Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Barazkiak prestatzeko hainbat modu eta horien eragina nutrizio balioan

Adituen iritziz, ez dugu behar adina barazki hartzen...
Egilea: EROSKI Consumer 2001-ko urriak 22

Barazkiak bitaminatan, mineraletan, uretan, zuntzean eta gai antioxidatzailetan aberatsak diren elikagaiak dira, eta horiek ezinbestekoak dira gure organismoak ongi funtziona dezan. Hala ere, Espainiako populazioaren elikadura-ohiturei buruz EINek (Instituto Nacionalde Estadística) eta MAPAk (Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura Ministerioa) egin

dituzten azterketen arabera, ez gara iristen elikagai horiek kontsumitzeko gomendioetara, “dieta-irizpide orekatuen” arabera.

Dieta orekatuak egunero barazkiak eta barazkiak sartzea gomendatzen du, lehen plater gisa ez bada, edo bigarren plateren osagarri gisa, bai bazkarian bai afarian.

Gainera, komeni da egunero barazki gordinen anoa hartzea, entsaladetan, horrela aprobetxatzen baitira elikagai guztiak (uretan edo gantz-ingurune batean egosita; olioa, gurina…), eta, ondorioz, haien bitamina asko suntsitu egiten dira.

Barazkiak prestatzeko hainbat modu eta horien eragina nutrizio balioan

Barazki erreak: Teknika horrek zaporea areagotzen du, baina bitaminen %25 inguru galtzen da (uretan egosita baino gehiago). Plantxan ondo geratzen dira barazkiak pixka bat mamitsuak (berenjena, kalabazina), perretxikoak eta txanpinoiak. Pieza ondu, olioarekin igurtzi eta plantxan jarri. Beroa elikaduraren barrura errazago pasatzeko, zehar-ebakiak egin daitezke. Barazki horiek labean ere egin daitezke. Osorik ez dira gutxiago lehortzen, baina zatituta, denbora gutxiago behar da egosteko. Oliorik gabe egin daiteke, elikagaia beroari eusten dion paper batean bilduta.– Oinarrizko osagaiak: Aukeratu piperrak, tomateak, berenak, kalabazina, tipula edo porrua.– Osagai gehigarriak: Patata, oliba-olioa, gatza.– Ongailuak: Piperbeltza, piperrauts gozoa, oreganoa, baratxuria… Barazki frijituak: Frijituak, arrautza-irinetan pasatuak edo birrineztatuak, frijitutako olioaren zati bat xurgatzen dute. Beste sukaldaritza-teknika batzuekin egindako jakiak baino kalorikoagoak dira, baita jateko zailagoak ere. Barazki egosiak eta egosita (uretan egostea): Barazkiak prestatzean bitamina- eta gatz mineralen galera almaxoa murrizteko, komeni da: Ahalik eta ur gutxien erabili, barazkiak uretara irakiten dagoenean gehitu, barazkiak eta barazkiak gutxi egosita utzi (dentea) eta zati handitan egosi; egosi ondoren, ez utzi egosketa-uretan likido hori kontsumitu behar ez bada; egoste-ura erabili zopak edo salda edo jaki txiki-txikiak egiteko; eta, azkenik, bota ozpin-olioa (limoia).

Jaki horien zaporea hobeto gordetzen duten jaki xeheak dira. Barazkiak entsaladan: Horrela aprobetxatzen dira ondoen mantenugai guztiak, beroaren ondorioz, bitaminasetako asko suntsitzen baitira.

Barazkiak purean: Kontuan hartu behar da ez dela gauza bera pasa-puretik edo txinotik pasatzea eta birrintzea, azken une horretan zuntza platerean geratzen baita, nahiz eta birrindu.