Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Basoko frutak: osasungarriak, baina ez miragarriak

Basoko frutak herdoilaren aurkakoak dira eta propietate osasungarriak dituzte, baina ez dira beste fruitu batzuk baino magikoak eta hobeak.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2014ko azaroaren 05a

Fruta kontsumitzea beti da gomendagarria. Gure gorputzean ondorio positiboak eragiten ditu egunero, eta gaixotasun kroniko ugaritatik babesten gaitu. Erreferentziazko erakundeek gomendatzen dute egunean gutxienez hiru errazio fruta hartzea, baina ez dute enfasirik egiten. Hala ere, oso ohikoa da zenbait ingurunetan fruta batzuk beste batzuk baino gomendagarriagoak izatea. Basoko frutak, gehienetan, hauteskundeetako zerrendan agertzen dira, eta, beraz, komeni da egiaztatzea baieztapen horiek sostengu zientifiko sendoa duten. Hurrengo artikuluak erakusten ditu erakutsitako ezaugarriak.

Img frutos bosque ant 01
Irudia: Valentyn _ Volkov

Basoko frutak, gozagarriak izateaz gain, C bitaminaren eta zuntz dietetikoaren iturri garrantzitsuak dira, beste elikagai askoren artean. Duela urte batzuetatik badakigu, gainera, antioxidatzaile gehien dituzten elikagaien zerrendetako buru direla. Era berean, zenbait ikerketak iradoki zuten antioxidatzaileek gaixotasun batzuei aurrea hartzeko gaitasuna izan zezaketela, eta, beraz, antioxidatzailedun gehigarrien salmentak eta basoaren fruituak nabarmen handitu direla. Hala ere, giza elikaduran ebidentzia zientifikoak ez dira beti elikagai edo elikagai baten ospearen eskutik joaten.

Basoko frutak, antioxidatzaile ugari dituztenak

Basoko frutak antioxidatzaile-iturri garrantzitsua zirela erakutsi zuten ikerketen artean, 2006ko uztailean Bente Halvorsen doktoreak eta American Journal of Clinical Nutrition aldizkariak kolaboratzaileak argitaratu zituzten. Ikertzaile horiek, Osloko Unibertsitateko Nutrizio Sailekoak, taula bat prestatu zuten elikagaiak antioxidatzaileen edukiaren arabera sailkatzeko.

Ohiko kontsumo errazio baten arabera, basoko fruta asko (masustak, marrubiak, ahabiak, mugurdiak, etab.) aztertu zituen ikerketak. “zerrendaren gailurrean” daude, gure dietari antioxidatzaileak ematen dizkiotenak. Hala eta guztiz ere, ikerlariek adierazi zutenez, “ezin da erabili “gaur egungo etapan dieta-gomendioak emateko” taula; izan ere, elikagai batek antioxidatzaileak izatea ez da osasungarria. Halvorsenek eta bere taldeak berrikusitako azterketak “aurrekoak” izan ziren; beraz, “ebidentzia orokorra mugatua da eta ikerketa gehiago behar dira” elikagaien antioxidatzaileak osasungarritasunaren adierazle gisa erabil daitezkeela iradokitzeko.

Fruta mota bat hartzea komeni da, inolako bereizketarik egin gabe

Urtebete geroago, elikadurak osasunean duen paperari buruzko txosten garrantzitsuenetako bat argitaratu zen 2007an. Minbizia Ikertzeko Mundu Funtsak egin zuen, Minbiziaren Ikerketarako Amerikako Institutuarekin lankidetzan, eta ‘Elikagaiak, nutrizioa, jarduera fisikoa eta minbiziaren prebentzioa: ikuspegi globala’ izenburua du. Bertan, literatura zientifikoa zehatz-mehatz aztertu ondoren, fruitu-kontsumoa aho-minbizitik, faringetik, laringetik, esofagotik, biriketatik eta urdailetik babestu ahal izatea ondorioztatu zen. Espero zen bezala, ez zen aholkurik eman elikagai bat edo bestea antioxidatzaileen arabera hautatzeko egokitasunari buruz.

2010eko urtarrilean, basoko fruten antioxidatzaile ugariri buruzko proba gehiago jaso ziren. Osloko Unibertsitateko Nutrizio Sailak erakutsi zituen berriz ere, Monica Hauger Carlsen doktoreak eta Nutrition Journal aldizkarian argitaratutako estudio batean. Aurreko ikerketan bezala, basoko frutak antioxidatzaileenen artean aipatzen dira. Berriz ere, egileek ez zuten uste antioxidatzaileen kontzentrazio handiagoa osasunarentzat mesedegarri izan zitekeenik, nahiz eta gehiago gehitu: “Antioxidatzaile gutxi dituen elikagai batek onurak izan ditzake osasunarentzat, beste osagai batzuei esker”.

Antioxidatzaileak, kontuz iruzur dietetikoekin

Gaur egun, erreferentzia-erakundeek gomendatzen dute oraindik ere fruta fresko ugari jatea, horietako bakar bat ere hartu gabe. Ez da harritzekoa, beraz, ahotsak aipatzea zenbait komunikabidetan balizko balizko irabaziei buruz, baldin eta basoko fruta baten edo batzuen kontsumoari edo elikagai horien estraktuz egindako elikagai-osagarriei esker gertatzen badira.

2012. urteko abuztuan Science-Based Medicine blogean, Steven Novella doktorearena, oso ahots akreditatua azaldu zuen. Azken hamarkada honetan, granadako zukuaren, granadako baya baten, granadaren deribatuen, besteak beste, eta zientziaren aldeko narratiba sinplista eta gehiegizale baten sorrera ikusi dugu. EROSKI CONSUMErek 2013ko azaroan argitaratu zuen “Antioxidatzaileen falazia” atalean azaldu bezala, zientziak antioxidatzaileen gehigarriak erabiltzea ez du aholkatzen, eta, aldi berean, fruta eta barazkietan aberatsa den dieta batek komodinak edo hagatxo magikoak ez dituela frogatu behar da.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak