikagai horiek
kontsumitzeko gomendioetara, “dieta-irizpide orekatuen” arabera.

Dieta orekatuak egunero barazkiak eta barazkiak sartzea gomendatzen du, lehen plater gisa
ez bada, edo bigarren plateren osagarri gisa,
bai bazkarian bai afarian.

Gainera, komeni da egunero barazki gordinen anoa hartzea, entsaladetan, horrela aprobetxatzen
baitira elikagai guztiak (uretan
edo gantz-ingurune batean egosita; olioa, gurina…), eta, ondorioz, haien bitamina asko
suntsitu egiten dira.

Barazkiak prestatzeko hainbat modu eta horien eragina nutrizio balioan

Barazki erreak: Teknika horrek zaporea areagotzen du, baina bitaminen
%25 inguru galtzen da (uretan egosita baino gehiago).
Plantxan ondo geratzen dira barazkiak pixka bat mamitsuak (berenjena, kalabazina),
perretxikoak eta txanpinoiak. Pieza ondu, olioarekin igurtzi eta
plantxan jarri. Beroa elikaduraren barrura errazago pasatzeko, zehar-ebakiak
egin daitezke.
Barazki horiek labean ere egin daitezke. Osorik
ez dira gutxiago lehortzen, baina zatituta, denbora gutxiago behar da egosteko. Oliorik
gabe egin daiteke, elikagaia beroari eusten dion paper batean bilduta.– Oinarrizko
osagaiak: Aukeratu piperrak, tomateak, berenak, kalabazina,
tipula edo porrua.– Osagai
gehigarriak: Patata, oliba-olioa, gatza.–
Ongailuak: Piperbeltza, piperrauts gozoa, oreganoa, baratxuria… Barazki
frijituak: Frijituak, arrautza-irinetan pasatuak edo birrineztatuak, frijitutako olioaren zati bat xurgatzen
dute. Beste sukaldaritza-teknika batzuekin egindako
jakiak baino kalorikoagoak dira, baita jateko zailagoak ere. Barazki egosiak
eta egosita (uretan egostea): Barazkiak prestatzean bitamina- eta gatz mineralen
galera almaxoa murrizteko, komeni da:
Ahalik eta ur gutxien erabili,
barazkiak uretara irakiten dagoenean gehitu, barazkiak eta barazkiak gutxi egosita utzi (dentea)
eta zati handitan egosi;
egosi ondoren,
ez utzi egosketa-uretan likido hori kontsumitu behar ez bada; egoste-ura erabili zopak edo salda edo jaki txiki-txikiak egiteko; eta, azkenik, bota ozpin-olioa (limoia).

Jaki horien zaporea hobeto
gordetzen duten jaki xeheak dira.
Barazkiak entsaladan: Horrela aprobetxatzen dira ondoen mantenugai
guztiak, beroaren ondorioz, bitaminasetako asko suntsitzen baitira.

Barazkiak purean: Kontuan hartu behar da ez dela gauza bera
pasa-puretik edo txinotik pasatzea eta birrintzea, azken une horretan
zuntza platerean geratzen baita, nahiz eta birrindu.

 

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak