Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Bartzelonako Unibertsitateko ikerketa batek izozkiak postre eta askari gisa elikatzearen alde egin du

Esne baseko izozkia kaltzio eta proteinen ekarpen nutrizionalagatik nabarmentzen da
Egilea: mediatrader 2004-ko uztailak 28

Bartzelonako Unibertsitateko nutrizionistek azterlan bat aurkeztu dute, izozkiaren “gezurrezko mito” batzuk agerian uzten dituena, hala nola loditu egiten duela edo gozoki bat dela. Izan ere, esaten dute esne-oinarriko izozkiak, kaltzioaren eta proteinen nutrizio-ekarpena dela eta, postre eta askari gisa sar daitezkeela dietan.

Lan hori Bartzelonako Unibertsitateko Farmazia Fakultateko Bromatologia eta Nutrizioko katedradun Abel Marinék eta zentro horretako Bromatologia eta Nutrizioko irakasle titular Teresa Vecino irakasleak egin dute, eta argi uzten du izozkia noizbehinkako postrea izan daitekeela, balio kalorikoari dagokionez, esnekien eta gozogintzako beste produktu batzuen artean, eta ohiko konbinazioa.

Azterlanaren arabera, esne-oinarriko izozkiek 150 eta 250 kilokaloria bitarteko batez besteko balio kalorikoa dute; proteina-edukia, kasuren batean, %5era iristen da, esnearen antzekoa.

Kaltzio-iturria

Txostena aurkeztean, Vecino azaldu zuenez, “izozkien gantzak funtsean esnearenak edo landareenak dira”, eta kaltzio iturri egokitzat har daitezke, bereziki esnearenak, 100 gramo bakoitzeko 148 miligramo batez beste. Gehitu duenez, 100 g izozki egunero hartzea komeni den kalorien %5 eta %12 artean egon daiteke, kaltzio irenstearen %10 eta %19 artean, eta helduei eta adinekoei gomendatutako eguneko proteina-kopuruaren %6 eta %7 artean.

Dietan sartzeari dagokionez, Vecino adierazi zuen izozkiak aukera ona izan daitezkeela postrerako, baldin eta gainerako otorduetan barazkiak nagusi badira, “baina ez du frutaren ordezko izan behar, hori baita, nutrizioaren ikuspegitik, aukeratzeko azkenburukoa”.

Askarian, “esne baseko izozki batek galletak dituen edalontzi batek edo magdalena-errazio batek baino kaloria gutxiago ematen ditu, kaltzioa ematen duelako abantailarekin”, azpimarratu zuen adituak.

Dietan sartzea

Bestalde, Abel Marinék azaldu zuen izozkien energia-edukia ertaina dela, eta ez dela gauza bera izozki bat dietari eranstea eta bertan sartzea. Gainera, esan zuen elikagai horrek “mantenugai interesgarriak ematen dituela, hala nola balio biologiko handiko proteinak, kaltzioa eta B2 bitamina”.

Nutrizionistak gehitu zuen azukre-kantitatea guztiz onargarria dela dieta egoki batean, ahoko higiene onarekin ez dela beste batzuk baino txantxar gehiago sortzen dituen elikagaia, ez dela “bereziki kolesterol-iturri”, eta ahoan berotzean ez duela eragin narritagarririk.

Azkenik, adierazi zuen izozkia urdailera iristen denean gorputzeko tenperatura baino gradu gutxi batzuk beherago besterik ez duela, eta diabetikoek har dezaketela, “baldin eta medikuak kontrolatutako dietan sartzen bada”.