Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Beta-karotenoaren gehigarriek minbizia izateko arriskua areagotzen dute erretzaileengan.

Bitamina-gehigarriak erabiltzea arriskutsua izan daiteke medikuaren aginduz kanpo.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2001eko uztailaren 27a

Pertsona osasuntsu batek ez dezan
izan bitaminarik eta/edo mineralik, nahikoa da elikadura orekatua egitea, herritar guztiei gomendatzen zaien bezala,
ekarpen kalorikoa
organismoaren energia-beharretara egokitua eta askotarikoa izan dadin, egunero oinarrizko
elikagai-multzo guztiak hartuta (esnekiak, barazkiak eta frutak, zerealak/fekula-lekaleak, haragi-arrainak-arrautzak
eta koipeak). Beraz, edozein nutrizio-gabezia betetzeko lehen urratsa elikadura orekatua
izatea da, eta elikadura horrek askotarikoa, atsegina eta nahikoa
izan beharko du.

Zer da beta-karotenoa?
Beta-karotenoa landareetan
dauden karotenoideen familiakoa da. Organismoak A bitamina bihur dezake, eta hortik
datorkio “provitamina A” izena. Landareei kolore horixka, laranja
eta gorrixka
ematen dien pigmentu naturala da, eta zenbait landare berdetan ere agertzen da,
klorofilak maskaratuta. Era berean, A bitaminaren eta erradikal askeen gainean diharduten
antioxidatzaileen propietateak ditu.

Nola bete substantzia horren beharrak?Beta-karoteno edo “A probitamina”
beharrak ase egiten dira egunero entsalada, barazkiak eta fruta freskoa
jaten
baditugu, dieta orekatuaren irizpideen arabera.

Beta-karoteno “sintetikoak” erretzaileen osagarri gisa
dituen arriskuak.
Tomateak, azenarioak eta beste fruta eta barazki batzuk beta-karoteno ugari duten elikagaiak dira.
Hala ere, Medikuntzako adituek diote ezberdintasunak daudela,
azalpenik gabe, jatorri naturaleko beta-karotenoaren eta hori duten pilulen
artean. Finlandiako 29.133 erretzailetan oinarritutako azterlan batean (1), tabako-kearen ondorio kaltegarrien
aurkako pastilletan beta-karotenoak izan zezakeen babes-efektua
baloratu nahian, ikusi zen beta karotenoa (20 mg/egun)
jaso zuen taldeak% 18 handitu zuela garrantzi estatistikoa zuen biriketako
minbiziaren eragina.Aurrekoaren antzeko diseinua zuen beste azterlan
batean (2),
15.000 erretzaile kroniko bildu ziren. Bi taldetan banatu ziren:
plazebo-taldea eta 30 mg beta-karoteno eta 25.000 U.I. A bitamina/egun.
Bigarren talde horretan, biriketako minbiziaren intzidentzia %28 handitu
zen; beraz, amaitu baino lehen eten behar izan zen.
Azterketa horrek, aurrekoarekin batera, serioski deskalifikatu zuen beta
karotenoa, gutxienez dosi altuetan eta indibiduo erretzaileetan.

Erreferentzia bibliografikoak:
(1) Heinonen OP. E bitaminaren eta beta karotenearen efektuak lunbarreko
minbiziaren eta beste zenbait minbiziren hastapenetan eragiten du. New Engl J Med 1994; 330:1029-1035.

(2) Omenn G. Goodman G. Thronquist MD., et al.
Beta karoteneren eta A bitaminaren konbinazioaren efektuak, minbizia eta bihotz-hodietako disekzioa. New Engl
J Med 1996; 334:1150-55.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak