Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Berritu sukaldean arrain-errezeta hauekin

Sasoiko arrainak (bakailaoa edo sardina, adibidez) erabiltzen dituzten errezetak aukera ona dira plater original eta osasungarriak prestatzeko.

receta pescado innovadora Irudia: pixel2013

Espainia munduko bigarren herrialdea da, Japoniaren atzetik, arrain gehien jaten den herrialdea. Hala ere, entsalada eta pizza dira espainiarrek gehien kontsumitzen dituzten elikagaiak, 2018an argitaratutako Espainiako Elikadura Kontsumoaren Txostenaren arabera. Beraz, arraina gogokoen zerrendan geratzen da. Haur askorentzat garestia da eta nekez onartzen dute, baina orain, konfinamenduan, arraina beste era batera prestatzeko eta familia osoari amua botatzeko erabil daiteke, mahaian presentzia handiagoa izan dezan. Batez ere, arrain urdinekin proba dezakegu, D bitaminarekin aberatsak diren arrain urdinekin. Mantenugai hori oso beharrezkoa da eta ia ez dugu eguzkitik lortzen, etxean egon behar dugulako. Baina ez da beharrezkoa dirua gastatzea. Hobe da errezeta eskuragarriak, sasoikoak, originalak eta, batez ere, oso gozoak prestatzen ikastea. Horietako batzuk kontatuko dizkizugu.

Arrainen errezeta-liburuak ez du zertan aspergarria izan

Plater bat aberats ateratzeko merezimendua hainbat faktoreren araberakoa da. Balio handienekoen artean, sukaldariaren trebetasunaz gain, honako hauek daude: lehengaiaren kalitatea, espezien eta ongailuen erabilera egokia eta jana, olioa behar bezala gehitzea eta prestatzeko denbora. Baina ez da ahaztu behar balio erantsia lortzen dela plater bakoitzaren nutrizio-kalitatea jankide batzuen behar berezietara doitzean eta hobetzean; izan ere, horiek, osasun-arrazoiak direla eta, osagaiak edo prestatzeko modua egokitu behar dituzte.

  • Berritu legatzarekin. Labean legatzarekin batera egiten den panadera patataren ohiko goarnizioa beste laguntzaile zaporetsuago batzuekin txandakatu daiteke, hala nola txanpinoiekin eta piper berdearekin, tomate erreekin edo hur- eta almendra-saltsarekin. Bertsio arin eta zaporetsua papillote barazkiduna da. Ohiko ganba eta otarrainxken ordezko betegarria tipula eta txanpinoiena da.
  • Errezeta gozoak bakailaoarekin. Saltsa berdeak oso ondo egiten du kongenia, bakailaoa bezalako haragi leun eta biguneko arrainarekin. Bakailaoa oso freskoa bada eta plantxan egiten bada, arrain horren itsas zaporea areagotu egiten da, eta barazki erreekin gozo geratzen da. Ez denbora handirik ez ahalegin handirik eskatzen ez duen errezeta bat bakailaoa espezia-zarakarrarekin egitea da.
  • Sardina arrautzaztatuetatik haratago. Sardinak arrain urdina dira, eta dagoeneko koipe- eta zapore-puntua dute. Egokia da zapore naturala nabarmenduko duten eta platereko kaloriak arinduko dituzten errezetetan pentsatzea. Sardina-eskabetxe batek emaitza ikusgarria ematen du, granada- eta lima-ozpin-olio original batek bezala (fruta honen sasoia ez denean, laranjaz ordezka daiteke). Baratxuri, perrexil eta ogi birrinduak errezeta gozo eta arina ematen du. Eta sardina batzuk sobratu badira, hurrengo egunean tortillan jateko aprobetxatzen dira.

Arrainentzako saltsak eta laguntzaileak

Plantxan edo labean prestatutako arrain bat sosoa izan daiteke elikagai-multzo hau asko gustatzen ez zaionarentzat. Saltsek eta goarnizioek aldatu egiten dituzte plateraren aurkezpena eta zaporea, eta benetan erakargarri, mamitsu eta gustagarri bihurtzen dute.

Arrainen kasuan, maionesa edo aliolia da gehien erabiltzen den saltsa, baina bien gantz eta kalorien baturak pentsarazten digu ez direla egokienak ohiko akonpainamendu baterako. Saltsa arinekin errezetak prestatzea aukera ona da gisatuaren zaporea nabarmentzeko, haragia mamitsuagoa izateko eta plateraren testura aldatzeko, prestatzeko eta aurkezteko modu bera ez errepikatzeko.

Olio edo fruitu lehor gehiago duten energia handienetarako, osagarri gisa gehitu behar dira. Kopurua koilarakada bat da, mahaikide bakoitzeko ez gehiago, ahosabaian ase ez dadin eta platera indigestoa izan ez dadin. Adibidez, saltsa erromeskoa edo fruitu lehorren sorta, eta beste proposamen koloretsu eta zaporetsu batzuk, hala nola saltsa espainiarra, etxeko tomatea edo proventzal saltsa.

Arraina modu seguruan jatea

Arraina kontsumitzeak dakarren arriskurik handiena da gordinik edo behar bezala kozinatuta jatea. Anisakis parasitoa izoztuta eta behar adina kozinatuta soilik inaktibatzen da, eta horrek infekzioa eragin dezake mahaikidean. Anisakiosia baten sintomatologia oso konplexua da, eta, askotan, diagnostiko goiztiarra egiten du. Urdaileko gaitza da ohikoena, baina ez bakarra, eta sabeleko mina, goragalea, oka egitea eta beherakoa eragiten ditu. Beste gaixotasun batzuekin nahas daiteke, hala nola apendizitisa, ileitisa, urdaileko ultzera edo hesteetako buxadura. Parasitatutako espezieak askotarikoak dira. Hauek dira ohikoenak: legatza, bakailaoa, abadira, merlenka, hegaluzea, berdela, txitxarroa, sardina, antxoa, sardinzarra, izokina eta txibia itsaskien artean.

Itsas kutsaduraren ondorioz, tamaina handiagoko arrainetan metilmerkurioa eta beste metal astun batzuk (kadmioa, beruna) metatzearen ondorioz, Espainiako osasun-agintariek espezie batzuen kontsumo mugatuaz ohartarazi behar izan dute. Arrain urdinik, hala nola ezpata-arraina, marrazoa, atun gorria (Thunnus thynnus) eta lutzia, ez da kontsumitzen haurdunaldian, edoskitzaroan eta haurtzaroan. Gainerako biztanleek, segurtasunagatik, espezie horiek neurriz kontsumitu beharko lituzkete, eta jan beharreko arrain motak aldatu, beti berdinak izan ez daitezen. Dieta-muga hori arazorik gabe gainditzen da, arrain urdin horien berezko mantenugaien ordezko diren elikagaiak hartzen badira, hala nola omega 3 gantz-azidoak, kalitateko proteinak eta A eta D bitaminak.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak