Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Berdela prestatzeko hiru modu

Berdela edo berdela arrain urdina da, nutrizio-profil oso interesgarria duena, tenperatura desberdinetan zerbitzatu daitekeena eta hainbat teknikarekin presta daitekeena

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2014ko martxoaren 21a
img_preparar verdel hd

Berdela arrain urdina da, zapore eta konposizio oso interesgarriak dituena. Nutrizio-propietateen artean, B multzoko bitaminen agerpena nabarmentzen da (B12 bitamina gehiago du arrautzek baino, eta haragiaren zati handi bat), eta gantz edukia (%10 inguru). Hilabete hauetan, berdela sasoi betean dagoenean, ale fresko bikainak eta prezio onean lor daitezke. Hurrengo artikuluak errezeta batzuk eta prestatzeko hiru modu eskaintzen ditu: labean, entsaladan eta plantxan.

Img preparar verdel
Irudia: spline _ x

Berdela plantxan, labean eta entsaladetan

A, D eta E bitaminak. B bitamina-kantitate handiak, bereziki B12 motakoak. Omega-3 gantz azidoak. Proteinak. Hauek dira berdelaren nutrizio-ezaugarri batzuk, Kantauri itsasoko arrain tipikoa, era askotara presta daitekeena. Freskoa, sardinen edo antxoen aplikazio berberak onartzen ditu. Frijituta eta espeziekin (perrexila, estragoia, anaxa, albahaka, ereinotza…) zapore bakarra hartzen du. Ale handienak labean egin daitezke, txitxarroa bezala: arraina parez pare irekita, azalean bermatuta eta baratxuriak, perrexila, limoia eta olioa hautseztatuta. Oso ondo prestatzen denean, arantzatxo dezente izaten ditu.

  • Img
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    1. Labean. Erreta patatak patatekin eta perretxikoekin egiteko errezeta erraza da eta, gainera, oso zaporetsua. Prestatzeko, arraina ireki, garbitu eta hezurrak kendu, labean sartu aurretik. Oliba-olio txorrotada bat eta gatz apur bat bota, zapore ukitu bat emateko. 15 edo 20 minutu inguru izango ditugu. Patatak eta perretxikoak egiteko pixka bat gehiago (35 minutu inguru xerra meheetan moztuta badaude), azpil batean jarriko ditugu, arraina labean sartu aurretik sartzeko.

    Apur bat nekeza, berdura erreak berdintzen dituen terrina baino. Horretarako, arantzarik gabeko bi arrain solomo behar dira, marinatua, ozpinarekin eta gero olio beroarekin prestatuko ditugunak. Berdurak labean erreko ditugu. Piperrak, berenjenak, tipula eta perretxikoak beti oso ongi geratzen dira. Erreta daudenean, labetik atera, zatitu eta haziak kendu. Hurrengo urratsa da platera geruzaka muntatzea, oinarrian berdurak jarrita (onduak eta xukatuak), gainazalean eta berdeletan. Ondo estutu eta sartu hozkailuan ordubetez, trinkotzen amaitzeko. Zerbitzatu eta ozpin baltsamikoarekin ondu, sarrera moduan.

  • Img
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    2. Plantxan. Berdela dastatzeko modu oso aberatsa, osasungarria eta arina da, eta, horrekin batera, barazki erreak eta arroz zuri goarnizio bat. Errezeta hau egiteko piperrak, kalabazinak eta tipulak erabil ditzakegu. Xerratan moztu eta labean egiten ditugu. Barazkiak prest daudenean, arroz zuriarekin nahastu, akonpainamendu konbinatu gisa. Azken urratsa berdela prestatzea da, plantxan oso azkar egiten baita. Solomoak oliba-olioz igurtzi, gatz pixka batekin gatza bota eta buelta eta buelta eman (bi minutuz alde bakoitzean) itsaspenaren aurkako plantxa edo zartagin batean. Horiek aurkezteko modurik onena barazki- eta arroz-koltxoia da.

    Beste aukera bat plantxari berdela egitea da, tomate-ozpin-olio epelarekin. Errezeta hau egiteko etxeko ozpin-olioarekin hasten gara. Tomate batzuk karratutxo txikitan zatitu eta zartaginean salteatu oliba-olio pixka batekin. Ondoren, sutatik atera eta oliba-olio gehiago eta Jerezko ozpina gehitu (proportzioa hiru koilarakada da). Ozpin-olioa prest dugunean, arraina egiten dugu. Moztu xerratan moztuta, hezurrik gabe. Bota gatza eta piperbeltza berdel-piperrekin, plantxan egin aurretik, bi eta hiru minutu artean alde bakoitzean, eta kontuz erre. Ozpin-olioarekin zerbitzatu.

  • Img
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    3. Entsaladetan. Beste arrain batzuek ez bezala, berdela hotz eta epel zerbitza daitekeen espeziea da, eta, berez, oso garrantzitsua da tenperatura horretan. Hori dela eta, entsaladak hartzeko erabil daitekeen osagai zaporetsu eta nutritiboa da. Landare-aukerak ia infinituak dira; hosto berdeko berdurak dituen edozein entsaladak ederki konbinatuko du berdela. Hala ere, ez da ahaztu behar arrain hori oso ongi bustita dagoela pasta-entsaladekin eta arroz-entsaladekin. Trikimailua marinatua prestatzea da, eta, horrekin batera, marinatze-ozpin-olioarekin batera sartzea, eta, aldi berean, plateraren testura berdintzea, eta, aldi berean, zapore pixka bat izatea.

    Berdela marinatzeko, solomorik gabe eta laurdenetan ebakita erabiltzen ditugu solomoak. Olioaren eta ozpinaren emultsioa egin (hiru koilarakada olio koilarakada bakoitzeko) eta epeldu. Sartu arraina ozpin-oliotan, eta utzi hozkailuan 24 orduz, ontzi estali batean. Hurrengo egunean, entsalada prestatzean, marinatua bota.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak