Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Beroan sartzeko elikagairik onenak

Udazkenean eta neguan, elikagai batzuek gorputzeko beroari eusten eta organismoaren defentsak hobetzen laguntzen dute.

Img potaje calor hd Irudia: LearningLark

Tenperaturak jaitsi ahala, organismoaren defentsak handitu eta gorputzaren beroari eutsi behar zaio. Hilabete hotzetan hotzeria, hotzeria eta gripea maiz agertzen dira, eta elikadura oso baliagarria izan daiteke arrastoan mantentzeko. Baina, gainera, gorputzak elikagai beroak eskatzen ditu edo ohiko tenperaturari eusten laguntzen dutenak. Salbuespenak salbuespen, ez da entsalada freskoen garaia, ezta irabiaki izoztuena ere. Orain, beroa ematen diguten elikagaiak behar ditugu. Ondoren, hotzari aurre egiteko elikagairik onenak zein diren eta defentsak areagotzen zeinek laguntzen duten azalduko dugu.

Beroaren irabiagailua
Irudia: Learning Lark

Hotzari aurre egiteko elikagaiak

Hotzari aurre egiteko, berotu egin behar da, baina ondo elikatzea ere garrantzitsua da. Izan ere, berotasun- eta ongizate-sentsazioa berreskuratzeko modurik eraginkorrenetako bat helburu horretarako elikagai egokiak hartzea da. Dieta bero eta mantenugai askokoa ezinbestekoa da berotan sartu eta gorputzeko tenperatura mantentzeko.

  • Saldak. Neguan oinarrizko elikagai klasikoa da. Saldek gorputzeko tenperatura mantentzen edo berreskuratzen laguntzen diote organismoari, eta funtsezko elikagaiak ematen dizkiote. Aukera ona da oilasko-salda: azenarioa, porrua, apioa, tipula eta oilaskoa. Hala ere, osagaiak gehitu edo aldatu eta gehien gustatzen zaizkigun barazkiekin errezeta egin daiteke.
  • Infusioak. Organismoari berotan sartzen laguntzeko beste aukera bat. Infusioak hainbat landaretan oinarritzen dira, eta oso alternatiba gomendagarria da, eta onura ugari ekartzen dizkio osasunari. Antioxidatzaile ugari ematen dituzte, digestioa errazten dute eta organismoa arazten laguntzen dute.
  • Edari beroak. Infusioez gain, kafea, esnea edo txokolate beroa ere edatea komeni da.
  • Elikagai energetikoak. Energia ematen duten elikagaiek hotzari aurre egiten laguntzen diote organismoari, ez zerbitzatzen diren tenperaturagatik, energia ematen dutelako baizik. Talde honetan, xurgapen moteleko karbohidratoak nabarmentzen dira, batez ere lekaleak eta arroza. Elikagai gozo horiek beharrezko energia ematen diote organismoari neguko egun gogor bati aurre egiteko. Gainera, proteinak, zuntza eta bitamina ugari dituzte. Eltze moduan, saldatan edo plater berean jan daitezke. Dilistekin egindako arroza ahalmen biologiko handiko proteina-iturria da. Oilasko-paella ere aukera bikaina da.

Azken finean, elikagai erosoak, "koilara-errezetak", mantenugai (ez kaloria) eta bero ugari dituztenak aukeratu behar dira. Eltzekariak, zopak, pureak, txingarretan erretako barazkiak, egosiak edo kremak egokiak dira egun horietarako.

Defentsak areagotzen laguntzen duten elikagaiak

Urteko sasoi hau hotzeria eta katarroak izateko joera handiena duena da, tenperaturen eta defentsen jaitsieraren ondorioz. Garrantzitsua da jakitea zer elikagaik laguntzen dioten organismoari sistema immunitario bat hotzari aurre egiten.

  • Frutak. Frutak (eta barazkiak) antioxidatzaile, bitamina eta mineralen iturri dira. Egunean bost errazio hartzea gomendatzen da. C bitamina nabarmentzen da elikagai mota horietan, eta, zenbait azterlanek adierazten dutenez, hotzeriaren sintomak murrizten eta prebenitzen laguntzen du. Adituek diote garrantzitsua dela urte osoan kontsumitzea, eta komeni dela dosia handitzea negua iristean. Fruta horien artean, kiwia nabarmentzen da; C bitaminaren ia bikoitza ematen du laranjak baino. Hainbat infekzioren aurrean organismoak ematen duen erantzun immunea hobetzen laguntzen du. Giza organismoak ez du C bitaminarik sortzen eta ez du metatzen; beraz, garrantzitsua da dietan. Laranjak eta mandarinak dira, kiwiekin batera, neguko fruitu nagusiak.
  • Barazkiak. Barazkien artean, tipula nabarmentzen da, arazte-ahalmen handikoa eta eragin antiseptikoa duena. Orburuak, zerbak eta zainzuriak ere egokiak dira krema- edo pure-formako beroak kontsumitzeko. Espinakek (K, A, B, C eta E bitaminatan aberatsak, potasioa, kaltzioa, fosforoa, zinka, azido folikoa eta burdina) organismoak birusen eta bakterioen aurrean nola erantzuten duen laguntzen dute. Azenarioak, A bitamina ugari duenak, zelulen immunitatea indartzen du, kanpoko patogenoen eragina saihesten baitu. Elikagai horiek laguntzen diote organismoari defentsak hobetzen eta neguan gorputza osasuntsu izaten.
  • Proteinak. Proteinak helduaren ohiko dietan egon behar dute, eta kantitate egokietan hartu behar dira, organismoan oso funtzio garrantzitsuak betetzen baitituzte, hala nola immunitate-sistemaren funtzionamendu egokia. Balio biologiko handiko proteinak dira egokienak: haragia, arraina, arrautzak eta esnekiak (jogurta, gazta edo esnea). Landare-proteinak ere garrantzitsuak dira, hala nola soja, lekaleak, tofua edo kinoa.
    • RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak